Starea autostrăzilor la început de 2017: niciun ban pentru startul lucrărilor la Sibiu - Pitești, dar se alocă fonduri pentru Comarnic - Brașov

Publicat vineri, 17.02.2017 11:50 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Autoritățile nu au alocat niciun ban pentru începerea lucrărilor la autostrada Sibiu - Pitești, însă vor să acorde fonduri din împrumuturi pentru execuția controversatului tronson Comarnic - Brașov.

Autostrada Sibiu - Pitești este de departe cel mai important proiect de infrastructură al României, întrucât are o importanță strategică pentru uzina Dacia de la Mioveni. Pe parcursul anului trecut, autoritățile au insistat că lucrările la această autostradă vor începe în 2017 și vor fi finalizate în 2021 sau cel târziu în 2022

, mai ales că traseul a fost deja avizat.

Cu toate acestea, Guvernul a alocat în acest an pentru acest proiect doar 21.4 milioane de lei, care vor fi utilizați pentru revizuirea studiului de fiabilitate. În schimb, nu au fost alocate sume pentru începerea propriu-zisă a lucrărilor.

În mod surprinzător, Guvernul a alocat însă fonduri semnificative pentru controversata autostradă Comarnic - Brașov. Astfel, au fost prevăzute cheltuieli de aproape 460 de milioane de lei pentru contractele de execuție a loturilor 1 și 5 de la capetele autostrăzii Comarnic - Brașov. Banii nu vor proveni însă de la bugetul de stat, ci din credite de angajament obținute în limitele permise de Ministerul Finanțelor. Totuși, statul nu a primit încă o ofertă crespunzatoare pentru execuția primului lot, iar procedura pentru desemnarea câștigătorului pentru lotul 5 a fost contestată.

Pe de altă parte, există problemele inclusiv pe secțiunea Dumbrava-Margina cu o lungime de 15 kilometri din cadrul autostrăzii Lugoj - Deva. Această porțiune de autostradă ar fi trebuit inaugurată încă de anul trecut, însă evenimentul a fost amânat succesiv din cauza faptului că lucrurile nu sunt încă gata. Potrivit unor surse citate de Economica, lucrările vor fi finalizate în cel mai bun caz abia peste o lună.

Via Economica, Economica, Economica

  • Calin, vineri, 17.02.2017 11:54

    Mda .... tipic

  • Valdo, vineri, 17.02.2017 14:13

    De ce este controversata Comarnic Brasov ? Aveti impresia ca se circula prea bine pe acolo?

  • Kap, vineri, 17.02.2017 16:39

    Controversată datorită costurilor mari și a unui contract tip Bechtel propus pentru realizare de două marionete recente, Tonta și Șova. Nu văd de ce surprinzător, pentru că amânarea premeditată pentru Sibiu - Pitești a fost comisă tot de P$D, pentru a facilita tunul pe Comarnic - Brașov.

  • vianu, vineri, 17.02.2017 19:13

    adevarule e ca autostrazile (sau sa spunem SEGMENTELE?) "construite" pana mai ieri ar putea face obiectul activitatii DNA pentru urmatorii 5 ani. Pe putin. Dar, stai asa...ca astia se ocupa de furturile care sigur urmeaza. Stim noi! gestapo reloaded

  • Dacu, vineri, 17.02.2017 19:53

    Exact, autostrăzile noastre sunt cele mai fiabile din EU; sic Ungaria, Germania și care mai sunteți pe acolo prin vest, invidiaține, ha!

  • dragnea ftw, vineri, 17.02.2017 20:18

    a zis securistul coldea ca nu ne lasa europenii("ambasadele/axa") sa avem autostrazi, exact cum banuiam.