Noul Dacia Duster este aici. Galerie foto cu a doua generație a SUV-ului românesc
După o așteptare îndelungată, Dacia a publicat primele imagini și informații ale noii generații Duster. Modelul vine cu un design care nu se îndepărtează foarte mult de limbajul estetic al brandului românesc.
În 2010, românii făceau cunoștință cu un model sortit să devină mai popular decât Logan-ul care ajunsese în paginile tuturor publicațiilor de specialitate din Europa. Nimeni nu se aștepta ca Duster să intre pe sub pielea clienților de pe Bătrânul Continent și nu numai.
Însă Dacia a fost unul dintre producătorii care a profitat din plin de pe urma exploziei segmentului SUV-urilor, reușind să vândă peste un milion de Dustere.
La șapte ani de la debut, constructorul din Mioveni trage cearceaful de pe a doua generație Dacia Duster. Programat să fie expus în fața publicului în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, la mijlocul lui septembrie, noul Duster nu ne-a rezervat surprize majore la nivel estetic.
Echipa condusă de Laurens van den Acker, șeful de design Renault, a continuat aspectul robust al SUV-ului românesc și nu a abandonat look-ul care recomandă mașina pentru rularea în teren accidentat.
Partea frontală vine cu o nouă semnătură luminoasă a LED-urilor diurne, cu o grilă încadrată de blocuri optice noi, cu nervuri redesenate pentru capotă și cu scutul amplasat în partea inferioară a barei frontale, de culoare crom satinat, menit să evidențieze și caracterul 4x4.
Profilul a primit un parbriz amplasat cu 100 mm mai în față și mai înclinat comparativ cu vechiul model, noi bare de pavilion, pasaje ale roților ceva mai generoase și jante de 17 inch.
În partea din spate, Dacia ne-a rezervat o serie de surprize care încep cu designul stopurilor. Acestea flanchează hayonul și au preluat semnătura luminoasă cu patru carouri de culoare roșie, întâlnită și la faceliftul lui Sandero și Logan. Corespondentul scutului frontal este protecția spoilerului posterior, vopsită de asemenea în crom satinat.
La toate acestea se adaugă o nouă culoare de caroserie, botezată Orange Atacama.
Dacia nu a oferit imagini cu interiorul noului Duster, dar promite că va dezlega misterul în data de 12 septembrie, în prima zi de presă a Salonului Auto de la Frankfurt. Comunicatul de presă anunță doar că noul Duster va primi materiale cu o calitate îmbunătățită și o serie de echipamente noi, implicit tehnologii superioare generației actuale.
CITEȘTE ȘI:
● REPORTAJ Strict Secret: Noul Dacia Duster s-a dezbrăcat de secrete la Paris în fața Automarket
● INTERVIU Laurens van den Acker, Director de Design Renault Group: Atunci când vezi noul Duster pe stradă, înțelegi cât de mult s-a schimbat
-
Clique, miercuri, 30.08.2017 10:20
Stopuri de la Jeep Renegade, grilă cromată de la Renault Transit, mici detalii la faruri și o nouă culoare.. Mda,.. Nope.
-
vianu, miercuri, 30.08.2017 10:47
schimbarile sunt observabile doar daca generatiile sunt una langa alta. In stilul Renault e mai mult o evolutie in design si mai putin o revolutie. Este EXACT ce fac si germanii aia cu masina lor populara. Dar clar masina e modernizata si fata aia numai arata ca dracu'...are ceva (pastrand proportiile) din Nissan. Si e mai bine. Stopurile nu ma incanta. In asteptarea detaliilor legate de interior....devine chiar interesanta. PS. Costel...butthurt, plimba ursu'!
-
Seth, miercuri, 30.08.2017 10:47
Interesant, dar nu au dat nici o poza cu interiorul ? Oare de ce nu ma mir ?
