Specialiștii critică dur proiectul autostrăzii Ploiești - Brașov: "Traseul prin Râul Prahova și stațiunile montane va produce un dezastru ecologic"
Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructură susțin că traseul autostrăzii Ploiești - Brașov prin stațiunile montane Sinaia și Bușteni va produce un dezastru ecologic generat de modificarea cursului Râului Prahova.
Guvernul a aprobat la sfârșitul lunii august un studiu de fundamentare pentru autostrada Ploiești - Brașov, pentru care se estimează că lucrările vor începe în 2019 și vor dura numai 4 ani.
Inginerii de la Asociația Pro Infrastructură, care analizează proiectele majore de infrastructură derulate în țara noastră, au studiat proiectul și au ajuns la concluzia că acesta are câteva probleme majore.
Cea mai gravă dintre ele este că traseul propus va necesita o amplă modificare a albiei Raului Prahova, ceea ce va genera un "dezastru ecologic".
"Traseul croșetează de-a lungul albiei Râului Prahova, cu numeroase traversări ale acestuia, fiind necesare regularizări și devieri ale râului, defrișări și demolări ale multor proprietăți ridicate în ultimii ani. [...] O astfel de variantă va duce la un dezastru ecologic pe Valea Prahovei, cu un puternic impact negativ asupra turismului", menționează specialiștii în cadrul unui comunicat postat pe pagina de Facebook a asociației.
De asemenea, specialiștii avertizează că un traseu care va trece chiar prin cele mai populare stațiuni de pe Valea Prahovei, inclusiv Sinaia, Bușteni și Predeal, va avea efecte negative asupra turismului din zonă pe parcursul lucrărilor.
"Credem că soluția descrisă de acest studiu este un dezastru iminent și aruncă în derizoriu construirea unei autostrăzi extrem de importante. Motivele? Stabilirea traseului prin mijlocul Râului Prahova și a stațiunilor de pe Valea Prahovei, la care se adaugă riscurile și restricțiile financiare, tehnice și de impact asupra mediului", mai precizează inginerii.
Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructură pot sa stea linistiti,nu o sa sa faca nicio autostrada in urmatorii 200 de ani.