Tesla anunță pierderi de 400 de milioane de dolari, dar mizează pe noul SUV: "Model Y va genera profituri mai mari decât Model 3"

Publicat joi, 25.07.2019 11:23 de Daniel Popescu

Tesla a raportat pierderi de 408 milioane de dolari în al doilea trimestru al anului, însă susține că viitorul SUV Model Y pe care îl va produce de anul viitor va genera profituri mai mari decât Model 3.

Tesla a anunțat în această săptămână rezultatele financiare pentru al doilea trimestru al anului, iar acestea au fost mai modeste decât se așteptau analiștii.

Astfel, constructorul american a anunțat o pierdere de 408 milioane de dolari pentru perioada aprilie-iunie, care se adaugă la cele 700 de milioane de dolari pierdute

în primele trei luni ale anului. În schimb, rezerva de cash a producătorului a crescut semnificativ, de la 2.2 miliarde la 5 miliarde de dolari.

Acționarii au reacționat rapid la raportul financiar, iar valoarea acțiunilor a scăzut cu peste 10% la bursa americană.

Cu toate acestea, Tesla susține că se așteaptă la o îmbunătățire a rezultatelor, în special după lansarea în producție a SUV-ului Model Y, eveniment așteptat pentru toamna anului viitor.

"Datorită faptului că Model 3 și Model Y au numeroase componente comune, putem folosi actualele facilități de producție. În plus, ne așteptăm la o creștere minimă a costurilor pentru Model Y comparativ cu Model 3. Datorită pieței mai mari pentru SUV-uri, credem că Model Y va fi un produs mai profitabil decât Model 3", menționează Tesla.

Datele financiare au sosit în ciuda faptului că, la începutul lunii, Tesla a anunțat producție și livrări record. Astfel, constructorul american a livrat 95.200 de unități la nivel global în perioada aprilie-iunie, de trei ori mai multe decât în perioada similară a anului trecut, în timp ce producția a ajuns de asemenea la un nivel record de peste 87.000 de unități.

Noul Model Y va fi dezvoltat pe platforma lui Model 3 și va fi disponibil în 4 versiuni, dintre care 3 vor avea tracțiune spate, iar una tracțiune integrală prin intermediul a două motoare electrice independente plasate pe cele două punți. Autonomia va ajunge la cel mult 540 de kilometri, în funcție de versiune.

Tesla susține că Model Y va fi disponibil pentru achiziție pe piața americană începând din toamna anului 2020, cu excepția versiunii de bază de 39.000 de dolari care va putea fi achiziționată din primăvara anului 2021.

În schimb, pe piața europeană, Tesla Model Y va debuta în prima parte a anului 2021, cu excepția versiunii de bază, care va fi disponibilă din prima parte a anului 2022.

Via Electrek

  • ACE - Craiova, joi, 25.07.2019 11:45

    Investitia de cca. 2 miliarde USD - pentru noua fabrica TESLA din China se reflecta in bugetul companiei...

  • Claudiu, joi, 25.07.2019 13:31

    @ACE - Craiova Mereu lumea da vina pe celebra "GIGA-FACTORY", dar realitatea este ca an de an Tesla termina anul financiar cu pierderi de peste 1-2 miliarde de dolari.Anul acesta deja are 1.1 miliarde dolari pierdere in primele 6 luni. In mod normal ar trebui sa aiba pierderi in 2-3 ani cel mult ca sa acopere costul celor 2 fabrici dar de vreo 5-6 ani auzim acelasi refren. Tesla momentan nu-si poate construi eficient masinile ca sa-i acopere costurile si supravietuieste din vanzarea de patente si specula pe bursa cu actiuni.

  • Edikkk, joi, 25.07.2019 13:49

    Da, totul e relativ... Au cumpărat Maxwell printro mişcare de artist !!! Au retehnologizat a doua oară, dacă nu a treia oară de fapt, fabrica din Freemont Au în construcţie Giga factory din China Sunt excelent de bine Tesla.

  • andrei, joi, 25.07.2019 15:52

    si unii tipa ca de ce nu intra ceilalti pe piata de electrice asa in forta ca tesla. uite de aia nu intra. ca astilalti nu au fost imprumutati de tot felul de investitori, care investitori s-ar putea sa ramana fara bani (nu ca i-as plange, dar sa o zicem pe de-a dreptul). ceilalti producatori vor profit in primul rand, nu sa fie pe pierderi. este curajos ce face tesla, dar daca in final vor fi pe pierdere....cam nasol.

  • PMC, joi, 25.07.2019 22:26

    Cu toate ca pe mine personal ma distreaza grozav subiectul "masini cu baterii", m-am saturat sincer sa vad cum Tesla e pe pierderi. As vrea sa le mearga businessul; e pacat ca pana si portdrapelul masinilor cu baterii e impotent-financiar. E bine sa existe variante, chiar daca financiar vorbind, e un nonsens sa iti dai banii pe asa ceva. Dar pentru cine mai doreste, cine mai pofteste, e bine sa aiba pe ce-si toca banii. Singurul detaliu care ma irita e ca tot timpul producatorii se bazeaza pe subventii de stat pentru a reusi niste minime vanzari. Ca intotdeauna, "visele verzi pe peretzi" se bazeaza pe sustinere financiara din fonduri publice.

  • Edikkk, vineri, 26.07.2019 00:32

    Tesla nu este doar o maşină pe baterii Nivelul de tehnologizare este impresionant. Upgrade prin update prin internet, fără rechemare în service??? Despre ce vorbim?

  • Rudolf D., vineri, 26.07.2019 07:05

    Cand investitorii vor realiza tzeapa, caderea va fi abrupta.

  • PMC, vineri, 26.07.2019 08:45

    Fata de ce scriam aseara, iacata ca azi am aflat ca lui Musk, aka The Prodigy, tocmai i s-au evaporat 5 MILIARDE din valoarea companiei. Una sunt visele umede cu baterii, alta e realutatea dura si rece a cifrelor. Se pare ca oamenii nu sunt chiar asa usor de prostit. Cu niste exceptii, desigur :)

  • alex, vineri, 26.07.2019 12:02

    Cam nasol daca se asteapta la o imbunatatire a rezultatelor abia in toamna anului viitor. Pana atunci trebe sa mentina cererea pentru mofturi eco si jucarii pe baterii scumpe ca altfel e jale. Cum preturile n-are cum sa le scada doar agitatia permanenta il salveaza.

  • PMC, vineri, 26.07.2019 16:15

    Viitorul e electric? :))))))))))

  • Kotegaeshi, duminică, 28.07.2019 21:49

    Viitorul nu este electric. Cine a zis asta,nu stie ce vorbeste. Toti producatorii de baterii se reprofileaza. Inlocuiesc bateriile cu generatoare dizal electrice. Iar DPF-ul vine intr-un ruccsac pe care poti sa-l pui in carca!