-
duster 1.5 dci, miercuri, 30.08.2017 11:20
iar o sa dea romanii 18 mii pe o dacie si o sa dea flashuri pe autostrada cu dusterul 1.5 dci 6 trepte, crezand ca au cine stie ce avion. doar ciupesti acceleratia si ai scapat de dusterul alb 1.5 dci care da flashuri de la 10 km... mai terminati cu prostiile pe autostrada, ca va faceti de ras. masina asta e exceptionala in off-road si pentru uzul cotidian, dar pe autostrada vedeti-va de treaba... scrie si in legislatie: cu dusterul nu ai voie sa te grabesti, doar sa circuli din punctul a in punctul b.
-
asm, miercuri, 30.08.2017 11:35
Arată promițător. Nu avea rost să schimbe radical o rețetă de succes (vezi vânyările din ultimii ani), deci e logic că au făcut doar un refresh optic și îmbunătățiri la partea de calitate a materialelor. Prevăd un succes mai mare ca și al generației anterioare, cu condiția să pluseze ceva și la motorizări - poate 1.6 dci și ceva benzinar mai puternic, și ceva opțiuni suplimentare la partea de siguranță.
-
Prince Mohamed Parish vounthe, miercuri, 30.08.2017 11:56
"este frumos Suv-ul Romanesc Dacia Duster 2 "la farurile din fata adica ochi noului Dacia Duster 2 se aseman ceva cu sedan-ul Dacia Logan 2 restilizat si este frumos bravo Dacia iar la Stopurile din Spate Wow Am ramas putin Suprins Not bad chiar copiaza farurile crossoverului mic american Jeep Renegade chiar imi place si este frumos suv-ul chiar daca este putin mai inalt la lungime decat prima serie Dacia Duster 1 suv bravo Dacia :) :-) (y) (y) !
-
Sam93, miercuri, 30.08.2017 12:41
Mie imi place mult cum arata. Intradevar, nu-i o revolutie, dar asta e un lucru bun in opinia mea. Intotdeauna mi-a placut cum arata Duster, in special dupa facelift. Acum, desi liniile design sunt similare, proportiile sunt mult mai bune si designul arata mult mai rafinat si bine pus la punct. Pentru un SUV low cost arata excelent dupa parerea mea. Stopurile funky arata bine de asemenea. Se vede ca au facut imbunatatiri si la capitolul siguranta datorita faptului ca stalpul A este mult mai gros. Rigiditatea structurala sigur a fost imbunatatita. Acum sa vedem motorizarile si interiorul.
-
Aciduzzu, miercuri, 30.08.2017 13:05
În prima poză vad că, în sfârsit, au pus senzor de ploaie si senzor de lumină. E un inceput promitător.
-
Costel, miercuri, 30.08.2017 13:30
@duster 1.5dci m-a uns la suflet comentariul tau. m-am saturat sa ne ia frantuji de prosti. sa-si vinda cazanele in burkina fasu si prin alte foste colonii, nu sa ne bage pe git stifturile lor. uite de asta n-or sa-si ia veci clujenii mei frantuzisme. au si ei mindria lor... :) ontopic: asta nici macar nu e face-lift. ca in testele alea pentru copii: gaseste cele trei diferente... pacat ca psd-istii or dat dacia fratujilor pe degeaba, ca daca o vindeau nemtilor, faceam si noi o privatizare ca lumea si aveam o marca adevarata, profitabila, care face masini, nu gioarse pentru africani. mi-e rusine mie ca si roman cind vad ce facem noi si ce fac marcile adevarate. @automarket chiar daca luati publicitate de la frantuji, de ce va incapatinati sa mintiti oamenii si sa prezentati stiftul asta ca si o masina noua?
-
', miercuri, 30.08.2017 13:58
Dati pe Google Translate si veti vedea cum se traduce Duster: aspirator de praf cârpă de şters praful buleandră paceaură ştergător sondă neproductivă Cu e numele asa arata.
