Honda Civic Tourer a stabilit un record mondial de consum: doar 2.8 litri/100 de kilometri

Publicat marţi, 07.07.2015 12:18 de Bogdan Mirică

Sărbătoare mare la Honda, care a reușit să stabilească un nou record mondial de consum. Versiunea diesel a modelului Civic Tourer a reușit să parcurgă 24 de țări, printre care și România, cu un consum de numai 2.8 litri/100 de kilometri.

Actualul Honda Civic Tourer este recunoscut ca fiind modelul compact cu cel mai generos portbagaj din segment. Pe lângă acest atribut, Honda Civic Tourer este recunoscut și ca fiind unul dintre cele mai economice modele din segment. Totuși, după cel mai recent test al japonezilor, putem spune că este chiar cel mai eficient exponent din clasa compactă.

Fergal McGrath și Julian Warren, doi ingineri Honda, colegi la Centrul de Cercetare Europeană al constructorului nipon, au pornit într-o călătorie de consum care s-a întins pe o distanță de 13.498 de kilometri. Cei doi au pornit la drum în data de 1 iunie, din orașul belgian Aalst și au revenit în același loc în data de 25 iunie.

În tot acest timp au străbătut 24 de țări europene, printre care și România. În cele 25 de zile de traseu, planificat minuțios dinainte, cei doi ingineri Honda au reușit să alimenteze de numai nouă ori, costul carburantului ajungând la doar 645 de euro, o valoare infimă pentru o distanță de 13.498 de kilometri.

Potrivit datelor înregistrate de-a lungul experimentului, Honda Civic Tourer echipat cu motorul diesel de 1.6 litri i-CDTI de 120 de cai putere a fost capabil să parcurgă aproximativ 1500 de kilometri cu un singur plin.

Deși fișa technică anunța un consum mediu de 3.8 litri/100 de km, cei doi ingineri au reușit să scadă cu 25% sub această valoare. Astfel, la finalul celor aproape 13.500 de kilometri, consumul înregistrat de modelul japonez a fost de numai 2.82 litri/100 de kilometri.

Este un record absolut de consum, omologat și de Cartea Recordurilor Guinness. Pentru ca performanța să fie certificată de Guinness World Records, echipa a fost nevoită să colecteze dovezi pe parcursul drumului (date GPS, poze, filme și declarații independente ale unor martori etc). Pentru a avea la dispoziție date exacte legate de poziția mașinii, noul Civic Tourer a fost echipat cu un sistem de monitorizare prin GPS, singura diferență față de model de serie.

  • alex, marţi, 07.07.2015 13:11

    Desi performanta e notabila, nu e nici pe departe vre-un record de consum. Chiar acum cateva saptamani Peugeot 208 se lauda cu 2.0 litri/100 km. Detalii: http://www.automarket.ro/stiri/record-de-consum-cu-un-peugeot-208-16-bluehdi-20-litri-la-suta-62379.html Nu trebuie sa fii vre-un inginer ca sa obtii consumurile astea. Evita pe cat posibil folosirea turbinei si ai castigat. 2.8% nu mi se pare consum din alta lume. Articol de marketing si PR.

  • Marius, marţi, 07.07.2015 14:39

    O viteza medie, ceva ?

  • catalin, marţi, 07.07.2015 16:39

    Peugeot are cam 300kg mai putin si a mers in mediu controlat. Civic-ul a mers pe drumuri publice.

  • alex, marţi, 07.07.2015 16:50

    asta se numeste reclama in toata regula

  • ANV, marţi, 07.07.2015 16:52

    @alex, 208 e cumva in categoria compacta? Mai citeste articolul.

  • rony, marţi, 07.07.2015 16:53

    o basina de 2 lei incercati altceva ca nu mai tine

  • HardCore, marţi, 07.07.2015 17:49

    BMW i8 consuma 2.1 L/100 km

  • bbb, marţi, 07.07.2015 19:06

    Of, of, ce acrii sunt strugurii.

