Hyundai ar putea cumpăra Grupul Fiat-Chrysler: asiaticii așteaptă scăderea acțiunilor pentru ca prețul să fie cât mai mic

Publicat luni, 02.07.2018 10:58 de Daniel Popescu

Presa din Asia susține că Hyundai este interesată să cumpere Grupul Fiat-Chrysler și așteaptă un moment în care prețul acțiunilor va fi mai mic.

În toamna anului trecut, presa internațională a publicat o serie de informații potrivit cărora Hyundai era interesată să achiziționeze Grupul Fiat-Chrysler. La vremea respectivă, speculațiile au fost negate de oficialii celor doi constructori, însă informațiile au revenit acum în actualitate.

Publicația Asia Times cu sediul la Hong Kong citează surse interne potrivit cărora Hyundai este acum pregătită să facă o ofertă concretă. Astfel, constructorul asiatic așteaptă ca prețul acțiunilor Fiat-Chrysler să scadă pentru a putea face achiziția la un preț cât mai mic.

Oferta concretă urmează să fie lansată până în mai 2019, atunci când Sergio Marchionne (foto) va părăsi postul de CEO al constructorului.

În urma plecării lui Marchionne, John Elkann va fi unul dintre cei mai influenți acționari ai constructorului, însă acesta nu este interesat să conducă un producător de mașini, astfel că o fuziune cu Hyundai ar putea fi atractivă din perspectiva sa. În plus, contextul de piață nu este unul favorabil pentru Fiat-Chrysler.

"Elkann este conștient că Fiat-Chrysler se îndreaptă spre furtuna perfectă: fără modele noi, cu o tehnologie mediocră comparativ cu rivalii și fără nicio strategie reală pentru mașini electrice, pe lângă creșterea prețului la petrol", susțin sursele publicației citate.

În prezent, o acțiune Fiat-Chrysler costă circa 19 dolari pe bursă din New York, iar valoarea de piață a companiei este de circa 28 de miliarde de dolari. O fuziune între Hyundai și Fiat-Chrysler ar da naștere celui mai mare constructor auto din lume, întrucât vânzările anuale totale ale celor două companii sunt de circa 11.5 milioane de unități.

Via Asia Times, Motor1

  • mm, luni, 02.07.2018 14:00

    fuziunea perfecta,

  • perfect pt miliardari si actio, luni, 02.07.2018 15:12

    Numai blegii isi pot imagina ca acesti colosi fac bine societatii si nu doar miliardarilor deja existenti. Pe langa faptul ca vor elimina mii de locuri de munca, competivitatea va scadea dramatic in momentul in care vom avea doar 3-4 concerne ce vor decide cate picaturi de tehnologie cu adevarat relevanta va fi livrata pulimiii. Cu cat adunam mai mult cu atat vom scadea diversitatea, ideile etc. Singurii care castiga sunt mai marii lumii si atat. Vor deveni exact ca bancile: imposibil de pus la pamant din cauza uriaselor implicatii economice. Vor negocia la sange orice, vor santaja pt a obtine orice isi doresc. Privind in urma observam ca in afara caroseriei care a devenit mai rigida, in rest se cam bate pasul pe loc in industria auto.

  • @perfect pt miliardari, luni, 02.07.2018 15:18

    asta se intampla cam in toate domeniile

  • someone, luni, 02.07.2018 15:32

    eu as lua numai ferrari, ce draq sa fac cu o marca ce se bazeaza doar pe o masina invechita de clasa mini? e drept ca jeep/chrysler merita, dar are un balast prea mare in fiat

  • Dumitru, luni, 02.07.2018 17:55

    Trista soarta pentru Fiat... Cand te gandesti ca o buna perioada de timp a fost cel mai mare constructor de automobile din Europa, ca uzina Lingotto era cea mai moderna din lume la vremea ei.. E trist unde a fost adusa o marca mare a Italiei si a lumii in doar doua decenii de incompetenta...

  • vw s-a apucat de facut carnati, luni, 02.07.2018 20:19

    @@ perfect pt miliardari scaraotchi le ghidoneaza mintea pana la momentul in care va apare el insusi la conducerea lumii asteia. Are insa putina vreme.