-
@Costel, miercuri, 30.08.2017 14:02
Te stiu si de la alte comentarii oligofrene legate de Duster (de exemplu ala cu pretul corect)... deci ai tu ce ai cu frantujii care vor sa-ti bage pe gat Duster la un pret mega evaluat ...te compatimesc, chiar asa de rau ai ajuns? Nu poti sa le faci o plangere penala pentru maltratare si abuz? Stii ce cred eu? Ca tu nu poti sa fii chiar asa de cretin cum vrei sa pari in comentarii si numai vrei sa 'te distrezi' aruncand cu comentarii 'smechere' ca sa intarati lumea de pe aici. Si apropos, aia cu 'gaseste cele trei diferente...' cred ca chiar ti se potriveste, poate pana la Craciun le gasesti... Si lasa clujenii in pace, ca ii faci de rusine cu comentariile tale. Mai bine nu pomeni nimic...
-
Costel, miercuri, 30.08.2017 14:06
celui de mai sus: eu nu am jignit pe nimeni. nu e cazul sa fii arogant si nu mai fa pe drama queen pe aici. daca iti plac frantujii si dusteru' cirpa, meri sanatos!
-
someone, miercuri, 30.08.2017 14:37
design-ul e o evolutie usoara, dar placuta. interiorul ramane pentru frankfurt. au pus roti de 17 pe el: asta inseamna ca( cel putin parerea mea ) vor fi motoare de 1.6 atat diesel cat si benzina turbo. sa ma explic...pt un suv 2018 motorul de 1.5dci , facuty in 2000 e super depasit moral, iar grupul are la dispozitie1.6 dci in doua variante de putere. spun ca va fi si 1.6 benzina turbo, pentru ca sub nici o forma 1.2 nu va invarti cum trebuie acele jante pe 17 .
-
Marian, miercuri, 30.08.2017 14:59
Romani haideti odata in viata sa nu mai fim atat de hateri si sa vedem dinr-o cu toata alta perspectiva, conduc de mic masini impunatoare care intorc privirile pe strada si nu m-as fi gandit niciodata ca o dacie ma poate face sa o plac la prima privire.. eu spun ca duster-ul asta are potential si ma gandesc bine sa il trec pe lista, numai gandul cum ar arata cu set de jante pe 19 inchi pe culoarea neagra din fabrica si toate acele elemente de caroserie realizate din plastic dur aparent banale, vopsite in acelas stl cu caroseria simplist... dar de efect.. cat despre motoare sunt de parere ca orice motor isi are avantajele lui si dezavantaje insa eu cred ca sunt tot ce e nevoie pentru piata nu vad pe nimeni sa se planga.. multumesc!
-
Tudor P., miercuri, 30.08.2017 15:09
Unii au mancat chestii maro fata de Duster iar acum sunt ofticati ca nu au avut dreptate. Chiar arata bine si nu isi avea rostul o modificare majora. Mancatorii de maro care critica Dacia au probabil VW care la fel, nu aduce modificari substantiale de la o generatie la alta. Dar ce sa faci cu ipocrizia asta? Aciduzzu nici nu trebuie sa puna asa ceva. E un SUV low cost. Pe mine unul nu ma intereseaza acesti senzori care sunt pentru puturosi care nu sunt in stare sa dea drumul singuri la stergatoare, sau au o mana ocupata cu telefonul.
-
Beewhore, miercuri, 30.08.2017 15:10
E o evoluție plăcută, iar dacă interiorul va fi adus la nivelul designului exterior, ar fi o opțiune demnă de luat în seamă. Interioarele mediocre constituie cel mai mare neajuns al brandului românesc. Dacă ar avea ergonomie la nivelul Renault din 2010 și materiale de aceeași calitate, nu ar avea rival pe piață. Aș cumpăra cu dragă inimă un Duster, dacă interiorul s-ar ridica la nivelul exterirorului prezentat.
-
Marcos, miercuri, 30.08.2017 17:44
Nu am fost niciodata un fan Duster, dar acesta arata foarte bine, mult mai matur, mult mai inchegat. Locuiesc in Londra, va spun ca aici am vazut mai multe Duster-e ca la Bucuresti. Le plac englezilor, mai ales ca e un SUV la pret de Smart sau Suzuki Swift. Un coleg engelz a vazut primele poze si a ramas foarte incantat. A zis scurt: Next month I will buy this beauty! Mi-a placut mult bucuria din ochii lui, si mi-a placut si mie noul design. Bravo Dacia!!
