Vânzări premium în aprilie: Mercedes-Benz rămâne lider, dar BMW continuă creșterea și se apropie de primul loc
Mercedes-Benz a fost cel mai mare producător premium din lume în luna aprilie, cu 182.000 de unități vândute, însă BMW s-a apropiat amenințător după ce a comercializat 171.000 de unități, fiind singurul mare producător premium cu vânzări în creștere.
Constructorii premium se confruntă în prezent cu o scădere a vânzărilor la nivel global ca urmare a introducerii noilor teste WLTP și a declinului popularității motoarelor diesel, care afectează piața europeană.
În rândul marilor constructori auto premium, Mercedes-Benz și Audi înregistrează scăderi, în timp ce BMW reușește să obțină creșteri.
În luna aprilie, Mercedes-Benz și-a păstrat prima poziție în clasament datorită celor 182.000 de unități comerializate, însă constructorul de la Stuttgart a raportat o scădere de 5.5%.
Germanii au înregistrat scăderi în toate regiunile, cu excepția Chinei, acolo unde marca a crescut nesemnificativ cu 0.8%, iar oficialii afirmă că vânzările de SUV-uri au înregistrat un declin puternic de aproape 13% ca urmare a tranziție la noi generații.
În schimb, BMW a raportat vânzări de peste 171.000 de unități, în creștere cu 2.3% comparativ cu aprilie 2018, în special pe fondul performanței din China (+18%). Vânzările BMW au crescut și în Japonia și Germania, însă la nivelul Europei au înregistrat un declin de peste 2%.
Reprezentanții de la Munchen afirmă că SUV-urile au reprezentat principalul motor de creștere pentru constructor, în timp ce cererea pentru modelul electric i3 a crescut cu peste 21%.
Între timp, Audi a înregistrat vânzări de numai 140.000 de unități, în scădere puternică cu aproape 13%, pe fondul unor rezultate modeste pe aproape toate piețele majore.
Pe piața europeană, constructorul de la Ingolstadt a raportat o scădere de 8%, în timp ce în China vânzările au scăzut cu aproape 12%.
La nivelul primelor patru luni ale anului, Mercedes-Benz este încă lider detașat, în ciuda scăderii de 5.6%, în timp ce BMW a reușit să-și mențină volumul înregistrat în perioada similară a anului trecut.
Loc | Constructor | Vânzări aprilie 2019 |
Creștere | Vânzări ian-apr 2019 |
Creștere |
1 | Mercedes | 181,936 | -5.5% | 742,809 |
-5.6% |
2 | BMW | 171,154 |
2.3% | 690,469 | 0.8% |
3 | Audi | 140.300 | -12.8% | 587.550 | -5.9% |
Via Mercedes-Benz, BMW, Audi