Volkswagen Golf, cea mai vândută mașină în Europa în primele 3 luni ale anului: Renault Clio și Ford Fiesta completează podiumul
Volkswagen Golf a fost cea mai vândută mașină în Europa în primul trimestru al anului, cu aproape 134.000 de unități, în timp ce Renault Clio a surclasat Ford Fiesta pentru mai puțin de 2.000 de unități.
Preferințele clienților europeni pentru modele nu s-au schimbat radical în primele 3 luni ale acestui an, potrivit datelor compilate de compania de analiză auto Jato Dynamics.
Deloc surprinzător, Volkswagen Golf este în continuare mașina cu cele mai mari vânzări pe Bătrânul Continent, după ce s-a comercializat în 133.959 de unități.
Totuși, lupta pentru celelalte locuri pe podium a fost una echilibrată între Renault Clio (87.039 unități) și Ford Fiesta (85.483 unități), diferența dintre cele două subcompacte fiind mai mică de 2.000 de unități.
Pe poziția a patra regăsim și primul SUV din top. Astfel, chiar dacă în luna ianuarie a fost depășit la vânzări de Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai a revenit în forță și a încheiat primul trimestru cu 74.985 de unități comercializate, fiind astfel SUV-ul cu cele mai mari vânzări în Europa.
Modelul japonez a reușit să surclaseze și o altă subcompactă populară, Volkswagen Polo (74.392 de unități), care a plătit tribut unui declin de 21% înregistrat în luna martie.
Clasamentul este completat de Peugeot 208 (70.062 de unități) și Skoda Octavia (62.668 de unități), în timp ce Tiguan este pe locul 8 cu 62.479 de unități în fața unor modele precum Ford Focus, Toyota Yaris și Citroen C3. Între timp, Dacia Sandero s-a comercializat în 52.798 de unități.
Tendința clienților de a cumpăra SUV-uri a continuat și în prima parte a acestui an. Acest segment a ajuns să dețină peste o treime din piața de mașini noi (33.5%), în creștere cu 5 puncte procentuale comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cu excepția modelelor de segment E și a celor sport, toate celelalte segmente au înregistrări scăderi ale cotei de piață.
Via Jato
In ciuda tuturor scandalurilor, clientii din vestul Europei au incredere in vw si in calitatea produselor lor. As fi curios cat la suta dintre Golfuri sunt Diesel.