Primul teaser video cu viitorul Skoda Kodiaq RS: suspensie adaptivă, motor diesel de 240 CP și echipamente de top
Skoda a publicat primul teaser video cu viitorul SUV de performanță Kodiaq RS. Modelul va fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la Paris din luna octombrie și va avea un motor diesel de 240 CP și tracțiune integrală.
Skoda continuă campania de promovare a viitorului Kodiaq RS. Primul SUV de performanță din istoria producătorului ceh va fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la Paris, eveniment care își deschide porțile la începutul lunii octombrie.
Acum, reprezentanții din Mlada Boleslav au publicat primul teaser video cu noul Kodiaq RS. În clipul pregătit de cehi vedem cadre filmate pe linia de asamblare, dar și scene în care putem admira o serie de detalii de interior și exterior.
Skoda spune că noul Kodiaq RS va putea fi comandat în noua nuanță de caroserie Race Blue, iar standard, SUV-ul va beneficia de faruri full-LED. Tot standard, cehii oferă instrumentarul digital de bord denumit Virtual Cockpit, suspensia adaptivă, transmisia automată și sistemul de tracțiune integrală.
Pentru moment, Skoda Kodiaq RS va fi disponibil doar cu un motor diesel. Cehii au pregătit propulsorul de 2.0 litri BiTDI de 240 CP. Cehii nu au anunțat și valoarea cuplului, însă pe Volkswagen Passat și Tiguan, același motor diesel generează 500 Nm.
Dynamic Sound Boost este noul sistem pe care cehii l-am pregătit special pentru Kodiaq RS. Tehnologia folosește datele oferite de sistemele mașinii pentru a modifica sunetul produs de motor în funcție de modul de rulare selectat.
Programul de teste pregătit de Skoda a inclus și o "vizită" pe circuitul german de la Nurburgring. La volan s-a aflat Sabine Schmitz, iar SUV-ul producătorului din Mlada Boleslav a avut nevoie de 9 minute și 29.84 de secunde pentru a parcurge un tur. Astfel, Kodiaq RS a devenit cel mai rapid SUV cu 7 locuri de pe Iadul Verde.
Interesant cum un diesel de serie a ajuns să egaleze puterea litrică a unui benzinar *aspirat* de top de-acum două decenii (Honda S2000, 240 CP/8.300 rpm, capabil de 9.000 rpm). Ca să nu mai vb. de cuplu (500 Nm vs. 208.) Mă întreb de ce VAG n-a apelat la TSI-ul 2.0 de 280-290 CP. Și cum rămîne cu fiabilitatea dieselelor (legendară cîndva) e o altă întrebare fără răspuns prea clar. P.S. Inutil să mai repet ce cred despre alăturarea noțiunilor SUV și sportivitate.