Ford dă înapoi pe subiectul mașinilor autonome: "Am supraestimat sosirea acestora pe piață"
În 2016, Ford anunța printr-un comunicat de presă că mașinile autonome fără volan și pedale vor fi o realitate în 2021. Astăzi, oficialii companiei nu mai sunt atât de optimiști cu privire la acest termen.
Procesul de dezvoltare a mașinilor cu diferite niveluri de autonomie e în plină desfășurare în cadrul echipelor tehnice ale constructorilor auto, iar mulți dintre aceștia s-au angajat să aducă pe șosele în mai puțin de jumătate de deceniu mașini care pot să ruleze autonom, fără intervenția șoferului. Iar cea mai îndrăzneață declarație a fost cea a inginerilor Ford, care în 2016
La doi ani și jumătate de la acel moment, oficialii Ford dau însă înapoi și recunosc că prognozele din 2016 au fost puțin cam optimiste.
"Am supraestimat sosirea mașinilor autonome. Termenul 2021 rămâne în picioare, însă funcționalitățile mașinilor vor fi limitate ca spațiu prin geofencing (n.r. limitarea în spațiu a perimetrului de funcționare), pentru că problema este foarte complexă", a declarat Jim Hackett, CEO Ford și fost director al diviziei Ford care se ocupă de dezvoltarea mașinilor autonome.
Cu toate acestea, Hackett se declară optimist când vine vorba de potențialul acestor mașini de a schimba industria auto așa cum o știm astăzi: "Momentul în care vor fi lansate pe piață aceste mașini va fi cu adevărat unul puternic".
Ford are un buget de peste 4 miliarde de dolari de investit până în 2023 în dezvoltarea tehnologiilor autonome. În acest moment, compania americană testează prototipuri autonome în Miami, Washington DC și Detroit.
Ford nu e prima companie care face pași în spate când vine vorba de prognozele autonome. Uber a anunțat recent că flota proprie de mașini autonome va trebui să mai aștepte până când va putea fi activă pe străzi, în timp ce Waymo, o altă companie de profil, oferă taxiuri autonome în Phoenix, Arizona, însă perimetrul lor de activitate este de asemenea limitat prin geofencing.
via Engadget
Aici Ford au mare dreptate. Oamenii îşi doresc maşini autonome dar în anumit preţ şi apoi producătorii nu vor să plătească eventuale daune dacă ceva merge rău. Vezi Boeing a cărui model de avion cu probleme s-a trezit cu toată flota oprită plus daune şi scăderi în vânzări. Un prag mare de autonomie sau de măsuri autonome de siguranţă la maşină sunt ok dar pentru autonomie completă este mult prea devreme.