-
Florin, miercuri, 30.08.2017 17:54
Aceeasi masini cu mici briz-brizuri care sa o faca mai ''fresh'', in rest tot o Dacie ramane : caroserie netratata impotriva coroziunii, punti rigide si multe alte minusuri . Farurile diurne observ ca sunt acum cu banda LED .....WOW , probabil a facut un adevarat gol in bugetul de dezvoltare la Dacia ( adica Renault, pardon ) , ei pe Logan./Sandero practicau doar cu un singur SMD care lumina cele 4 orificii dand impresia de ''LED-uri'' . In schimb au pastrat IMITATIA de ''LED'' pe stopuri la noul Duster ca si la Logan-Sandero: un bec clasic care simuleaza design LED prin acei faguri din stop. O ''tehnologie'' care se gaseste si pe marci de volum in versiuni entry-level gen : VW Polo, VW Golf 7 , Opel Astra etc. Pana la stopuri autentice pe LED probabil mai trec 20 de ani sa vedem pe Dacia :)) . Le-au luat mai bine 20 de ani sa implementeze cruise control pe masina ( si asta in varianta de top ), o dotare banala care exista pe masini mai accesibile inca din anii 90'' . Chiar Leganza care o aveam avea asa ceva in 97'
-
MANU, miercuri, 30.08.2017 19:06
raport calitate pret este defavorabil cu un motor produs in franta in anii 2000 nu se poate sa ai asteptari mari la vinzari ....dar in romamia merge si asa
-
Rov, miercuri, 30.08.2017 19:24
Catre carcotasi: Retineti aspectul Noul Duster este 100 % masina absolut noua. Pentru cunoscatori, este aplicata reteta nemteasca, uitati-va la Golf, 5,6,7 5 este identic tehnic cu 6, difera spectaculos la Design 7-le este similar cu 6 dar este 100% o alta masina... Imi pare bine ca au pastrat designul original, il pride bine si are deja o figura cunoscuta si apreciata. Felicitari Dacia, Duster va fi un nou succes !!!
-
ionut, miercuri, 30.08.2017 19:33
dacia este un low cost prea scump pt romani exp sandero pret germania 7400 euro ...pret romania 11000 euro
-
vianu, miercuri, 30.08.2017 20:23
@Tudor P. am avut masina la care a trebuit sa iau stergatorul si sa-l misc cu mana stanga in timp ce volaneam cu dreapta...pe aceeasi masina careia i se blocase , la un moment dat rulmentul spate tocmai in creierul muntilor. Ne-am dat jos ne-am scos sculele si problema rezolvata. Stergatoarele automate nu sunt pentru puturosi, e un "future" ce tine de siguranta in primul rand. Si ca sa stii...parchez intotdeauna cu spatele, pe laterala ori perpendicular. Pentru ca imi place. Sper ca Duster "sa stie" o sumedenie de lucruri noi.
-
Ics, miercuri, 30.08.2017 21:09
Regula numarul 1; Nu schimbi radical niciodata un design care se vinde bine (VW Golf, Porche 911 sund de departe cele mai bine vandute in segmentul lor). Pacat ca multi nu pot sa inteleaga asta si ca Dacia e cea mai vanduta masina low cost si asta va ramane pt ca merge bine si face profit cu strategia asta.
-
rov, joi, 31.08.2017 08:52
https://www.youtube.com/watch?v=ezF3V3SYc9U QED...apropo de discutiile de mai sus
-
unu, joi, 31.08.2017 09:38
Imi place ca fiind Dacia, toata lumea arunca cu pietre. Dar cand apare un alt 911 care arata LA FEL ca cel din 1960, toata lumea e extraordinar de incantata. Suntem comunisti inca. Ne place sa ne taiem craca de sub picioare, si nu stim sa apreciem un lucru care este al nostru. Mereu ne uitam in gradina altora si ne intrebam de ce noi n-avem. Asa si cu Duster-ul asta. Mie imi place foarte mult masina. Este o prezenta mult mai placuta ca versiunea anterioara. Dar spatele parca nu se leaga de fata cumva... Asteptam cu interes interiorul.
