Dieselgate revine cu un actor nou: Renault intră în vizorul anchetatorilor, fiind acuzat că ar fi încălcat normele de poluare

Publicat joi, 10.11.2016 11:45 de Bogdan Mirică

După Volkswagen, Renault este următorul constructor vizat de o anchetă a autorităților, privind încălcarea normelor de poluare. Mai mulți procurori analizează vinovăția constructorului francez în vederea începerii unui proces.

După izbucnirea Dieselgate și după ce Volkswagen a fost pus la zid, tot mai mulți producători au intrat sub suspiciunea de fraudare a testelor de emisii. Printre ei și Renault, care riscă acum o investigație privind emisiile motoarelor sale diesel, după ce autoritățile din Franța au aprobat acuzațiile unor procurori. Aceștia detaliau tehnologiile prin care cei de la Renault au încercat să evite legea.

Guvernul francez a declarat că DGCCRF (abrevierea de la Directoratul francez pentru politicile de competitivitate, drepturi de consum și control al fraudelor), un fel de instituție care urmărește drepturile consumatorilor francezi, a înaintat procurorilor o serie de dovezi despre manipularea testelor de emisii.

”Depinde acum de instanțele de judecată să stabilească ce acțiuni sunt necesare pentru suspiciunile de încălcare a normelor de poluare”, se arată într-un comunicat al guvernului.

Acuzațiile presupun că și Renault a folosit sisteme calibrate pentru a păcăli testele de emisii, încercând să se folosească de o scăpare a legislației europene. Aceeași scăpare pe care a invocat-o și Volkswagen recent.

Renault, Opel și Fiat au dovedit unei comisii franceze de investigații că sistemele lor sunt legale, pentru că sunt absolvite tocmai de această scăpare a legislației europene. Comisia a rămas însă să analizeze dovezile oferite de producători.

Pentru a dovedi vinovăția constructorului francez, procurorii se vor folosi de o mulțime de probe extrase din sediul Renault, de mai multe interviuri cu oficialii și de rezultatele unor teste de emisii independente. Procurorii vor face o anchetă separată, care ar putea duce la un proces.

În situația celor de la Renault mai există și alți constructori de talie mondială, al căror nume nu a fost încă făcut public. În cazul acestora, investigațiile continuă. Imediat după izbucnirea scandalului Dieselgate, autoritățile din Franța au început testarea independentă în trafic real a emisiilor. Aceste teste au dovedit că modelele Renault, și nu numai, depășeau de mai multe ori normele admise. Chiar și așa, testele de laborator au demonstrat că mașinile nu foloseau un soft de păcălire a emisiilor.

Într-un comunicat oficial publicat azi, Renault caută să își reafirme nevinovăția. ”Renault se încadrează în reglementările franceze și europene. Toate vehiculele Renault au fost mereu omologate în concordanță cu legile europene. Toate respectă standardele actuale aplicate. Vehiculele Renault nu sunt echipate cu softuri de păcălire a testelor de emisii sau care ar putea afecta sistemele antipoluare,” se arată în comunicatul francezilor.

  • Pana, joi, 10.11.2016 13:04

    Lasa, ca oricum Renault vrea sa renunte la diesel-uri ca sunt naspa. Nu pentru ca ar fi vorba de un scandal care sta pe un butoi de pulbere in ograda lor.

  • Toma, joi, 10.11.2016 13:39

    Daca avea ADN romanesc erea altceva,nu mai avea probleme,asa...

  • [email protected], joi, 10.11.2016 15:29

    O fi el naspa, dar tehnologic, calitativ, fiabilitate, etc, e cu mult inaintea celor de la VAG pe motoare pana in 2.0 litri . Macar ei mint, ceva mai putin

  • [email protected], vineri, 11.11.2016 02:57

    Am 10 clase in Republica la noi. Tot ce e sub 2 litriiii e canci daca e jerman.