Succesorul lui Lamborghini Aventador ar putea debuta în 2024: italienii amână lansarea întrucât nu au luat o decizie cu privire la viitorul sistem de propulsie

Publicat miercuri, 07.08.2019 12:57 de Cornel Șocariciu

Urmașul actualului Lamborghini Aventador ar putea debuta în 2024. Conform unor surse apropiate companiei, italienii încă nu au luat o decizie cu privire la sistemul de propulsie pe care îl vor utiliza. Totodată, există șanse mari ca motorul V12 să dispară din oferta Lamborghini.

La finalul anului trecut, o serie de voci apropiate constructorului italian Lamborghini menționau că înlocuitorul actualului Avantador va fi prezentat în 2020. Acum, conform unui nou raport, italienii vor amâna lansarea până în 2024.

Grupul Volkswagen nu ar dori să investească sume mari pentru ca motorul V12 să fie utilizat în continuare de Lamborghini. Trecerea la noua normă de poluare 

vine cu o serie de modificări consistente la nivelul propulsorului disponibil în prezent pe Aventador. În schimb, oficialii grupului german își doresc să investească în sisteme plug-in hybrid de propulsie, iar o posibilă soluție ar putea veni din partea Porsche.

Conform zvonurilor, sistemul plug-in hybrid cu motor V8 de 4.0 litri ar putea fi introdus în gama constructorului italian.

În același timp, un urmaș pentru actualul Huracan ar putea veni abia în 2025, iar sub capota acestuia vom găsi tot un sistem hibrid de propulsie pe care italienii îl vor prelua de pe viitoarea generație Audi R8 (lansare programată pentru 2023). În acest moment, oficialii Audi Sport încă nu au luat o decizie clară cu privire la motorul pe care îl vor folosi pe următorul R8, însă nemții sunt siguri că sportivul din Ingolstadt va beneficia de un sistem de propulsie electrificat. Cel mai probabil, divizia de performanță va miza fie pe varianta mild-hybrid la 48V (aceasta fiind disponibilă și într-o versiune cu compresor electric), fie pe o soluție benzină+electric de tip plug-in hybrid.

Via | Motor1

  • inexorabil, miercuri, 07.08.2019 22:20

    Eliminarea “din gamă” a lui V12 (cine ştie dacă nu-i va veni rândul şi lui V10…totuşi, V12 coincide cu istoria relevantă a lui Lamborghini) va echivala eminamente cu sfârşitul exclusivistului italian…Practic, VAG, în loc să-l depună, cuviincios, în groapa…amintirilor, va plimba prin lume un mort – frumos, chiar strident împopoţonat, conform ultimelor mode – dar, în esenţă, tot mort. “Normele draconice de emisii” reprezintă scuza perfectă (ba chiar pretextul ideal…iar ca să nu le stârnească fraierilor bănuieli, preferă să se smiorcăie în public, să se pretindă “indignaţi” de “constrângerea oficială nerealistă”) pentru constructorii care adoră din fire…reducerea costurilor (ce credeţi?…cam toţi!), iar motoarele “mari şi costisitoare” sunt vizate în principal. Nici nu mai contează că, DATORITĂ “dinozaurilor” tehnici, şi-au făurit renumele. Precum în cazul unui bătrân care, oricât de util şi de apreciat ar fi fost la viaţa lui, pe “ultima turnantă” devine o povară pentru toţi, inclusiv pentru ai lui, “de sânge”, care, verbal, îl iubesc şi îl alină, dar, în sinea lor, îl trimit, impasibili, în MRM (eufemism). Or fi existând şi excepţii, dar, într-adevăr, sunt excepţii.