Oficial: BMW X7 se prezintă. Cel mai mare SUV din gama bavarezilor oferă 7 locuri și motorizări de până la 400 CP în Europa
BMW a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul X7. Cel mai mare SUV din gama constructorului german va fi disponibil începând cu luna martie și este oferit standard într-o configurație cu 7 locuri.
BMW a prezentat noul X7. Cel mai mare SUV din gama constructorului german va fi disponibil pe piață începând cu luna martie a anului viitor, iar producția va demara în cadrul fabricii din Spartanburg, Carolina de Sud, SUA.
Noul BMW X7 devine vârful de gamă în segmentul SUV oferit de producătorul bavarez și integrează un limbaj nou de design, cele mai recente sisteme de siguranță, tehnologii de ultimă generație și motoare diesel și benzină. Standard, SUV-ul constructorului din Munchen dispune de o configurație cu șapte locuri.
BMW X7: date esențiale
● BMW X7 are o lungime de 5.151 de mm, lățimea ajunge la 2.000 de mm, iar înălțimea anunțată de constructorul german este de 1.805 mm. Ampatamentul SUV-ului măsoară 3.105 mm, valoare care se traduce prin spațiu suficient pentru toți cei 7 pasageri.
● Din punct de vedere estetic, noul BMW X7 este croit după o filozofie care mizează pe suprafețe clare și linii precise. Zona frontală este dominată de celebra grilă BMW (are cele mai mari dimensiuni de până acum) și de accesoriile cromate. Standard, BMW oferă faruri cu LED, iar opțional clienții pot alege farurile BMW Laserlight. În partea din spate, cele două stopuri sunt unite cu o bandă cromată, detaliu prezent până acum doar pe Seria 7. Standard, noul X7 este echipat cu jante de 20 de inch (opțional de 21 sau 22 de inch).
● Așa cum eram obișnuiți, BMW introduce o serie de linii speciale pentru noul X7. Design Pure Excellence oferă o grilă cu elemente din aluminiu, o serie de accesorii cromate și jante de 21 de inch. Pachetul de exterior M Sport integrează prize de aer ceva mai generoase, jante M de 21 de inch și spoilere față și spate cu design revizuit. Cei mai pretențioși clienți vor putea alege o serie de elemente de caroserie din gama BMW Individual.
● Standard, noul BMW X7 este oferit cu un volan sport îmbrăcat în piele. Instrumentarul digital de bord integrează un display de 12.3 inch, iar informațiile pot fi proiectate în câmpul vizual și cu ajutorul unui head-up display. De asemenea, ecranul sistemului de infotainment măsoară 12.3 inch și poate fi controlat și cu ajutorul clasicului iDrive Controller. Comenzile de pe ecranul central tactil pot fi controlate și prin gesturi sau vocal, cu ajutorul noului asistent BMW.
● Selectorul de viteze, butonul pentru pornire/oprirea motorului și butoanele care fac parte din pachetul Driving Experience Control sunt grupate în zona centrală a tunelului median. Tot aici, clienții vor găsi butoanele care controlează suspensia pneumatică și modurile dedicate ieșirilor în off-road (opțional). În plus, BMW spune că anumite elemente de control pot fi fabricate din sticlă.
● Așa cum afirmam și mai sus, noul X7 este oferit standard cu o configurație cu 7 locuri. Al treilea rând de scaune oferă suficient spațiu pentru pasagerii adulți. Mai mult, BMW spune că a extins plafonul din sticlă și în acea zonă a SUV-ului. Totodată, cei care călătoresc pe ultimele locuri vor beneficia de suporturi pentru pahare și cotiere. Pentru rândul din mijloc, BMW oferă și scaune individuale în locul banchetei standard. Indiferent de soluția aleasă, al doilea rând de scaune culisează pe o distanță de 14.5 centimetri.
● BMW X7 are un portbagaj cu o capacitate de 326 de litri, valoare măsurată atunci când toate cele 7 locuri sunt utilizate. Prin rabatarea ultimului rând de scaune, volumul crește până la 750 de litri. Volumul maxim ajunge la 2.120 de litri și se obține și prin rabatarea celui de-al doilea rând de scaune.
● Standard, BMW X7 dispune de un sistem de climatizare cu patru zone, iar opțional clienții pot alege și versiunea cu cinci zone. Aceasta dispune de un panou separat de comandă pentru al treilea rând de scaune.
● În versiunea de bază, BMW X7 este disponibil cu un sistem audio cu 10 incinte, dar clienții au la dispoziție și un sisteme semnate de Harman Kardon sau de Bowers & Wilkins.
