Vinovat fără vină: "Sistemele autonome native ale mașinii implicate în accidentul Uber fuseseră dezactivate"
Exemplarul Volvo XC90 care a acroșat mortal o femeie în Arizona în timp ce era testat ca mașină autonomă de compania Uber avea dezactivate sistemele standard de frânare și detecție. "Uber folosește propriul hardware și propriul software în teste", spun furnizorii Volvo.
Detaliile accidentului fatal în care a fost implicată o mașină experimentală Uber încep să se limpezească. După ce acum câteva zile analizam punct cu punct acidentul și concluzionam că sistemele tehnologice autonome montate de Uber pe exemplarul Volvo XC90 implicat în accident au dat greș,
"Nu vrem ca oamenii să fie induși în eroare sau să creadă că vorbim despre un defect al tehnologiei pe care le-o furnizăm celor de la Volvo. Nu este cazul", spune Zach Peterson, purtător de cuvânt al companiei Aptiv, furnizorul oficial al sistemelor de asistență activă montate pe versiunile Volvo XC90 de serie.
Conform oficialului Aptiv - companie desprinsă ca aripă dedicată cercetării și dezvoltării sistemelor autonome din Delphi, unul dintre furnizorii de top ai industriei auto mondiale - sistemele de siguranță activă oferite standard pe XC90 "nu au nimic de-a face" cu cele pe care le folosește Uber în testele sale din SUA.
Aptiv produce camere și radare dedicate mașinilor autonome și este unul dintre cele mai cunoscute companii din zona furnizorilor dedicați constructorilor auto. Aptiv folosește la rândul său senzori și subansamble oferite de Mobileye, companie israeliană de top în acest domeniu.
"Am testat software-ul pe care-l producem rulând clipul video al accidentului. Sistemele noastre au recunoscut pietonul și au reacționat imediat cu o secundă înainte de impact, în ciuda calității precare a clipului oferit de poliția americană", au declarat oficialii Mobileye.
Exemplarul Volvo XC90 făcea parte dintr-un lot extins de 24.000 de unități ale SUV-ului suedez pe care Uber le va achiziționa în următorii ani. Pe lângă flota dedicată testelor, mașinile vor fi utilizate în varianta lor complet autonomă în cadrul serviciului de car sharing al companiei americane.
Între timp, testele din Arizona ale celor de la Uber au fost sistate din cauza faptului că guvernatorul statului american i-a interzis companiei experimentele autonome.
obiectiv vorbind, probabil ca sistemele diferite ar fi intrat in conflict, dar tot obiectiv trebuia sa existe si un sistem master care sa preia "fraiele". In schimb au preferat sa elimine unul deja testat in conditii reale si sa vada "daca merge" al lor. .....cineva, nu ceva, trebuie sa fie tras la raspundere