-
Nelu Pantofaru', joi, 31.08.2017 11:48
Traim vremuri interesante. Chiar arata foarte foarte bine masina si aduce un aer proaspat exteriorului. Diferentele de design desi nu sunt majore, se pot vedea si poti trage concluzia ca e un model nou. Daca la interior va fi o "revolutie" atunci chiar o sa fie urmatoarea masina.
-
xxx, joi, 31.08.2017 15:39
@Florin daca Duster are punți rigide Golf 7 cum le are?! Ca sa ști într-o tara cu drumuri proaste este bine ca suspensie sa fie mai "moale" in plus tu compari un SUV cu o compacta las-o in balta. @ionut nemții nu prea au nevoie de aer condiționat, GPS este inutil pentru a doua mașină ca sa se duca la muncă, cruise control de asemenea, un radio este suficient, nu au roata de rezerva, deh sunt mai zgârciți la noi costa 7150€ mașina lor de 7400€
-
Marcu, joi, 31.08.2017 18:30
Asteptam cu interes Duster Pick-Up Double cabin.
-
ca in romania, joi, 31.08.2017 23:07
Eu cred ca inteligentii din comentarii au uitat ca totusi este vorba despre Dacia Duster, o masina LOW COST. Ce anume vreti de la masina asta, optiunile de pe Rolls Royce, 3.0TDI sa arda valoarea in voi? Mai apare si despteptul suprem care o compara cu Golf 7....are o logica de n-ai vazut. Treziti-va la realitate si nu mai comentati de masini de buget cum ca nu-s comparabile cu masini de 30-40.000 de euro. Daca nu-i buna, luati-va X5 si Q7 fratilor, da vedeti ca alea nu mai costa 20.000 de Euro, alea costa mai mult decat casele voastre.
-
Clip-Clop, vineri, 01.09.2017 16:22
@ca in romania: o masina Low Cost, nu inseamna ca trebuie proiectata si construita in bataie de joc ca in cazul de fata. Designul postului de conducere a fost desenat de un aprig consumator de absint, iar exteriorul este in continuare desenat cu piciorul stang. Lumea uita ca exista reteta koreana, cu masini foarte fiabile, aratoase si IEFTINE. Duster este cel mai bun exemplu de "taci si inghite".
-
haha, vineri, 01.09.2017 18:36
Imi aduc aminte cum a ajuns Renault sa fie detestat in Romania. Cand a aparut Megane 2, cei care erau prea domni sa fie vazuti intr-o Dacie, au inceput sa vanda toate terenurile familiei si sa-si cumpere un Megane nou. Din motive inexplicabile, asteptarile lor de la acea masina erau niste asteptari pe care nici un cumparator de Aston Martin nu le are. Ca sa nu mai vorbesc de frustrarile ca a indraznit sa se strice masina dupa ce a mers cu ea 8 ani si juma de milion de km...ca deh, a luat-o de noua, nu-si mai permite alta in urmatorii 20 de ani. Cam aceasi mentalitate si in cazu acestui Duster, oameni care au niste asteptari nu prea conectate la lumea reala.
-
rou, vineri, 01.09.2017 18:43
asteptam duster in 3 usi
-
costy, sâmbătă, 02.09.2017 13:56
masina asta arata bine si inainte si la pretul mic se vinde bine pe piata europeana ..asta de acum e si mai faina ..sigur la o masina de succes nu e nevoie de multe modificari ..si cred ca motoarele de la renault sint fiabile si i-ti dau satisfactie pe toate drumurile ..felicitari Dacia si reno
-
baubau, luni, 04.09.2017 01:29
noul Duster = un cotet uitati-va in jur, lumea moare de foame de ce oare mai cumparati masini?