  • inexorabil, marţi, 03.07.2018 01:32

    Modul/modelul asiatic de construcție/comercializare a mașinilor va triumfa omnilateral…Nici nu mă ȋndoiesc de această realitate cruntă. De ce? Fiindcă industria tradițională (euro-americană) și-a pierdut simțul măsurii și buna cuviință. Euroatlanticii deja obișnuiesc să mizeze pe un concept, care se regăsește apoi pe mașinile de serie, care sunt prezentate drept mai multe, când, de fapt, este una singură multiplicată grație costurilor reduse la sânge, diferențele constând ȋn modificări estetice minore de la caz la caz. Triada germană și entitatea guvernamentală care a preluat juridic sigla GM reprezintă exemplele cele mai grăitoare ȋn acest sens. A, da: excepțiile ȋntăresc regula. Nu știu dacă se va concretiza tranzacția despre care se speculează ȋn articol, dar ce credeți că intenționează HK? Cel mai probabil, să aleagă miezul (Jeep și Ferrari) – care promite ȋn continuare pe piață – și să arunce cojile (restul). Mai ales că ar primi expertiză pe segmentul nr. 1 al momentului, adică pe SUV, inclusiv pe off-road (de la Jeep), și pe bijuterii supersport (de la Ferrari). Ca apoi sud-coreenii să poată emite pretenții justificate ȋn direcția scopului care ȋi interesează cu prioritate vitală: atacul final la VAG! Nu se tem de…Toyota, fiindcă astăzi sunt capabili să se facă mai doriți ȋn privința atuului numit fiabilitate (să vedem câtă vreme se va ȋndârji Lexus să-și păstreze poziția fruntașă și faima adiacentă; evident, evoluția se poate observa pe termen lung, nu de azi pe mâine). Și sigur vor progresa și mai mult ȋn domeniul siguranței. Noi, euroatlanticii, am fost avertizați cu ani ȋn urmă pe tema ascensiunii HK. Dar cel puțin pe nemți i-a durut ȋn curtoazie; softurile “șmechere” constituiau preocuparea lor de prim rang. Din ce ȋn ce mai multe voci (avizate) – și de pe bătrânul continent, și de peste Ocean – recomandă doar Porsche dintre ghermance. Unul dintre motive reiese lesne de aici: http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2018-us-vehicle-dependability-study Și cum nu iese fum fără foc, ȋnseamnă că asiaticii au deja pregătiți gologanii. Ȋn definitiv, cine știe dacă nu cumva HK-FCA și R-N-M vor deveni cele două coarne ale “diavolului” care va domina scena auto a viitorului…

  • VJ, marţi, 03.07.2018 06:40

    Ce treaba are faptul ca Sergio Marchionne va parasi postul de CEO? La Fiat familia Agnelli " taie si spanzura "... Andrea Agnelli este marele BOSS acolo.

  • c, marţi, 03.07.2018 23:01

    @Dumitru Intradevar, trist moment in lumea auto, ca doi colosi de pe doua continente sa fie "inghititi" de un relativ nou venit (a nu se intelege neavenit) la masa bogatilor de pe alt continent (in plina expansiune) asa cum reiese din titlu articolului... Totusi cred ca va fi mai degraba o fuziune decat un take-over, insa nu cred ca vor deveni Nr. 1 intrucat vor reactiona ceilalti, care se vor simti lezati. @VJ - fam. Agnelli detine concernul Fiat, dar avand asa multe afaceri, mai deleaga competentele (adica isi pun un CEO) unuia ca Sergio Macarone, mai ales ca Andrea A. se afiseaza mai mult pe la Juventus unde mai are de realizat un vis (UCL).

  • VJ, miercuri, 04.07.2018 03:59

    @ c Stiu ca fam. Agnelli detine concernul Fiat, si stiu si faptul ca, la un asemenea concern deobicei este pus cineva ca CEO... dar oricum in caz de cumaprare Andrea Agnelli are ultimul cuvant, nu Sergio Marchionne sau vreun alt CEO...