Faraday Future FF 91: mult-aşteptatul rival al lui Tesla are 1.050 de cai putere şi autonomie de 700 de kilometri

Publicat miercuri, 04.01.2017 11:18 de Daniel Popescu

Faraday Future FF 91 este modelul care încearcă să lupte cu Tesla Model X, iar pe hârtie lucrurile arată promiţător: 4 motoare electrice de 1.050 de cai putere, autonomie de 700 de kilometri şi numeroase camere video şi senzori.

Start-up-ul american cu finanţare chineză Faraday Future a dezvăluit în sfârşit primul său model, la un an de la prezentarea unui concept futuristic şi la capătul a numeroase teasere mai mult sau mai puţin spectaculoase. Botezat Faraday Future FF 91, noul model a fost prezentat la Consumer Electronics Show (CES) într-o versiune foarte apropiată de cea de serie înainte de startul producţiei în 2018.

Din punct de vedere al designului, Faraday Future FF 91 este un crossover care va rivaliza cu Tesla Model X şi este echipat cu 4 motoare electrice care generează echivalentul a 1.050 de cai putere şi un cuplu de 1.800 Nm, iar producătorul susţine că maşina va fi capabilă să accelereze de la 0-96 km/h în numai 2.39 secunde.

FF 91 mizează pe o baterie cu capacitatea de 130 kW dezvoltată împreună cu LG Chem care asigură o autonomie de peste 700 de kilometri conform standardului european NEDC, iar acumulatorul poate fi încărcat la o capacitate de 50% în mai puţin de 4 ore şi jumătate la 240 de volţi prin intermediul unui încărcător inclus în pachet.

Faraday Future nu a publicat nicio imagine cu interiorul, însă compania susţine că acesta a fost optimizat pentru a oferi un spaţiu cât mai generos, iar scaunele spate se pot rabata la 60 de grade pentru un confort sporit.

Deloc surprinzător, FF 91 va include şi o serie de funcţii autonome prin intermediul a 13 radare cu rază scurtă şi lungă de acţiune, 10 camere video, 12 senzori şi un sistem Lidar. Faraday Future nu a menţionat exact nivelul de autonomie de care va fi capabil FF 91, însă acesta se va putea parca singur.

Compania acceptă deja rezervări pentru primul său model şi solicită un depozit rambursabil de 5.000 de dolari. Primele 300 de unităţi vor face parte din seria limitată FF 91 Alliance Edition. În ultima perioadă, Faraday Future a înregistrat numeroase probleme financiare, care au determinat oprirea construirii primei sale fabrici în Statele Unite şi demisia mai multor oficiali din cadrul companiei.

  • ABC, miercuri, 04.01.2017 15:42

    Si uite asa incepe cu adevarat razboiul in domeniul electricelor, razboi "declansat" de pionierii de la Tesla. In 5 ani vom vedea caracteristici din ce in ce mai bune si preturi accesibile, a.i. numarul electricelor pe strada va fi unul destul de mare. In 20 de ani, o sa radem de masinile pe GPL si Diesel ;)

  • iuliohir, joi, 05.01.2017 07:35

    Speram ca o sa radem...caci iubitorii de poluante cu motorina, in loc sa se destepte, le cumpara. Ce le pasa ce trag pe nas, sa aiba putere, tata ! Da, si benzina polueaza, stiu.

  • LR, joi, 05.01.2017 07:53

    Că tot îi dăm atâta cu poluarea... Ar trebui să ne preocupe și reciclarea deșeurilor. La noi e aproape zero. Ca să nu mai zic de deșeurile umane care aruncă mucuri de țigări sau alte obiecte din mașină, în timp ce alții scapă de gunoi și moloz lăsându-le pe unde apucă. Sau gunoaiele de indivizi care taie pădurile. Și să nu uităm de scursurile de genul lui Dragnea. Peștele de la cap se împute...

  • Draco, joi, 05.01.2017 08:44

    Pare inspirat de Citroen ... aduce cu DS5 dar si cu C6 ... orice NOUTATE e binevenita, in contrast cu NOILE modele ale clasicilor ...

  • MARIUS, joi, 05.01.2017 16:29

    ESTE UN PIC MAI CIUDATA IN PRIVINTA DESIGNULUI , TESLA SI LUCID ARATA MAI PAMANTEAN , NU CRED CA TREBUIE SA IESI IN EVIDENTA PRIN CEVA CE SE VREA AVANGARDIST CI MAI DEGRABA PRIN CALITATILE SI FIABILITATEA PRODUSULUI . AU AVUT CEVA PROBLEME CHIAR IN TIMPUL PREZENTARII...IN FINE ASTEA SE REZOLVA PE PARCURS , PROBLEMA LOR O SA FIE PRETUL . SPER SA SCAPE DE FALIMENTUL APROAPE IMINENT SI SA FIE O CONCURENTA REALA PE PIATA MASINILOR ELECTRICE

  • keffy_bfk, vineri, 13.01.2017 23:55

    Le doresc succes. Unde-s cei care au criticat Tesla la aparitia P100DL: că ce risipă se mai face pe R&D pt acceleratii inutil de mari în loc să scoată M3ul mai repede dle? @marius: de ce zbieri? Înca auzim bine, nu ne-am hodorogit.