Imagini și detalii tehnice pentru noua generație BMW X6: motor pe benzină V8 de 530 de cai putere și grilă iluminată

Publicat miercuri, 03.07.2019 10:59 de Daniel Popescu

Noua generație BMW X6 a crescut în dimensiuni și primește un motor pe benzină V8 de 4.4 litri și 530 de cai putere, în timp ce grila poate fi iluminată inclusiv în timpul mersului.

La mai puțin de o zi după apariția unor imagini în premieră cu noua generație X6, BMW a publicat o galerie foto și detalii tehnice prin care a ridicat misterul asupra SUV-ului.

Cea de-a treia generație X6 a fost devoltată pe arhitectura BMW Cluster Architecture (CLAR), similară cu cea folosită pentru "fratele" X5, însă în același timp păstrează forma plafonului ușor-plonjată.

Conform tradiției, dimensiunile noului X6 au crescut ușor comparativ cu cele ale predecesorului și oferă proporții mai dinamice. Astfel, lungimea este de 4.935 mm (+26 mm), lățimea ajunge la 2.004 mm (+15 mm), în timp ce înălțimea a scăzut cu 6 mm la 1.696 mm. Cea mai mare creștere este însă consemnată la nivelul ampatamentului, care a crescut cu 42 mm până la 2.975 mm.

Una dintre principalele noutăți din punct de vedere al designului este grila radiatorului, care va genera inevitabil o serie de controverse. Grila a crescut în dimensiuni, este de tip single-frame și, în premieră, poate fi iluminată. Iluminarea este activată automat la deschiderea și inchidierea mașinii, dar poate fi activată și manual de șofer. În plus, sistemul de illuminare poate fi activat inclusiv în timpul condusului.

Optinal, farurile sunt disponibile cu tehnologia BMW Laserlight, în timp ce liniile laterale de design sunt tipice modelelor BMW. Standard, X6 este disponibil cu jante de 19 inch, însă opțional clienții pot alege jante cu dimensiuni care variază între 20 inch și 22 inch.

Garda la sol este de 216 mm, însă poate fi modificată cu până la 80 de milimetri prin atingerea unui buton. Nu în ultimul rând, X6 este disponibil încă de la lansare în variantele xLine şi M Sport ca alternative la specificaţia standard și au propriile indicii distinctive de design.

Interiorul nu aduce modificări majore, iar versiunea standard include tapițerie cu piele Vernasca. A treia generație de Head-Up Display are dimensiuni mai mari (7 x 3.5 inch) și oferă mai multe informații, în timp ce funcționalitățile celor două ecrane cu diagonala de 12.3 inch au fost îmbunătățite.

Bancheta spate poate fi rabatată pentru a crește capacitatea portbagajului de la 580 la 1.530 de litri, iar pe lista opționalelor figurează scaune multifuncţionale cu funcţie de masaj pentru conducător şi pasagerul din faţă, control pe patru zone al climatizării automate, suporturi termoelectrice pentru pahare, aplicaţii din sticlă pentru anumite butoane de control, acoperiş panoramic din sticlă Sky Lounge, pachet Ambient Air pentru parfumarea interiorului şi sistem de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond+ 3D Surround.

La lansare, noul BMW X6 este disponibil cu două motoare pe benzină și două unități diesel. Versiunea de top este BMW X6 M50i cu motor pe benzină V8 de 4.4 litri care generează 530 de cai putere și un cuplu maxim de 750 Nm disponibil la 1800 - 4600 rpm, astfel că accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.3 secunde.

Al doilea motor pe benzină este reprezentat de versiunea xDrive 40i cu 6 cilindri de 3.0 litri și 340 CP, cu un cuplu maxim de 450 Nm obținut între 1.500-5.200 rpm care va permite o accelerație la 100 km/h în 5.5 secunde.

Versiunea BMW X6 xDrive 30d utilizează un motor diesel cu 6 cilindri de 3.0 litri care generează 265 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge la 620 Nm între 2.000 - 2.500 rpm, iar accelerația la 100 km/h are loc în 6.5 secunde.