  • Tony_LPP, marţi, 07.07.2015 19:40

    Stimate Alex. Peugeot 208 este de clasa subcompacta ( segmentul B European ). Te rog ca pe viitot sa-ti revizuiesti postarea inainte de a o face publica, altfel vei dezinforma fara voie alti useri ( care probabil nu stiu ). O zi frumoasa !

  • fraierul, miercuri, 08.07.2015 08:21

    Deabia acum am avut revelaţia că celelalte teste de consum sunt frecţii de marketing, ăsta fiind singurul omologat de o instituţie independentă de lumea auto.

  • petrush, miercuri, 08.07.2015 09:49

    tentativa de reclama a unui marketing deficitar . sedanul a fost scos din oferta pt ca tipul vechi n=a avut succes .normal, a avut doua motorizari cele mai gurmande din clasa.

  • iuliohir, miercuri, 08.07.2015 10:26

    Consumul a fost asa mic pentru ca au alimentat in romania si...au luat benzina indoita (sau intreita ?!) cu apa..iar apa nu se pune la consum :D

  • alex, miercuri, 08.07.2015 12:05

    @Tony. Nu m-am gandit nici o clipa la paritate exacta intre cele 2 masini. Am vrut doar sa dau un raspuns/exemplu rapid vis-a-vis de "recordul" mondial de consum. Dincolo de asta putem gasi varii exemple de masini de acum 30-40 de ani care scoteau 3% consum (Opel Ascona 1.6d sau 1.8d, Passat 1.6d). Poate nu-s chiar comparabile dar erau masini mainstreama la vremea lor. Nu facem toti ochii mari cand vedem cuvinte in genul "record", "2.8%", mondial. Unii mai gandim in prealabil. MAjoritatea celor care dau astfel de "stiri" pe canalele media evita sa suna un lucru esential: care este eficienta absoluta in procente a motoarelor. Ce procent de energie reusesc sa extraga dintr-un combustibil. Punct. Pana nu vad cifrele astea eu nu fac ochii mari. BTW a fost o stire chiar pe AM in care se spunea de o asociere intre o serie de constructori japonezi de masini in vederea cresterii eficientei efective a motoarelor termice (in decursul a 10 ani daca nu ma insel) cu 10% adica pana undeva la 50%. Astept sa vad.

  • Raca, miercuri, 08.07.2015 15:43

    Eu am scos un consum mediu de 3.2 cu un Opel Astra H Break 1.3 cdti din Brasov pana in Delta cu pilot automat setat la 100 km/h in treapta a 5-a fara AC. Am fost 5 persoane in masina, portbagajul plin ochi iar pe ultimii 30 de km(drum macadamic) am mai ingramadit 2 persoane care aveau cate un rucsac de 25kg. Desi pe Valea prahovei am mers 20 de km in conditii de trafic intens, pana in ploiesti aveam consum de 2.9%. Poate ca a fost si vale pe ceva portiuni de drum, dar conditiile nu au fost deloc ideale si totusi am consumat numai vreo 14 litri pana in delta. Iar computerul de bord era foarte exact ca il mai testasem din plin in plin de cateva ori....Treaba asta a fost acum 4 ani deci ce au reusit ei au reusit altii acum cativa ani...Daca se laudau cu un consum de 2% era ceva....

  • bbb, miercuri, 08.07.2015 19:21

    Ce putere are motorul tau de ,13 litri si ce putere are cel de pe Honda? Nu ai tractat si o semiremorca de la vreun tir ramas in pana? Nu mai amestecati merele cu bananele si stergeti-va de saliva.