-
@haha, luni, 04.09.2017 13:41
ai dreptate partial. Oamenii au asteptari mari datorita pretului iar majoritatea isi cumpara Duster fara a-l folosi in off-road, pe post de masina de familie si implicit masina de oras. Lumea e intr-o schizofrenie de cativa ani cumparand SUV uri cu care merg preponderent urban. Un Duster mai bine echipat e cam 17.000 de euro. La banii astia pana acum puteai sa-ti cumperi o compacta (cu care ai face acelasi lucru, adica sa mergi pe sosea) gen Focus, Astra, Octavia...etc. care erau si cred ca vor fi in continuare net superiaore ca si calitatea a fabricatiei. Ok, nu sunt SUV-uri, raportat la clasa SUV pretul este excelent, dar de aici cred ca vine asteptarea nerealista a orasenilor.
-
xxx, marţi, 05.09.2017 13:00
@haha Renault si-a dat cu stângul in dreptul când a vândut Clio Symbol la noi ajunsese chiar mai ieftin decât Loganul. In rest romanii sunt fani mașini germane
-
geani, marţi, 05.09.2017 17:30
pe youtube azi a anuntat motorizari de 1.2 si doar de 1.5 diesel la noul duster. Nasol
-
@geani, duminică, 10.09.2017 20:06
Sa nu uitam ca Dusterul este "low cost" daca la pretul ala poti zice asa. Un motor mai potent impreuna cu noile schimbari probabil ca ar sari pretul la varianta "full" de 20.000, un pret psihologic pe care marketingul Dacia probabil nu-l vrea momentan in portofoliu, asta pe langa faptul ca respectivele modele nu prea vor avea cerere incat sa justifice introducerea lor in fabrica.
-
marinboldeanu, marţi, 09.10.2018 23:07
Nu sunt un fan Dustar, dar avea nici un rost să schimbe radical o mașină de succes. S-a vândut foarte bine în ultimii ani, inclusiv in Germania, deci e logic că francezii au făcut doar îmbunătățiri la partea de calitate a materialelor. Întrevăd un succes și mai mare fată de generația anterioară, cu condiția să pluseze ceva și la motorizări - poate 1.6 dci, un motor pe benzină mai puternic și ceva opțiuni suplimentare la partea de siguranță.
Citeste si
-
FRANKFURT 2017 | vineri, 15 septembrieRenault: "După Megane RS ne gândim la un SUV RS, dar trebuie să fie o mașină sportivă adevărată"Automarket a discutat la Frankfurt cu Patrice Ratti, directorul diviziei Renault Sport care s-a ocupat de dezvoltarea noului Megane RS. Am aflat detalii tehnice legate de noul Hot Hatch, dar și despre planurile de viitor ale sub-brandului francez. Citeste tot
-
FRANKFURT 2017 | joi, 14 septembrieToyota Hilux Invincible 50: ediție aniversară pentru pick-upul niponToyota a prezentat Hilux Invincible 50 în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Ediția aniversară oferă elemente noi de caroserie și o grafică specială. Citeste tot
-
FRANKFURT 2017 | miercuri, 13 septembrieUn diesel în lumea electricelor: Alpina a prezentat la Frankfurt noul D5 S cu 388 CP și 800 NmAlpina ne arată că motorul diesel încă mai are multe de spus. D5 S este numele modelului care promite 388 de cai și 800 Nm. Debutul oficial a avut loc în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Citeste tot
-
FRANKFURT 2017 | miercuri, 13 septembrieToyota a lansat Auris Touring Sports Freestyle: ediție specială pentru break-ul niponToyota condimentează gama Auris cu noul Auris Touring Sports Freestyle. Modelul oferă o serie de elemente noi de caroserie și va fi disponibil începând cu luna decembrie. Citeste tot
-
FRANKFURT 2017 | miercuri, 13 septembrieBorgward Isabella: conceptul electric ce readuce la viață un coupe clasic din 1950Brandul german Borgward a prezentat la Frankfurt conceptul electric Isabella inspirat dintr-un coupe clasic al anilor ’50. Citeste tot
am spus eu ca frantuji ne iau de fraieri! ceva plasticaraie ieftina in plus nu inseamna model nou! aceiasi roaba! @automarket nu inteleg de ce prezentati ca model nou ceva ce nu poate fi numit nici macar ca un face-lift decent!