● Pachetul de interior M Sport propune un volan sport, tapițerie M și alte accesorii semnate de divizia constructorului german. Așa cum era de așteptat, nemții propun și un catalog generos de opționale semnat de divizia BMW Individual.
● Gama de motorizări propusă de BMW se adresează atât fanilor motoarelor pe benzină, cât și celor care iubesc propulsoarele diesel.
● Pentru moment, nemții vin doar cu o motorizare pe benzină disponibilă în Europa. Vorbim despre BMW X7 xDrive40i. Propulsorul de 3.0 litri cu șase cilindri produce 340 CP la 5.500 rpm și 450 Nm între 1.500 și 5.200 rpm. Cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, X7 xDrive40i accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.1 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește la 245 km/h.
● În afara Bătrânului Continent, BMW oferă și varianta X7 xDrive50i. Motorul V8 de 4.4 litri produce 462 CP și 650 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în doar 5.4 secunde.
● Cei care preferă un motor diesel au la dispoziție versiunea X7 xDrive30d sau varianta X7 M50d. Versiunea de bază în gama diesel integrează un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri care oferă 265 CP la 4.000 rpm și 620 Nm între 2.000 și 2.500 rpm. 7 secunde sunt necesare pentru sprintul 0-100 km/h. Consumul mediu mixt anunțat pentru varianta X7 xDrive30d este de 6.5-6.7 litri/100 de kilometri (WLTP convertit în valori NEDC).
● BMW X7 M50d este echipat tot cu un motor diesel de 3.0 litri cu 6 cilindri. Puterea totală oferită este de 400 CP la 4.400 rpm, iar cuplul motor ajunge la 760 Nm. Cuplat la o cutie automată cu 8 rapoarte, X7 M50d accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde. Viteza maximă se oprește la 250 km/h.
● Oficialii producătorului german spun că sistemul de tracțiune integrală xDrive a fost recalibrat și a primit îmbunătățiri astfel încât noul X7 să aibă un comportament dinamic de top. Versiunea X7 M50d dispune standard de un diferențial M Sport.
● Tot standard, BMW oferă pe X7 și suspensia pneumatică. Garda la sol măsoară 221 de mm, unghiul de atac are 25 de grade, iar cel de degajare măsoară 22.2 grade. Adâncimea maximă a vadului pe care BMW X7 îl poate traversa este de 500 de mm. BMW oferă și un pachet dedicat ieșirilor în teren accidentat. Acesta este disponibil pe toate versiunile, cu o singură excepție: X7 M50d. Kit-ul dedicat de off-road integrează protecții suplimentare și dispune de patru moduri (xSnow, xSand, xGravel și xRocks).
● Reprezentanții BMW spun că în modul Sport, garda la sol se reduce cu 20 de mm atunci când viteza trece de 138 km/h. În plus, cu ajutorul butoanelor de pe tunelul median, șoferul poate ridica sau coborî garda la sol cu încă 40 de mm. Cei care își doresc mai multă dinamică, pot opta pentru sistemul de direcție integrală, dar și pentru barele stabilizatoare active.
● Așa cum era normal, noul BMW X7 va fi oferit cu o gamă variată de sisteme de siguranță. Standard, SUV-ul producătorului german dispune de Cruise Control cu funcție de frânare și de Collision and Pedestrian Warning cu funcția City Braking. Pe lista de opționale, BMW a pus sistemul Cruise Control cu funcție Stop&Go. La toate acestea se adaugă funcțiile și sistemele care avertizează/asistă șoferul atunci când părăsește banda de rulare sau când în unghiul mort se află un alt vehicul. Pentru a evita situațiile în care șoferul nu este atent și mizează doar pe funcțiile sistemului de Cruise Control adaptiv, BMW introduce din aprilie 2019 și o cameră video care monitorizează starea șoferului (dacă mai este sau nu atent la drum).
● Pachetul de siguranță mai include următoarele: Crossing traffic warning, Priority warning, Wrong-way warning și Emergency Stop Assistant (indisponibil în Europa). Manevrele de parcare vor deveni și mai ușoare atunci când clienții optează pentru sistemul Parking Assistant Plus cu Reversing Assistant.
Aduce putin cu Lincoln Navigator din spate si lateral. Clar e cel mai aratos X de pana acum. Dar narile alea mi se par supradimensionate si ii strica din aspect. Pe asta l-au reusit ce sa zic. Oricum e total inutil in Europa. Masina de SUA clar. Imi si imaginez cand treci prin Verona cu asa ceva :)) cred ca acolo ramai cu el blocat la ce stradute sunt. Un X5 e suficient de mare pt. Europa parerea mea. Nu e cazul de mai mult.