Noi rezultate Euro NCAP: o stea pentru noul Jeep Wrangler, niciuna pentru Fiat Panda. Alte 7 modele au primit calificativ maxim
Cea mai recentă sesiune de teste organizată de Euro NCAP a inclus 9 modele. Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 și Volvo S60/V60 au reușit să obțină calificativul maxim. Marea dezamăgire vine din partea lui Jeep Wrangler, modelul american reușind să termine cu o singură stea. În același timp, Fiat Panda calcă pe urmele lui Punto și primește zero stele.
Organizația europeană Euro NCAP a publicat o nouă serie de rezultate pentru testele de siguranță. De această dată, 9 modele au intrat sub lupa specialiștilor din cadrul Euro NCAP: Audi Q3, BMW X5, Jaguar I-Pace, Peugeot 508, Hyundai Santa Fe, Volvo V60/S60, Jeep Wrangler și Fiat Panda.
7 dintre modelele amintite mai sus au primit calificativul maxim de 5 stele, restul având rezultate dezastruoase. Vorbim aici depre Jeep Wrangler și Fiat Panda. Modelul de off-road dezvoltat de americani a primit o singură stea din partea Euro NCAP, în timp ce Fiat Panda intră în clubul vehiculelor care primește zero stele în dreptul testelor de siguranță.
Fiat Panda - 0 stele
Ultima dată când Fiat Panda a intrat în "focurile iadului" dezlănțuite de testele Euro NCAP a fost în anul 2011. De atunci și până acum, modelul construtorului italian a primit câteva îmbunătățiri, însă acestea nu au avut efect la nivelul siguranței.
În dreptul protecției pasagerilor adulți, Fiat Panda reușește să acumuleze doar 45% din punctajul maxim. Reprezentanții Euro NCAP au notat că în cazul unei coliziuni frontale, modelul italian oferă protecție bună doar în zona genunchilor. În ceea ce privește protecția copiilor, Panda înregistrează cel mai slab scor din istorie: 16%. Mai mult, în dreptul sistemelor de siguranță, Panda nu punctează. Modelul italian oferă doar un semnal pentru cuplarea centurii de siguranță.
În aceste condiții, Panda "calcă pe urmele" lui Punto, primul model care a reușit să termine testele Euro NCAP cu zero stele.
Jeep Wrangler - 1 stea
Wrangler, simbolul Jeep, a fost prezentat oficial în Europa în cadrul SalonuluI Auto de la Geneva din luna martie. Acum, modelul producătorului american a ieșit "șifonat" în urma testelor realizate de Euro NCAP.
În dreptul protecției adulților, noul Wrangler obține un rezultat bun doar în cazul unei coliziuni laterale. În rest, inginerii Euro NCAP au identificat o serie de probleme în cazul unor accidente frontale: nodul montantului A nu ar fi putut suporta încărcări mai mari, în timp ce aceleași deformări majore au fost înregistrate și la nivelul podelei. Deși înregistrările spun că Wrangler oferă o protecție bună la nivelul genunchilor, inginerii au identificat o serie de elemente de la nivelul bordului care prezentau un risc ridicat.
În dreptul protecției copiilor, Wrangler are probleme în cazul unei coliziuni laterale: capul manechinul de test a intrat în contact cu interiorul mașinii. Protecția pietonilor a fost notată cu 49%, în timp ce în dreptul sistemelor de siguranță, Wrangler primește doar 32%. Modelul constructorului american vine standard cu un semnal pentru cuplarea centurii de siguranță și cu un sistem care avertizează șoferul atunci când depășește limitat maximă a vitezei setate de acesta.
Audi Q3 - 5 stele
Noua generație Audi Q3 a impresionat prin rezultatele excelente obținute în cadrul testelor. În dreptul protecției adulților, SUV-ul german a primit 95%, iar reprezentanții Euro NCAP nu au notat nimic negativ. Siguranța copiilor a fost notată cu calificativele "bun" și "adecvat" în cazul unor coliziuni frontale sau laterale, iar la final, Q3 a totalizat un punctaj de 86%.
