Studiu JD Power: şoferii apelează rar sau deloc la tehnologiile noi de pe maşinile lor
Un nou studiu realizat de JD Power arată că producătorii de automobile investesc miliarde de euro în noi tehnologii care ajung să nu fie folosite niciodate de clienții mașinilor echipate cu acestea.
JD Power a publicat rezultatele unui nou studiu care a relevat faptul că aproape jumătate din noile tehnologii introduse recent de producătorii de automobile nu sunt folosite niciodată de o parte din clienți. Potrivit studiului, numit "Driver Interactive Vehicle Experience Report", cel puțin 20% din clienții de mașini noi n-au folosit 16 din cele 33 de tehnologii auto analizate de JD Power.
Mașina viitorului: am testat 10 tehnologii care vor fi introduse pe automobilele de mâine
Cei de la JD Power atrag atenția că nefolosirea acestor sisteme marchează o risipă specifică secolului XXI, în care producătorii de automobile investesc miliarde de euro pentru a dezvolta noi sisteme și tehnologii atrăgătoare în vederea atragerii mai multor clienți, iar cumpărătorii mașinilor respective ajung să nu folosească niciodată dotările suplimentare pentru care au plătit în plus.
Reprezentanții JD Power au explicat că și dealerii de automobile sunt vinovați de această situație, pentru că personalul de vânzări nu este instruit să prezinte funcțiile și dotările noi, iar clientul care primește mașina nouă ar putea să nu fie la curent cu prezența acestora. Potrivit JD Power, există o "fereastră" de 30 de zile de la cumpărarea unei mașini noi, în care șoferul va fi cel mai dispus să încerce și să învețe să folosească o nouă tehnologie din echiparea mașinii sale. Dacă această fereastră e depăşită, respectivul şofer are şanse foarte reduse de a folosi în continuare vreunul dintre sistemele nedescoperite până atunci.
NHTSA recomandă eliminarea funcţiilor de internet şi SMS din sistemele multimedia ale maşinilor
Printre sistemele care ajung să nu fie folosite niciodată sunt și cele care necesită o vizită la dealer pentru activare și care nu au fost pornite la momentul livrării mașinii către clientul final. Așadar, unii șoferi ar putea să nu știe că mașinile lor au anumite dotări, pentru că n-au fost activate pentru folosire de dealerii auto, iar alți șoferi nu sunt la curent cu dotările și tehnologiile mașinilor lor pentru că vânzătorul nu i-a informat despre funcțiile pe care le prezintă vehiculul. Estimările JD Power anunță pierderi de milioane de dolari atât pentru clienți, cât și pentru producători.
Întrebați despre tehnologiile nefolosite de la bordul mașinilor noi, clienții au răspuns că nu au găsit utile funcțiile pe care nu le utilizează sau că acestea au venit într-un pachet pe care nu îl doreau decât pentru anumite dotări.
Dintre cele mai nedorite funcții prezente pe mașinile noi și nefolosite de peste 20% dintre clienții lor se numără sistemele de mirroring precum Android Auto sau Apple Car Play, sistemul de redactare de mesaje folosind vocea șoferului și sistemele de concierge la bord. Pentru clienții din Generația Y (născuți între 1977 și 1994), există o listă de 23 de tehnologii nedorite, majoritatea fiind din categoria sistemelor multimedia avansate și a conectivității.
STUDIU: Clienţii cu vârsta între 18 şi 34 de ani nu mai cumpără maşini noi, ci electronice
Via Automotive News (înreg.) | JD Power | Sursă foto
Nici eu nu le-aș folosi. Nici măcar nu doresc cel puțin jumătate din acele tehnologii.