Unde nu sunt piste, vai de siguranţă: Bicicliştii au provocat 10% dintre accidentele grave din România în primele 9 luni ale anului
Bicicliştii sunt răspunzători pentru peste 10% dintre accidentele grave petrecute în România în primele 9 luni ale anului, care au avut ca efect 86 de decese şi 550 de răniţi.
Spre deosebire de ţările dezvoltate din Vestul Europei, România nu beneficiază de prea multe piste speciale pentru biciclişti, astfel că aceştia circulă în mod frecvent pe prima bandă a drumurilor. Acest lucru are însă efecte negative în privinţa siguranţei rutiere, element evidenţiat şi de datele anunţate de Poliţia Română.
Astfel, în primele nouă luni ale anului, bicicliştii au fost răspunzători pentru producerea a 634 de accidente grave în urma cărora 86 de persoane au decedat şi alte 553 au fost rănite grav.
Bicicliştii reprezintă practic a treia cauză a accidentelor grave petrecute în România, cu 10.18% din numărul total de accidente, întrucât în perioada ianuarie - septembrie 2016 au avut loc în total 6.200 de accidente grave.
În urma acestora, 1.341 de persoane şi-au pierdut viaţa, în timp ce alte 5.902 au fost grav rănite. Singura veste bună este că numărul total al accidentelor a scăzut cu aproape 500 comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Într-un interval de numai două zile la sfârşitul săptămânii trecute, Poliţia Română a aplicat peste 11.000 de sancţiuni contravenţionale în cadrul unor verificări în trafic, dintre care aproape 3.000 au fost acordate bicicliştilor, iar 700 pietonilor.
Via Mediafax
Prin Bucuresti majoritatea biciclistilor nu opresc la culoarea rosie a semaforului si fac slalom printre masini. Nu mai zic ca destui circula pe trotuar ca niste copii si se intampla sa dea si peste tine, pentru ca nu folosesc claxoane. Tot ei se simt nedreptatiti insa cand se lasa cu accidente urate. Daca le atragi atentia isi scot frustrarile (de corporatisti sau hipsteri pfa - cam astea sunt categoriile din care fac parte majoritatea) afara pe gura. Altfel cand ii vezi sunt "oameni frumosi" care vor sa mearga eco si care vor un oras mai curat. Bla bla bla. Ipocriti. Nu poti sa faci peste tot in Bucuresti benzi de bicilete. Nu e un oras reconstruit de la 0 dupa razboi asa cum sunt multe prin Germania de exemplu. La noi s-a construit alandala in diverse perioade istorice, fara a exista un plan coerent (cum s-a intamplat de exemplu cu Parisul secolului 19).