În dreptul pietonilor, Euro NCAP a identificat anumite zone care oferă protecție slabă, motiv pentru care totalul obținut în cadrul acestui capitol a fost de 76%. Sistemele de siguranță oferite standard pe Q3 și-au făcut treaba din plin, iar SUV-ul german a fost răsplătit cu 85%.
BMW X5 - 5 stele
Noua generație BMW X5 este disponibilă și pe piața din România. SUV-ul producătorului german a reușit ca la finalul testelor Euro NCAP să obțină 5 stele. Protecția adulților a fost notată cu 89%, iar reprezentanții organizației Euro NCAP au indentificat o problemă la nivelul airbag-ului pentru genunchi al șoferului. Acesta nu s-a activat suficient de repede. Mai mult, problema aceasta a fost identificată și în trecut în cazul testelor cu noul Seria 5.
Protecția copiilor a fost notată cu 86%, în timp ce protecția pietonilor, bicicliștilor și a motocicliștilor a primit 75%. Principala explicație constă în faptul că protecția în zona pelvisului a fost predominant slabă în timpul testelor. Sistemele de siguranță au funcționat corespunzător, iar X5 a obținut 75% în dreptul acestui capitol.
Hyundai Santa Fe - 5 stele
Noul SUV dezvoltat de constructorul asiatic a reușit să încheie testele Euro NCAP cu un punctaj bun. Organizația independentă a notat cu 94% capitolul dedicat protecției adulților. Cu toate acestea, reprezentanții Euro NCAP au identificat și o problemă în cazul versiunilor echipate cu plafon panoramic. Anumite zone ale airbag-ului cortină se pot secționa în timpul activării. Reprezentanții Hyundai au anunțat deja un recall în cazul acestor versiuni pentru modificarea dispozitivelor de prindere.
Protecția copiilor a fost notată cu 88%, în timp ce protecția pietonilor a primit 67%, Euro NCAP identificând mici probleme la nivelul protecției pelvisului. Sistemele moderne de siguranță și-au făcut treaba corespunzător, iar astfel, Hyundai Santa Fe obține 76% din punctajul total.
Jaguar I-Pace - 5 stele
Jaguar I-Pace, primul SUV electric produs de un constructor european, s-a descurcat excelent în cadrul testelor organizate de Euro NCAP. Protecția adulților a fost notată cu 91%, fără ca I-Pace să iasă în evidență cu rezultate negative.
81% din punctajul maxim a primit I-Pace pentru protecția copiilor, în timp ce protecția pietonilor, biciliștilor și a motocicliștilor a fost notată cu 73%. Și sistemele moderne de siguranță și-au făcut treaba bine, motiv pentru care Euro NCAP a notat acest capitol cu 81%.
Peugeot 508 - 5 stele
Peugeot 508 este unul dintre modelele care a intrat în cursa finală pentru titlul Mașina Anului 2019 în Europa. Iar testele realizate de Euro NCAP scot la iveală faptul că sedanul producătorului francez punctează foarte bine la capitolul siguranță.
Protecția pasagerilor adulți a fost notată cu 96%, protecția copiilor a primit 86% din procentul maxim, iar capitolul dedicat protecției pietonilor obține 71%. Aici, singura mențiune negativă apare în dreptul protecției la nivelul montanților. Sistemele de siguranță au funcționat corespunzător, motiv pentru care, Peugeot 508 primește un punctaj de 79%.
Volvo S60/V60 - 5 stele
Volvo este unul dintre constructorii care acordă o atenție deosebită în ceea ce privește siguranța, iar rezultatele obținute de S60 și V60 nu aveau cum să dezamăgească. Cele două modele oferite de producătorul suedez vin standard cu o armată de sisteme de siguranță, iar acest lucru a generat un punctaj foarte bun.
Protecția adulților a fost notată de Euro NCAP cu 96%, iar cea a copiilor a primit 84%. În ceea ce privește capitolul dedicat protecției pietonilor, organizație independentă a notat cu un calificativ mai puțin bun anumite zone de la nivelul montantului A. Sistemele de siguranță puse la dispoziție de producătorul suedez au funcționat corespunzător, motiv pentru care, S60 și V60 primesc 76% din punctajul total.
se pare ca masina "LEGO" Jeep Wrangler e la fel de sigura precum un LEGO...