Toyota Concept-i Ride: mașină electrică de oraș cu două locuri și joystick pentru accelerație și frână

Publicat luni, 16.10.2017 10:33 de Daniel Popescu

Toyota a dezvăluit Concept-i Ride, conceptul unei mașini electrice de oraș cu două locuri care utilizează un joystick pentru accelerație și frână și care este adaptată pentru persoanele în scaun cu rotile.

Toyota a lansat gama de concepte Concept-i cu ocazia târgului de tehnologie Consumer Electronics Show (CES) care a avut loc în luna ianuarie a acestui an.

Seria este acum completată de noul Concept-i Ride, un concept care va fi dezvăluit public cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo de la sfârșitul lunii octombrie.

Toyota Concept-i Ride: date esențiale:

Toyota Concept-i Ride este un concept de oraș cu o lungime de numai 2.5 metri și un ampatament de 1.8 metri care dispune de numai două locuri;

principala particularitate a acestuia este reprezentată de ușile de tip pescăruș, care se deschid în plan vertical. În plus, după deschiderea ușilor, scaunul operat electric să apropie automat de intrare cu scopul de a facilita urcarea persoanelor care folosesc scaune cu rotile. De asemenea, în spatele scaunelor există spațiu suficient pentru a depozita scaunul cu rotile pe parcursul călătoriei;

interiorul este unul futurist și, în același timp, foarte simplu. În locul volanului tradițional, constructorul japonez a implementat un joystick care integrează funcțiile de accelerație și frână, iar conceptul este capabil să se parcheze singur datorită sistemelor de asistență prezente la bord. Șoferul are o poziție centrală în interiorul conceptului;

interiorul este dominat de un ecran de mari dimensiuni care integrează funcția AI Agent, care oferă o gamă diversificată de informații utile pentru șofer și pasager pe parcursul călătoriilor;

autonomia electrică a conceptului este de 100-150 de kilometri.

Concept-i Ride va fi prezentat la Tokyo alături de Concept-i, dar și de Concept-i Walk, un vehicul electric cu 3 roți și ampatament variabil care permite unei persoane să se deplaseze rapid prin locuri aglomerate. Tot la Tokyo, japonezii vor prezenta Toyota Tj Cruiser Concept (un vehicul hibrid între un SUV și o utilitară) și Toyota GR HV Sports, o sportivă inspirată din prototipul de la Le Mans cu acoperiș targă.

Via Toyota

  • Arogantul, luni, 16.10.2017 10:42

    dupa cum spuneam, jucarii, acum si cu joystick in curand o sa ajungem complet pusificati , castrati, anesteziati, ca in filmul Demolision Man cu Stallone si Snipes

  • vianu, luni, 16.10.2017 11:25

    joystick, pentru ce? cei in scaun cu rotile ar trebui sa-si foloseasca picioarele. Iar alimentarea? sa vina cu benzina de acasa! sau mai bine sa stea acasa

  • TheArrogantOne, luni, 16.10.2017 11:40

    deja nu mai mira deloc lipsa de flexibilitate in gandire de care dai dovada de la o vreme,, dar uite o sa fiu dragut si o sa iti explic ca pt cotorepi daca vei face un sondaj de opinie vei observa ca Joy-stick-urile nu sunt foarte la moda in lumea soferilor, asa ca astia care vor sa introduca joy stickuri pe toate masinile peste 10-20 de ani intai trebuie sa treaca idea pe sub nasul nostru, si se folosesc de faza asta cu oamenii cu handicap fizic ca sa faca ideea acceptabila, azi o sa ai joystickuri in masini pt persoane cu dizabilitati,, maine o sa ai optional in masini normale, si poimane nu o sa mai ai ce sa alegi ca vor fi toate joy-stickuri. e pe intelesul tau acuma? cu placere

  • vianu, luni, 16.10.2017 12:17

    nu stiu daca se folosesc de faza asta cat, atunci cand faci un concept EVIDENTIEZI ca poate fi folosit si de cei cu dizabilitati. Tu vezi intr-un fel lucrurile eu vad in altul. dar iti "plac" reactiile in rosu si la unul si la altul?? :))

  • Arogantul, luni, 16.10.2017 12:43

    pt ultimu comentariu eu ti-am dat un verde, dar hai sa iti spun ceva, dupa ce am scris al doilea comentariu, am dat refresh la pagina un minut mai tarziu si amandoi aveam intre 5 si 10 manute rosii la toate comentariile, deci un minut, asta mie imi miroase a treaba de admin ca sa ne ascunda comentariile

  • LR, luni, 16.10.2017 17:01

    Coect!

  • leo, luni, 16.10.2017 17:04

    @vianu. He he , si uite cum rabufneste designerul din noi. Ceea ce e foarte bine. Habar n-au ăia. Nu cred ca le au la design , si le-o demonstreaza cu varf si îndesat celor din romania sau , in general , din spatiul carpato-european,, ha ha, scuze de expresia inovatoare. Dar asa in infranam noi avanturile si ne continuam vietile noastre de aici , cele luminate , care nu sunt clintite de prostii si ciudatenii de-astea tip japonia. Ce stiu ăia? N-au făcut nimic de atatea decenii , nu stiu sa meargă inai te si nimeni nici nu ii ajuta , nu le arată calea dreaptă. Dar tu te duci , manat de buna intentie , de dorinta de recunoastere a valorii , străbati oceane , , ii găsesti ( nu iti va fi greu ) si le vei arăta. Sunt respectuosi un pic ( nu te astepti , dar asta e ) si consternati in acelasi timp . Cad peste birouri descumpaniti , socati, unui sefi in design si de pruecte isi dau demisia , altii mai ambitiosi , schimba totul , o iau de la capăt. Devii consltantul lor in design, ideile iti curg automat , natural , vii dintr-un spatiu care îndeamnă la creatie , lucru la care ei nu se asteptau , si surprinzător pentru tine , te asculta ( afurisitii, inca respectuosi ). Joystick , de-astea , dar din schemă, portretul clientului tinta se schimba,totul devine nounou acum , cu adevărat nou , esti mândru , curgplanurile , schitele, fluiditatile , i-ai terminat , nici nu stiu ce i-a lovit. Abia acum se va regăsi succesul companiei , trendul este unul sănătos in sfarsit. Sunt destul de izolati acolo si lumea nu prea se uita la ei, brandurile lor nu fac subiect de referintă, va trebui sa le arăti asta. Noi in general criticăm , arătam cat de inapoiati sunt , unde gresesc si ne întoarcem inapoi la proiectele noastre de prezentare si viitor, insa tu vei schimba ceva acum . Din pacate, nu e amuzant , iar eu inteleg si simt asta. Nu am avut intentia sa fie amuzant. As mai fi scris , nu mai am cerneala. Fiecare avem concepte diferite despre inovatii. Iar o inovatie este benefică la scara larga sau nu.

  • Seat, marţi, 17.10.2017 02:20

    astea sunt masinile viitorului, nu ce se cumpara acum.