Planurile PSA Peugeot-Citroen pentru Opel: marca va avea modele pentru clienţii care nu cumpără maşini franceze şi ar putea deveni globală

Publicat vineri, 24.02.2017 11:44 de Daniel Popescu

Grupul PSA Peugeot-Citroen ar putea să vândă maşinile Opel şi în afara Europei, iar gama va include modele complementare pentru clienţii care nu vor maşini franceze, în cazul în care brandul german va fi cumpărat de la GM.

Grupul PSA Peugeot-Citroen are deja o strategie bine-definită pentru eventualitatea în care va cumpăra marca Opel de la General Motors. Brandul ar urma să treacă printr-un amplu proces de schimbare, care va fi însă stabilit de actualii manageri Opel, nu de conducerea PSA. "Planul pentru Opel va fi construit de executivii Opel, de oamenii de la Opel, pentru că trebuie să fie planul lor"

, spune Carlos Tavares, CEO-ul PSA.

Una dintre primele schimbări vizează gama de modele, iar PSA intenţionează să păstreze Opel ca un brand german dedicat clienţilor care nu vor să cumpere maşini ale constructorilor francezi.

"Vom avea un constructor european campion care va rezulta din combinaţia dintre o companie franceză şi o companie germană. Vom avea produse complementare, pentru că în unele pieţe există clienţi care, în ciuda progresului pe care l-am făcut, nu iau în considerare brandurile franţuzeşti. Putem crede că este nedrept, dar aceasta este realitatea", a adăugat Tavares.

În plus, oficialul PSA a admis că există posibilitatea ca maşinile Opel să fie comercializate şi în afara Europei, însă nu a menţionat nicio piaţă externă în mod explicit. Pe termen lung, Tavarez estimează că PSA ar putea ajunge la vânzări anuale de 5 milioane de unităţi, în condiţiile în care vânzările Opel sunt în prezent de circa 1.2 milioane de unităţi.

Cel puţin pentru moment, nu este clar dacă planul intern al celor de la Opel, prin care marca urma să aibă în gamă doar modele electrice în 2030, va fi pus în aplicare de PSA după o eventuală achiziţie. Cert este însă că Grupul francez se află în plin proces de expansiune, după ce a achiziţionat brandul indian Ambassador şi a făcut o ofertă pentru constructorul malaysian Proton, aparent cu scopul de a se extinde pe piaţa din Asia.

Via Automotive NewsAutomotive News

  • Andy, vineri, 24.02.2017 12:40

    Vanzarile Opel (incluzand si Vauxhall) au fost de 984.769 si nu 1.2 mil. http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/opel-vauxhall/ E interesant tablelul 2 pentru ca arata cat de mult a scazut din pacate brandul GM in ultimii 27 de ani. La un moment dat avea aproape 13% din piata europeana. Era de altfel cel mai mare producator ca brand la vremea respectiva, atat din Europa cat si din Germania. Ca o paranteza, nici Skoda nu a ajuns la 1.2 mil in 2016, abia a trecut pragul de 1.1 mil. Vad viitoarea pozitionare Opel un pic deasupra Peugeot, cam la preturi de VW. Ar avea un cvartet stil VAG: Citroen-Skoda, Peugeot-Seat, Opel-VW si DS-Audi.

  • Kirotractor, vineri, 24.02.2017 13:12

    1. Il cheama TavareS si nu TavareZ, bre AM... 2. Nu stiu de ce se face atita tapaj p-o... abureala de branduiala-n definitiv, care continua sub o forma oficializata prosteala lipirii unor sigle proprii pe cutii de tabla proiectate de altii. Si care merge oricum unsa din vremuri imemoriabile, dictata bineinteles exclusiv de profit . ...Fiindca si ultimele asa-zise crossovere/SUV-uri Opel Crossland-X / Maxland-Y sau cum le-o mai chema (ca nici nu conteaza) sint de fapt platforme de Peugeot 2008 / 3008 recarosate, chestie care confirma coacerea nu tocmai noua a prezentei fuziuni / preluari..

  • Eugenia, vineri, 24.02.2017 21:10

    O strategie de doi lei. Niste falimentari salvati de statul Francez cu actionariat chinez....uite asa ne cumpara chinezii....Sper sa se opuna angajatii!!! P.s Am Opel si Toyota deci da sunt fan dar pe langa Toyota Opel este gunoi

  • Coco, sâmbătă, 25.02.2017 14:59

    Opel va fi greu de redresat având în vedere 3 situații existente la ora actuală - politică actuală a GM, faptul că este o marcă germană doar cu numele nu și cu concepția tehnică/tehnologică și că implementare a tehnologiei franceze pe o imagine teutona nu va avea foarte mulți adepți în scurt timp, ceea ce nu va aduce profit. Oricum ideea nu este rea ( mult mai rău fiind continuarea existentei mărcii sub managementul GM ) dar lupta cu celelalte grupuri sau alianțe - VAG, Hyundai-Kia, Renault-Nissan-Mitsubishi va fi foarte dificilă și va necesita multe investiții. Cred că un rol determinant îl va avea și cotă care o vor obține brandurile low cost ale acestora, fie cele existente ( Dacia/Lada) și cele ce vor fi create de către ceilalți în viitor.