Enel va dezvolta în România o rețea de 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice: stațiile vor avea puteri de până la 150 kW
Enel va dezvolta până în anul 2023 o rețea națională de 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice. Primele stații vor fi instalate în 2019 în București, Timișoara și Constanța și vor avea puteri de până la 150 kW.
Enel X România, divizia de servicii a producătorului și furnizorului italian de energie electrică Enel, a anunțat cel mai mare plan de dezvoltare pentru infrastructura pentru mașini electrice în România.
Compania își propune să dezvolte în România o rețea de 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice. Proiectul se va derula în perioada 2019-2023, iar primele 300 de puncte de încărcare vor fi instalate pe parcursul anului viitor.
Pentru moment, oficialii Enel România au menționat că punctele de încărcare vor fi instalate în toate regiunile țării, iar primele orașe sunt București, Timișoara și Constanța.
Stațiile de încărcare din cadrul acestui proiect vor avea puteri de 22 kW, 50 kW și 150 kW, astfel că un model electric precum Audi e-tron va avea bateria încărcată la 80% în numai 30 de minute, în cazul utilizării stației de 150 kW.
De asemenea, Enel va furniza infrastructura de încărcare inclusiv pentru centre comerciale, hoteluri sau hypermarket-uri fără costuri de instalare sau întreținere, cu condiția punerii la dispoziție a locurilor de parcare necesare încărcării.
Stațiile dedicate orașelor se numesc JuicePole și vor fi utilizate împreună cu aplicația mobila Enel X Recharge App, care va permite identificarea rapidă pe hartă a stațiilor din apropiere, rezervarea unui punct de încărcare și monitorizarea gradului de încărcare.
În plus, Enel va oferi o stație de tip wall-box numită JuiceBox pentru clienți individuali care doresc propria stație de încărcare acasă, în timp ce stațiile JuiceLamp sunt dedicate autorităților locale și se integrează cu infrastructura de iluminat public.
Pentru moment, oficialii Enel nu au făcut nicio mențiune cu privire la prețul pe care îl vor solicita pentru încărcarea mașinilor electice prin intermediul stațiilor din noua rețea națională.
Via Enel
Daca pretul va fi de 1-1.5 lei / kwh , atunci vor ramane neutilizate sau utilizate foarte rar. Prefer varianta casnica de incarcare lenta sau gratuita la diferite supermarketuri - fast charging. ( nu dau numele sa nu fac reclama)