S-au stabilit bugetele pentru Rabla și Rabla Plus 2017: mai mulți bani pentru mașini electrice

Publicat miercuri, 22.03.2017 17:56 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Programul Rabla 2017 va avea un buget de 136 milioane de lei, în ușoară scădere față de anul trecut, în timp ce Rabla Plus va beneficia de 110 de milioane de lei, în creștere față de cele 75 milioane de lei din 2016.

Ministerul Mediului a anunțat miercuri bugetul pentru cele două programe dedicate înnoirii parcului auto național.

Astfel, pentru programul Rabla 2017, Ministerul anunță un buget de 136 milioane de lei, în scădere ușoară comparativ cu cele 145 de milioane alocate anul trecut. Totuși, bugetul total include și suma de 180 milioane de lei sub formă de credite de angajament, bani care pot fi obținuți din bugetul pentru anul 2018. Cu alte cuvinte, bugetul maxim total al programului este de 316 milioane de lei.

Pentru ediția din acest an, prima de casare va rămâne la 6.500 de lei (circa 1.400 de euro). Principala noutate comparativ cu anul trecut este obligativitatea ca mașina achiziționată prin programul Rabla să emită cel mult 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, iar această valoare va scădea la 120 de grame în 2018 și la 110 grame în 2019. În plus, proiectul prevede acordarea unui bonus de 1.500 de lei (330 de euro) în cazul în care mașina emite cel mult 98 grame CO2/km, iar acest prag urmează să scadă la 96 de grame în 2018 și la 95 de grame în 2019.

Între timp, bugetul alocat pentru programul Rabla Plus este de 110 milioane de lei, cu 35 de milioane mai mare decât cel de anul trecut.

Programul prevede că, la achiziționarea unei mașini electrice, statul va acorda un bonus în valoare de 45.000 de lei, echivalentul a aproape 10.000 de euro. În plus, în cazul achiziționării unei mașini plug-in hybrid (cu încărcare la priză) care emite cel mult 50 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, bonusul acordat este de 20.000 de lei, adică circa 4.400 de euro. Pentru moment nu există o dată oficială pentru startul celor două programe, însă se vehiculează că banii vor fi alocați la sfârșitul lunii aprilie.

Via Hotnews, Economica, Ministerul Mediului (document PDF)

  • vianu, miercuri, 22.03.2017 18:04

    si totusi... diesel reloaded...by romanistan :(

  • gica, miercuri, 22.03.2017 19:47

    Sa inteleg ca pentru hybrid (nu PHEV) nu se mai acorda nici un bonus?

  • adi, miercuri, 22.03.2017 20:22

    toate tarile vor sa scape de vechituri, diesel-uri,numai guvernantii nostri nu.parca ar avea boala aia in care spirocheta urca la creier si le da tot felul de viziuni ca si in cazul ultimei taxe de mediu

  • MrUnivers, miercuri, 22.03.2017 21:02

    Cam scumpe electricele chiar si cu bonus, cel mai convenabil este vw up da e gen 2 de electrice eu zic sa mai asteptam pana la generatia 3 -4 vezi chevy bolt de ex.

  • Titlu, miercuri, 22.03.2017 21:07

    Ai dreptate,iar sunt avantajate motoarele disel. Eu sunt interesat de un Captur-singurul care se incadreaza in bonusul de 300 euro peste cel de 1400 de la rabla,este dci ul de 90, cp,manual. Emite pana in 98G/km. Nu inteleg de ce nu se mareste bonusul considerabil pt masinile hybride ,fara incarcare la priza. Noxele se produc in marile orase la viteze mici,exact ce acopera un hybrid normal. Bine ca dai 10 000 de euro pt cei care isi permit masini de la 20 000-30 000 euro in sus..

  • Liviu, miercuri, 22.03.2017 23:14

    Nu mai comentati la cate amintiri va trezeste Espero-ul acela?

  • Victor, miercuri, 22.03.2017 23:26

    Mi se pare destul de drastica conditia pentru hibride. Sunt putine masini care se incadreaza, parerea mea. :) http://www.nextgreencar.com/emissions/low-emission-cars/

  • xxx, joi, 23.03.2017 11:53

    Este praf in ochi reducerea la electrice atât timp când nu ai o rețea de încărcare corecta. Si in Occident nu stau strălucit si continua bătălia inter-constructori pe ce timp de sistem de încărcare

  • tarabostess, vineri, 24.03.2017 16:21

    Mai mari idioti decat cei de la MM nu exista. In oras, unde hibridele ( normale ) merg foarte mult electric, motor oprit, etc sunt tratate in acelasi fel cu orice masina. Nemtii si-au jucat cartile bine ( VW )! E program pe 3 ani!

  • drth, vineri, 24.03.2017 20:33

    ba ,da care drac de hibrid plug in,are sub 50g/km,ca eu m-am uitat si sa mor daca l-am gasit....acum drept ii ca nu m-am uitat la masinile de 100k..