Skoda Superb a ajuns la a treia generaţie: imagini şi informaţii oficiale
Skoda Superb ajunge astăzi la a treia generaţie modernă. Modelul ceh de segment D revine în actualitate schimbând formula de prezentare şi apare ca un sedan de familie cu linii agresive.
Skoda a prezentat în Cehia noua generaţie a lui Superb. După peste 700.000 de unităţi vândute, modelul din Mlada Boleslav a ajuns la a treia generaţie. Aceasta a fost desenată de o echipă condusă de Jozef Kabaň şi se bucură de un design îndrăzneţ şi diferit de cel al generaţiei precedente.
Design
Superb este acum mai "ascuţit" ca niciodată şi are un nou profil. Plafonul este mai înclinat în partea din spate şi montanţii C au fost prelungiţi spre capacul portbagajului şi aripile spate. La nivelul posteriorului, remarcăm cun set de stopuri LED care prezintă semnătura luminoasă a mărcii ceheşti. Portierele spate au aceeaşi linie a geamurilor ca la fraţii mai mici ai lui Superb, Rapid şi Octavia, doar că lucrurile se întâmplă la o scară mai mare. Desigur, portofoliul de jante şi culori este mai generos şi diferit de cel al generaţiei precedente.
Remarcăm noul aspect al părţii frontale şi noul posterior al lui Superb, probabil cele mai reuşite din punct de vedere stilistic la nivelul întregii game Skoda. Stopurile prezintă o formă complet nouă pentru marca din Cehia, în timp ce blocurile optice amintesc de cele ale lui Audi A8 fără să pară o copie a acestora.
Principalele schimbări
Noua generaţie a lui Superb se bucură de un habitaclu mai spaţios şi de console mai scurte, pentru a permite maximizarea spaţiului disponibil ocupanţilor şi bagajelor lor. Modelul se bucură de cel mai mare portbagaj din segment, de 625 litri (30 suplimentari faţă de generaţia precedentă), iar aproape toate valorile din dreptul fiecărei căsute notate cu "spaţiu pentru" au crescut, pentru fiecare pasager în parte.
Superb III este primul model Skoda echipat cu sistemul adaptiv de control dinamic al şasiului, DCC. Totodată, este şi primul model Skoda oferit vreodată cu sistem de climatizare pe trei zone. Celebrul portbagaj cu deschidere dublă a fost eliminat, dar nu toate trăsăturile specifice lui Superb au dispărut. Astfel, în locul umbrelei montate în portiera dreapta spate, acum ambele portiere faţă prezintă câte o umbrelă.
INTERVIU: 5 întrebări pentru Jozef Kaban, designerul-şef Škoda
A treia generaţie a lui Superb este bazată acum pe platforma MQB şi are o caroserie mai uşoară cu până la 75 de kilograme. Datorită noii platforme, modelul este compatibil cu cele mai recente propulsoare şi tehnologii ale concernului german de care aparţine marca din Cehia şi are tot ce-i trebuie pentru a se numi nava amiral a Skoda. Consumul de carburant a fost redus cu până la 30%, iar nivelul de putere a crescut cu până la 20%. Acestor îmbunătăţiri li se adaugă aerodinamica mai bună şi reducerea de masă mai sus menţionată, menite să asigure un nou nivel al dinamismului.
Motorizări
Gama de motorizări a celei de-a treia generaţii Skoda Superb oferă opt propulsoare la momentul lansării pe piaţă. Toate respectă normele Euro 6 şi au tehnologie Start-Stop şi de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare în standard. Gama asigură între 120 şi 280 CP, iar toate motoarele cu excepţia unităţii entry-level pe benzină pot fi comandate cu o transmisie DSG. Patru dintre cele opt motoare din ofertă sunt oferite şi în companai unui sistem de tracţiune integrală Haldex 5.
Propulsoarele alimentate cu benzină oferă între 125 şi 280 CP şi sunt cinci la număr. Diesel-urile asigură între 120 şi 190 CP şi reprezintă restul de trei motoare din oferta celei de-a treia generaţii Skoda Superb. Varianta hibridă a modelului, anunţată ca o posibilitate de unele voci, nu a fost nici confirmată şi nici infirmată de reprezentanţii mărcii din Mlada Boleslav. La fel ca în cazul generaţiilor precedente, nu va fi oferită o versiune de performanţă vRS. A fost confirmată deja versiunea GreenLine a lui Superb, care va avea un consum mixt de 3.7 litri la sută şi emisii CO2 de 95 de grame pe kilometru.
Dotări şi tehnologii noi
Principala noutate este comutatorul Driving Mode Select, din care se schimbă răspunsul vehiculului la acceleraţie şi comportamentul şasiului în cazul variantelor echipate cu sistemul Dynamic Chassis Control. Lista de dotări opţionale a lui Superb înclude senzori de ploaie şi lumină, duze încălzite pentru spălătorul de parbriz, scaune încălzite, sistem de încălzire auxiliar, climatizare automată cu reglare pe trei zone, parbriz încălzit, acces şi pornire fără cheie, sistem de parcare automată şi deschidere electrică a portbagajului. Sistemul din urmă poate fi operat şi fără mâini prin mişcarea unui picior în dreptul unui senzor dedicat, cât timp şoferul are cheia de la vehicul în buzunar. Tot la nivelul posteriorului vehiculului, lista de dotări include şi o cameră video de marşarier şi o frână de parcare operată electric, aceasta din urmă fiind standard pentru noul Superb
În ceea ce priveşte sistemele multimedia, noua generaţie Superb este oferită alături de patru unităţi bazate pe tehnologia MIB (Modularer Infotainment-Baukasten) de la Volkswagen. Sistemul multimedia de top, Columbus, este oferit opţional alături de o conexiune internet 4G, o premieră pentru un model Skoda. De asemenea, prin sistemul SmartLink, care include MirrorLink, Apple Car Play şi Android Auto, şoferul poate să-şi folosească smartphone-ul prin intermediul comenzilor vehiculului, reducând dramatic riscul de accident prin reducerea atenţiei la drum a şoferului şi oferirea unui nivel ridicat de conectivitate. Sistemul audio Canton oferit opţional are 12 difuzoare şi oferă un total de 610W.
Siguranţă şi tehnologii de asistenţă a şoferului
La acest capitol, cei de la Skoda au echipat modelul Superb cu cele mai recente tehnologii ale concernului din Wolfsburg. Vorbim despre ESP, Multi-Collision Brake, asistent frontal cu sistem de frânare de urgenţă, şapte airbag-uri, centuri în trei puncte cu pretensionare şi tetiere optimizate pentru siguranţă şi diferenţial electronic XDS+ în standard. Începând cu nivelul de echipare ”Ambition”, limitatorul de viteză este dotare standard.
Lista de dotări opţionale include tempomat adaptiv automat, asistentul de trafic aglomerat, sistemul de monitorizare a unghiurilor motarte şi de asistenţă la păstrarea benzii de rulare, sistemul de monitorizare a traficului din spate, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, sistem de monitorizare a nivelului de atenţie al şoferului şi Crew Protect Assist. Acesta din urmă este un sistem care "pregăteşte" ocupanţii locurilor din faţă în cazul unui impact iminent.
Nu inteleg ce rol au colturile alea de jos ale farurilor ???