Versiunea BMW X6 M50d este echipată cu un propulsor diesel de 3.0 litri, 400 CP și cuplu de 760 Nm între 2.000 - 3.000 rpm. În acest caz, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.2 secunde.

Toate variantele noului BMW X6 îndeplinesc standardele de emisii Euro 6d-TEMP, iar sistemul de evacuare M Sport este disponibil standard la ambele modele M. Toate versiunile BMW X6 vin standard cu transmisie Steptronic cu opt trepte, în timp ce direcţia integrală inteligentă maximizează tracţiunea, agilitatea şi stabilitatea direcţională și este preluată de la X5.

Ca și până acum, BMW X6 oferă numeroase sisteme de asistență, printre care se numără Active Cruise Control cu Stop&Go, Steering Control Assistant, Lane Control Assistant, Lane Change Warning, Lane Departure Warning, Lane Change Assistant, Lane Keeping Assistant cu protecție pentru coliziuni laterale, Crossing Traffic Warning, Priority Warning sau Wrong-way Warning, iar asistentul Parking Assistant a fost îmbunătățit pentru a prelua controlul atât asupra accelerației și frânelor, cât și asupra direcției.

Noua generație BMW X6 va fi produsă la uzina Spartanburg din Statele Unite, iar debutul pe piața este programat pentru luna noiembrie a acestui an.

Via BMW

  • dan_grc, miercuri, 03.07.2019 11:44

    Iată cum nebunia numită X6 a ajuns la a treia generație, dacă cererea pentru astfel de modele se va mai domoli, atunci este posibil să fie ultimul X6, nu se va intampla prea curând, dar cred că va veni și acest moment, Bmw tocmai a anunțat că va renunța la Seria 2 Active Tourer, cu toate că n-a fost un eșec, dar o a doua generație de monovolum parcă era prea mult, așa sper să se întâmple și cu X6. Despre motoare, pentru cei care nu văd dieselul că mai rezistă, în afară de i3, i8 și Z4, cunoașteți alte modele care să nu aibă și diesel în ofertă ? Știu, se anunță restricții în centrele orașelor, inconstienti băieții.

  • Kirotractor, miercuri, 03.07.2019 13:05

    Noul X6 a primit :-) și niște prețuri (le bag p-alea din Franța, fiindcă-s probabil echivalente celor de la noi, adică cu 4-5.000 € mai mari ca-n Germania): Essence - xDrive40i 340 ch BVA8 > Lounge : 81 000 €, xLine : 86 200 €, M Sport : 87 050 €. - M50i 530 ch BVA8 > M Performance : 101 650 €. Diesel - xDrive30d 265 ch BVA8 > Lounge : 79 100 €, xLine : 84 300 €, M Sport : 85 150 €. - M40d 400 ch BVA8 > M Performance : 103 600 €. Problematic ar fi însă dacă Donald Duck Trump își va încorda freza :-) cu taxele vamale spre UE, că-i fabricat în State *iluminatul*. În rest, rămâne cum am stabilit. :-P Da-n orice caz se face fiindcă se cere.

  • pipo, miercuri, 03.07.2019 13:53

    Cat mai mare si mai stralucitoare ! Nu, nu e vorba de vreo bijuterie sau lantul de la gatul unora de pe meleagurile noastre sau alte continente , ci e vorba de grila BMW.. din pacate. O fi coincidenta ? Stiu , strugurii sunt acrii , o sa zica/gandeasca multi , dar chiar nu e cazul, pt. mine ramane tot horor ,cu sau fara grila "super"horor , ca toate SUVcoupe-urile de altfel .

  • pipo, miercuri, 03.07.2019 13:55

    SCUZE ..."acri" evident .

  • Octavian, miercuri, 03.07.2019 13:57

    Si cu CO2-ul cum stam? Ca parca zilele trecute ne plangeam ca nu mai ajungem 95grame/100km.

  • mircea badea, joi, 04.07.2019 03:47

    nici macar nu e euro 6d pur... las ca-mi pun eu toata instalatia de pom in grila si se tavalesc astia cu x-uri..