Renault și Daimler introduc un nou motor turbo pe benzină: capacitate de 1.3 litri și performanțe între 115 CP și 160 CP
Renault și Daimler au dezvoltat un nou motor turbo pe benzină care are o capacitate de 1.3 litri și puteri de 115, 140 și 160 CP. Ultimele două versiuni pot fi comandate cu cutie de viteze automată EDC.
Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și Daimler au anunțat la sfârșitul acestei săptămâni lansarea unui nou motor în cadrul familei Energy TCe.
Vorbim despre un motor turbo pe benzină cu capacitatea de 1.3 litri care este oferit în 3 versiuni de putere: 115 CP, 140 CP și 160 CP. Versiunea de 115 CP poate fi utilizată doar cu o cutie de viteze manuală, în timp ce versiunile de 140 CP și 160 CP pot fi comandate fie cu cutie de viteze manuală, fie cu cutie de viteze automată cu dublu-ambreiaj EDC
Primele modele care au primit noul motor sunt Renault Scenic și Grand Scenic, însă constructorul francez anunță că propulsorul va fi introdus progresiv și pe alte modele pe parcursul anului 2018. Prin urmare, este posibil ca noul motor să ajungă inclusiv pe modelele dezvoltate de Dacia.
Renault nu a menționat dacă noul motor va înlocui un propulsor deja existent în gamă, însă a precizat că acesta oferă un cuplu mai bun la turații mici și mai constant la turații înalte, în timp ce consumul de carburant și emisiile de dioxid de carbon sunt mai reduse. "Comparativ cu motorul Energy TCe 130, noul Energy TCe 140 oferă un cuplu cu 35 Nm mai mare disponibil de la 1.500 la 3.500 rpm", afirmă Philippe Brunet, vicepreședintele diviziei de trenuri de rulare și vehicule electrice din cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.
Din punct de vedere tehnic, Renault menționează că noul motor beneficiază de o serie de tehnologii dezvoltate pentru Nissan GT-R, inclusiv Bore Spray Coating, care permite o disipare mai eficientă a căldurii și reducerea frecării, dar și alte tehnologii precum Dual Variable Timing Camshaft, care controlează valvele de admisie în funcție de gradul de încărcare al motorului.
Via Renault
Cam de mult așteptat, dar binevenit motor, care ar trebui să corecteze principala hibă a actualului 1.2 TCe - consumul mărișor comparativ cu rivalii, că altfel e fiabil și mai rafinat vs. tricilindri. Din păcate va mai dura cred cîțiva ani buni pînă la introducerea lui și pe (unele) modele Dacia, Renault-urile dar și A-Merțanele avînd ca și pînă acum prioritate.