Fanii electricelor pot sta liniştiţi: ultimul incendiu Tesla Model S nu a fost provocat de sistemul de încărcare pentru baterii

Publicat joi, 21.01.2016 11:30 de Daniel Popescu

Incendiul care a distrus un Tesla Model S în Norvegia a fost provocat de o componentă necunoscută din interiorul maşinii, fără nicio legătură cu sistemul de reîncărcare a bateriei.

În ultimele zile ale anului 2015, un Tesla Model S a ars complet în Norvegia în timp ce era conectat la un punct de încărcare Supercharger. Circumstanţele în care s-a petrecut incendiul au condus la ipoteza că una dintre cauze ar putea fi sistemul de încărcare a bateriei, însă în cele din urmă investigaţia realizată de autorităţile norvegiene a lămurit parţial acest caz.

Astfel, Consiliul de Investigaţie al Accidentelor din Norvegia a ajuns la concluzia că incendiul a izbucnit în maşină, nu la echipamentul de încărcare cu energie electrică. Cu toate acestea, componenta exactă care a declanşat incendiul nu poate fi determinată, întrucât maşina a ars integral.

Din lipsă de resurse, norvegienii au decis că este momentul potrivit să încheie ancheta în acest caz. În schimb, cei de la Tesla vor continua propriile investigaţii şi vor comunica rezultatele atunci când acestea vor fi disponibile.

Totuşi, modul în care a avut loc incendiul reflectă o problemă neaşteptată pentru maşinile electrice: într-o astfel de situaţie, pompierii nu au posibilitatea de a stinge incendiul cu apă pentru că trebuie să evite contactul acesteia cu bateriile de înalt voltaj.

Exemplarul ars ieşise de pe linia de producţie cu un an în urmă, însă îşi schimbase proprietarul cu numai două zile înainte de incendiu.

Via Ecomento

  • Ion, joi, 21.01.2016 12:16

    Cum sa comunici asa ceva, ca si cum o cometa loveste pamantul - face o gaura de x km diametru insa nu cometa e de vina, pamantul e fiindca se afla in calea ei! " tot la fel orice necunoscut poate sa spun ca a luat foc clar din cauza bateriilor - sistemul de incarcare ". Eroare din fabrica si asta e! Ce tot o dau cotite!

  • Sak, joi, 21.01.2016 12:25

    Sunt fan electrice si stateam linistit inainte de senzationala informare. Cred ca de luna viitoare as fi inceput sa-mi fac ganduri negre. Acum viitorul va fi stralucit!

  • Deceneu, joi, 21.01.2016 12:45

    Model S a fost cea mai vanduta masina electrica in 2015 la nivel mondial. A depasit la vanzari mult mai ieftinul model japonez Nissan Leaf,asta spune multe despre electrica americana. Am tot asteptat sa apara stirea asta si pe Automarket,dar degeaba.....

  • Fiabilitate Tesla?, joi, 21.01.2016 13:24

    Dar penultmul ?

  • @Deceneu, joi, 21.01.2016 13:59

    Degeaba vorbesti urat de Leaf. pentru ca nu s-a auzit sa aiba atatea probleme de fiabilitate cum are si a avut Tesla Model S. Si un alt lucru: de 5 ani incoace (sfarsit 2010), Nissan Leaf e cea mai populara masina electrica de pe planeta, cu peste 200.000 de unitati vandute pana acum, cifra la care Tesla inca viseaza. Deabia daca avea jumatate din cate Leaf-uri s-au vandut la sfarsitul lui 2015. Asa ca mai usor cu pianul pe scari !

  • Deceneu, joi, 21.01.2016 15:05

    @@Deceneu Cine a vorbit urat de Leaf??! Asta ai inteles tu? S-a vandut mai bine Leaf in anii trecuti,asta doar pt ca Model S a intrat mai tarziu pe piata europeana. Oricum,o masina de 90000 euro sa aiba vanzari mai mari decat una de 30000 e lucru mare. Plus ca Nissan are o gramada de dealeri ,dar se pare ca asta nu i-a ajutat prea mult in lupta cu modelul electric premium anul trecut. In curand o sa intre in joc si Chevrolet Bolt, model cu o autonomie mai mare si performante dinamice mai bune decat Leaf. Asa ca.........te agiti degeaba!!!