  • alex, joi, 09.07.2015 10:20

    Cand nu mai ai argumente o bagi pe asta cu puterea. Nu conteaza puterea cand mergi la consum pentru ca trebuie sa eviti sa-ti intre turbina prea mult. Daca iti intra turbina si faci un boost de 2 atmosfere (cum cred ca face un motor de 1.6 ~110 cai) peste presiunea atmosferica, motorul tau de 1.6 se transforma brusc intr-un motor de 1.6x3= 4.8 litri nemaiscazand puterea folosita la crearea boost-ului. Evident ca motorina pompata este aferenta unui motor de 4.8 litri si nu pentru 1.6. Like it or not, cam asa functioneaza in linii mari un motor turbo. Ca sa scoti consum cat mai bun. mergi cat mai mult cu motorul de 1.6 si evita sa-i cresti cilindreea.

  • Ionut2015, vineri, 10.07.2015 00:00

    @alex. Fara nici o suparare, dar ar fi mai bine sa pastrezi cunostintele tale in domeniul auto pentru tine daca nu le stapanesti. Nu stiu daca esti la inceput de drum sau ai o oarecare experienta in domeniul auto(daca mai ai si experienta e grav rau) dar nu este bine sa faci niste declaratii total eronate. Nu reusesti decat dezinformezi cititorul comentariului tau sau sa te faci de ras.Eu unul am crezut ca nu vad bine cand am citit. In schimb cred ca ti s-ar potrivi mai bine un post de contabil. Inmultirea este corect facuta. Nu vreau sa te simti jignit dar cateodata este bine sa-ti mai spuna cineva din cand in cand pe unde te situezi. Bafta multa!!!Si spor la invatat pentru ca ai nevoie daca asta este ceea ce iti doresti sa faci in viata.

  • iulian, vineri, 10.07.2015 00:28

    @bbb 1.3-ul are vreo 90 de cai si este de provenienta Fiat. Are vreo 10 ani si echipeaza foarte multe masini. Consumul de 3.2 de care zice omul e foarte plauzibil daca stii cum sa conduci la consum. 1.6-le asta de ultima generatie cu doi ingineri la volan, echipata pentru consum, cu aerodinamica ce ajuta la consum, a reusit un modest 2.8. Mediocru!!

  • Ionut2015, vineri, 10.07.2015 10:55

    Este mai mult decat vizibil ca este pur si simplu marketing. Din pacate sunt foarte putini clienti capabili sa inteleaga ca nu exista performanta fara consum. Toata lumea ar vrea sa mearga constant cu 130km/h sa accelereze foarte bine sa se comporte exceptional in depasiri si daca se poate sa consume undeva pe la 1 sau 2 litri. Hai sa fim seriosi. Astea sunt basme daca discutam de motoare cu ardere interna. Consumul de 2.8 nu este deloc mediocru dar nici plauzibil tinand cont de lumea in care traim. Din pacate suntem prea grabiti si prea agitati si ne dorim prea mult confort pentru ca zi de zi sa putem urmari consumul autoturismului nostru. Asa ca nu sunt decat cifre. Eu personal mi-as dori o masina fiabila in detrimentul unei iluzii cu consum de 3 sau 4 litri in oras.

  • jaka, marţi, 14.07.2015 00:03

    Consumul este unul bun (mic) dar ca sa ai acest consum mic se merge subturat ceea ce strica o masina folosita de zi cu zi fie ea turbo sau non-turbo, masina are niste parametri in care trebuiesc schimbate treptele daca mergi in treapta mare cu turatie mica consumul va fi si el mic dar in timp incep sa pice sensori peste senzori ,filtru de particule "moare", turbina isi da duhul etc. Deci mersul la consum mic nu este intotdeauna un castig...

  • alex, joi, 01.10.2015 15:52

    @Ionut2015 Am revenit din intamplare la articolul asta si vad ca ti se par absolut inacceptabila explicatia mea reductionista si extreme de simplista a functionarii unui motor turbo. Explica-ne tu te rog in cat mai putine cuvinte cum ar trebui condus un motor turbo pentru un consum bun. Evita detalii ce produc pierderi/castiguri de cateva procente. Inteleg ca esti mare researcher/reverse engineer in automotive insa poate gasesti cuvintele potrivite pentru niste profani (in comparative cu tine).