BMW aprinde lumina: primul Mini electric vine în 2019, urmat de un BMW X3 electric în 2020
BMW a publicat lista completă a lansărilor sale electrice și hibride programate în următorii patru ani. Primul pe listă va fi BMW i8 Roadster hibrid, urmat de versiunile electrice ale lui Mini cu 3 uși și BMW X3.
După o serie lungă de speculații, Grupul BMW a confirmat faptul că primul model electric în gama Mini va fi varianta cu trei uși a modelului legendar. Bineînțeles, pentru a păstra caracterul britanic, mașina va fi produsă tot la uzina Mini din Oxford, UK.
Potrivit BMW, această decizie e ca o reîntoarcere la rădăcinile primului concept electric Mini, introdus în anul 2008 și
Versiunea de serie a primului Mini electric face parte dintr-un plan mai amplu al constructorului bavarez, un plan care a condus la dezvoltarea unei arhitecturi noi, specifică acestor modele, flexibilă și capabilă să susțină o electrificare generală a brandului și a celorlalte modele din gama BMW. Este o confirmare a faptului că BMW intenționează să ofere câte o versiune electrică sau măcar hibridă alimentată la priză pentru fiecare model actual până în jurul anului 2020.
Noile generații de modele vor fi și mai mult orientate în această direcție, întrucât noile arhitecturi care vor mai fi dezvoltate de brand vor putea susține versiuni electrice. Pe lângă modelele deja existente și pe care le cunoaștem (BMW 330e iPerformance, BMW 530e iPerformance, BMW 740e iPerformance, BMW 225xe Active Tourer, BMW i3, BMW i8, BMW X5 xDrive40e, MINI Cooper S E Countryman ALL4), planurile de electrificare includ:
- BMW i8 Roadster - plug-in hibrid lansat în anul 2018
- Mini cu trei uși electric în anul 2019
- BMW X3 electric în anul 2020
- BMW iNEXT în 2021
Acesta din urmă ar urma să fie un crossover 100% electric, capabil să revoluționeze segmentul așa cum a făcut-o i3. Interiorul va fi complet diferit de ce am văzut până acum, materialele vor fi și ele inovatoare, iar nivelul avansat al sistemelor de siguranță îi vor permite să ofere o rulare autonomă de nivel 3, la fel ca în cazul noului Audi A8.
Componentele modelelor electrice vor fi produse în centrul special creat de BMW în uzinele din Landshut și Dingolfing, Bavaria. Restul modelelor hibride vor lua naștere în alte 10 uzine din lume. Și componentele noului Mini electric vor fi furnizate tot de uzinele din Landshut și Dingolfing, urmând a fi trimise uzinei din Oxford spre asamblare.
În contextul acestei ofensive puternice, Grupul BMW speră ca vânzările modelelor sale electrice și hibride, responsabile doar pentru 4% din totalul clienților atrași în iunie 2017, să urce la o valoare cuprinsă între 15 și 25% din vânzările anuale totale ale companiei în 2025.