  • Vasi, joi, 21.01.2016 15:21

    @Deceneu Mai tarziu? N-au aparut decat la 1 an diferenta. Leaf a fost ani la rand cea mai bine vanduta masina electrica din lume. Asadar,Tesla mai are mult laptic de baut pana ajunge macar sa egaleze numarul de coronite luate de Leaf. Un Leaf aflat la sfarsit de generatie in prezent, dar care inca se tine bine la vanzari. E de apreciat. Faptul ca are o retea de dealeri si de incarcare mult mai dezvoltata e cunoscut si este considerat un atu. Personal, sunt deschis la orice alternativa la solutia clasica (motorul termic), insa fa tu comparatie cu hibrizi. Eu nu fac.

  • Deceneu, joi, 21.01.2016 15:45

    @Vasi Se pare ca esti putin confuz! Bolt este 100% electric,Volt este hibrid. Nu am zis ca e un lucru rau sa ai o retea de dealeri,am zis doar ca si cu acest atu Leaf a fost depasit la vanzari de Model S anul trecut.

  • roco, joi, 21.01.2016 16:05

    @(@Deceanu) "Degeaba vorbesti urat de Leaf. pentru ca nu s-a auzit sa aiba atatea probleme de fiabilitate" ei serios http://electrek.co/2015/09/04/a-nissan-leaf-caught-fire-in-north-texas-cause-currently-unknown/ http://www.mynissanleaf.com/viewforum.php?f=30 Cat despre tesla, pt un producator de autovehicule nou, cu putina expierenta...eu zic ca stau destul de bine cu fiabilitatea

  • roco, joi, 21.01.2016 16:07

    *experienta

  • Vasi, joi, 21.01.2016 16:29

    Nu cred ca vezi imaginea in ansamblu. Chiar nu cred ca-si face probleme Nissan. Si o sa-ti spun de ce cred asta... Leaf e la sfarsit de generatie, deci cateva mii de exemplare in minus fata de Tesla, din cateva zeci de mii cat a fost totalul pe 2015, nu-i mare paguba, din moment ce targetul / clientela masinilor electrice e destul de selecta si compusa din pionieri cu destul resurse financiare. Pe masura de apele vor sedimenta, altfel vor sta lucrurile. Plus de asta cine crezi ca va fi avantajat: cel care intra pe piata acum sau cel care e deja la a 2-a generatie cum va fi Leaf cand va scoate Chevrolet presupusul model? Eu mi-as pune banii in cei cu mai multa experienta in piata, deci as astepta sa vad ce scoate Nissan si pe urma as face comparatii. Cauta in istoria Nissan prima cochetare cu masinile electrice si o sa vezi ca se duce destul de departe in timp. Cauta sa vezi investitiile in fabricile de baterii samd. Mai gandeste-te ca nu se compara resursele imense ale Nissan cu cele de la Tesla. De unde si numeroasele probleme de calitate, stangacia si tehnologiile nepuse la punct pe care o lanseaza Tesla. Importanta e fundatia. Ori fundatia pe care e viitorul Nissan electric e mai puternica decat orice s-a lansat sau se va lansa de acum incolo. Cu premisele astea pornim, iar pariurile sunt deschise. https://my.teslamotors.com/it_IT/forum/forums/consumer-reports-tesla-model-s-has-chronic-reliability-problems http://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/news/a27094/consumer-reports-tesla-model-s-not-recommended-on-reliability/

  • Deceneu, joi, 21.01.2016 16:58

    @Vasi @roco ti-a aratat destul de clar ce probleme de fiabilitate are Nissan Leaf,dar tu esti blocat si o tii pe a ta......... batman,batman :))

  • Vasi, joi, 21.01.2016 17:01

    Cati ani ai, mai batman? Citeste pana la capat poate inveti ceva.

  • zen, vineri, 22.01.2016 10:08

    ceva de genul: Stii ca unchiul Costica a murit de gripa? -Oh, bine ca nu a avut ceva mai grav, saracu' de el!!

  • @roco, luni, 01.02.2016 18:05

    93% dintre cumpărătorii electricei Leaf sunt foarte mulţumiţi de maşină http://www.automarket.ro/stiri/nissan-93-dintre-cumparatorii-electricei-leaf-sunt-foarte-multumiti-de-50614.html