Seat Arona poate fi comandat și în România: prețurile pornesc de la 14.300 de euro cu TVA

Publicat vineri, 10.11.2017 11:19 de Cornel Șocariciu

Seat Arona, cel mai mic SUV din gama constructorului iberic, este disponibil și în România. Versiunea de bază este echipată cu un motor pe benzină de 95 de cai putere, iar prețul de pornire este de 14.270 de euro cu TVA.

Noul Seat Arona, fratele mai mic al lui Ateca, poate fi comandat și în România. Pentru moment, SUV-ul constructorului iberic este disponibil pe piața locală doar în compania unităților pe benzină.

Cel mai accesibil Seat Arona este oferit alături de motorul de 1.0 litri de 95 de cai putere cuplat la o cutie manuală cu cinci rapoarte. Prețul de pornire pentru varianta de echipare Reference este de 14.270 de euro cu TVA.

Cel de-al doilea propulsor pe benzină oferit pe Arona are tot 1.0 litri și produce 115 cai putere. Acesta poate fi comandat fie cu o cutie manuală cu șase trepte, fie cu una automată cu șapte rapoarte. Pentru moment, propulsorul de 1.5 litri benzină de 150 de cai putere nu este disponibil.

Cei care își doresc un Arona și sunt dispuși să aștepte apariția în ofertă a unităților diesel vor putea opta pentru un 1.6 TDI de 95 sau 115 cai putere.

SUV-ul constructorului iberic are o lungime de 4.138 de mm și un ampatament de 2.564 de mm. Conform oficialilor iberici, garda la sol a lui Arona este cu 15 mm mai generoasă comparativ cu cea oferită de Ibiza. SUV-ul propus de Seat are un portbagaj care poate înghiți 400 de litri, iar valoarea obținută prin rabtarea banchetei spate ajunge la 1.280 de litri.

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Reference Style Xcellence FR
1.0 TSI Benzină
95 CP
Man5 14.270 15.242 - -
1.0 TSI Benzină
115 CP
Man6
DSG7
-
-
-
17.366
18.668
20.069
18.668
20.150

Varianta de bază Reference este oferită alături de sistemul Front Assist cu funcție de frânare automată în caz de urgență și avertizare prezență pietoni, cu sistemul Media Touch cu ecran de 5 inch și cu tehnologia Multi Collision Brake.

Noul Seat Arona vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Seat Arona
1.0 benzină, Xcellence
115 5.0 9.3 18.668
Volkswagen T-Roc
1.0 benzină, Design
115 5.2 10.1 18.972
Ford EcoSport
1.5 benzină, Titanium
110 6.3 13.3 17.150
Fiat 500X
1.6 benzină, Pop Star
140 6.0 9.8 20.088
Mitsubishi ASX
1.6 benzină, Invite+
117 5.7 11.5 19.766
Mazda CX-3
2.0 benzină, Revolution
120 5.9 9.0 20.290
Nissan Juke
1.2 benzină, Tekna
115 5.9 10.8 20.290
Opel Crossland X
1.2 benzină, Innovation
110 4.9 10.6 15.910
Peugeot 2008
1.2 benzină, Allure
110 4.4 9.9 18.157
Suzuki Vitara
1.6 benzină, Passion
120 5.3 11.5 15.100
Citroen C3 Aircross
1.2 benzină, Shine
110 4.9 10.5 17.700
Renault Captur
1.2 benzină, Intens
120 5.5 9.9 16.650
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • ACE - Craiova, vineri, 10.11.2017 11:54

    Avantaje: 1) GARDA LA SOL: 19 cm 2) 5 stele EURONCAP. 4) Portbagajul 400 litri Dezavantaje: 1) pozitia sistemului multimedia trebuia inversat cu fantele centrale pentru aerul conditionat.... 2) fara 4x4 3) fara versiune hibrid/electrica Are cateva atu-uri importante si merita nota 8-9 !!!

  • pseudo suv, vineri, 10.11.2017 12:30

    Garda la sol cu 15 mm (1,5 cm) mai mare decat la Ibiza poate califica aceasta masina ca SUV ? Eu zic ca nu.

  • mishazaitev, vineri, 10.11.2017 16:35

    @pseudo suv Ai idee ce garda la sol are un Vitara nou?

  • ACE - Craiova, vineri, 10.11.2017 17:27

    SUZUKI Vitara - 18.5 cm

  • unu, vineri, 10.11.2017 19:45

    Subaru Forester - garda la sol 220mm

  • dan, vineri, 10.11.2017 22:02

    ce gluma de masina!

  • mm, sâmbătă, 11.11.2017 05:59

    incolora si inodora, cred ca-i cea mai stearsa masina de pe piata, vw s-au intrecut pe ei insusi

  • Coco, sâmbătă, 11.11.2017 19:45

    In cazul nivelului FR și cu motorul de 1.5 TSI EVO este bestială.

  • Kirotractor, duminică, 12.11.2017 21:01

    Pe scurt: Ateca are 19 cm gardă la sol (mai precis 191 mm), iar Ibiza - 14 cm (140 mm.) Diferența de 5 cm e majoră și clar vizibilă... ochiometric. ...De unde atunci cei numai 15 mm (1,5 cm) care au inundat netul și - ce-i mai trist - au fost preluați / dați ca valoare sigură? (inclusiv de AM din păcate.) - Vă zic eu, în premieră absolută: dintr-un interviu în care 50 (FIFTY) mm a fost confundat cu 15 (FIFTEEN) mm de un așa-zis jurnalist fudul de-o ureche. Ori superficial. Sau neatent. Ori prost pur și simplu. Nici nu contează însă - fiindcă e de neînțeles, repet, lipsa unor minime verificări.

  • Kirotractor, duminică, 12.11.2017 21:08

    Erată: e vb. de Arona și nu de Ateca, evident.

  • mishazaitev, luni, 13.11.2017 12:16

    @ACE - CRAIOVA Multumesc, dar eu stiam! Am intrebat tocmai pentru a sublinia faptul ca o garda la sol de 19 cm este perfect normala in segmentul asta,,,, @unu Subaru a fost mereu o exceptiie, SUV-urile sale avand mai tot timpul abillitatile masinilor sale in off road fiin mai tot timpul peste restul gamei... Cu toate acestea comparatia cu Forester este usor deplasata ...Outback are 195 cm, adica aproape similar cu Arona ,,,