Oficial BMW: "Motoarele diesel rămân în gamă încă 20 de ani, iar cele pe benzină vor echipa modelele pentru cel puțin 30 de ani"
Conform oficialilor BMW, motoarele diesel din oferta producătorului german vor rămâne în gamă pentru încă 20 de ani, în timp ce propulsoarele pe benzină vor mai avea de "trăit" cel puțin 30 de ani.
BMW este unul dintre constructorii care pregătește un portofoliu generos de vehicule electrificate (hibrid, hibird plug-in și electric). Conform reprezentanților companiei bavareze, până în 2023, gama de vehicule electrificate va include 25 de modele.
iX3, i4 și iNext sunt trei modele electrice care vor fi prezentate până la finalul anului viitor, dar motoarele cu combustie internă vor rămâne în portofoliul BMW pentru cel puțin 30 de ani.
Conform declarațiilor făcute de Klaus Froehlich, șeful departamentului de Cercetare și Dezvoltare din cadrul BMW, capitolul dedicat unităților cu ardere internă încă nu s-a terminat. Publicul se adaptează noilor cerințe și este atras de modelele electrificate, dar acest proces de schimbare se produce diferit, în funcție de piață. De aceea, producătorii trebuie să fie pregătiți să întâmpine cererea cu oferte din ce în ce mai diferite.
Oficialul BMW a declarat că deși gama de vehicule electrificate va crește, motoarele cu ardere internă nu dispar din portofoliul producătorului german. Motoarele diesel vor rămâne în oferă pentru încă 20 de ani, în timp ce motoarele pe benzină vor "rezista" cel puțin 30 de ani.
Cu toate acestea, o serie de propulsoare nu vor primi generații noi, ceea ce înseamnă că imediat ce nu vor mai respecta normele de poluare vor fi eliminate din gamă.
În dreptul propulsoarelor diesel, oficialul BMW a menționat unitatea de 1.5 litri disponibilă atât în gama de modele compacte BMW, cât și în oferta Mini. Acest motor necesită investiții mult prea mari pentru îndeplinirea viitoarelor standarde, ceea ce înseamnă că va fi retras din ofertă. Totodată, costurile de producție prea mari ale unității de 3.0 litri disponibilă pe versiunile M550d, X5 M50d, 750d și X7 M50d ar urma să ducă la retragerea motorului din ofertă. Unitățile diesel cu patru și șase cilindri vor continua să facă parte din portofoliul producătorului german, însă acestea din urmă nu vor fi echipate cu mai mult de trei turbine.
În ceea ce privește motoarele pe benzină, oficialul BMW țintește atât către propulsorul V12, cât și către unitatea V8 de 4.4 litri. Costurile pentru îmbunătățirea motorului V12 sunt mult prea mari, iar comenzile anuale sunt de circa 5.000 de unități. În același timp, oficialul BMW spune că performanțele motorului V8 pot fi atinse de un sistem hibrid.
"Este destul de dificil să aduci argumente care să fie în favoarea motorului V8, în condițiile în care avem un sistem plug-in hybrid cu motor cu șase cilindri capabil să ofere 600 CP și un cuplu gata să distrugă o mulțime de transmisii", a declarat reprezentantul BMW.
Via | Motor1
-
dan_grc, marţi, 07.01.2020 14:53
Ultimul paragraf face toti banii, de ce sa-ti distrugi transmisia cu-n V8, cand o poti face cu-n hibrid.
-
tzenu_bmw, marţi, 07.01.2020 14:53
pffff vorbe mari...... Poi daca in 30 de ani vom avea inca combistie interna...ar trebui sa fie un motor cu performante 'extraterestre":)))))) ca sa mai poata concura cu electricele de prin 2050:))) adica acuma avem motoare electrice cat o galeata cu puteri de 300-400hp......cred ca in 20-30 de ani motoarele electrice vor fi cat un PET la 2Litri cu puteri de 1000hp......si atuncia ma intreb de ce sa mai iei benzina sau diesel?? Sau o sa iti ofere BMW in 30 de ani acelasi 320d cu vreo 200hp si cam aceleasi performante de acum??? Sunt curios cat de mult pot imbunatati un motor cu combustie....pt ca daca nu poti scoate peste 20-30 de ani 1000hp din motor de 3 cilindri de 1L cu un consum de 1%......nu are rost.....trecem la electrice care probabil vor avea autonomi de 1000-2000km care se incarca in 3-5minute....
-
dan_grc, marţi, 07.01.2020 14:59
Asta inseamna evolutie la tine, motor de 2 litri si 1000 de cai ? Eventual sa consume si 2 la suta.
-
tzenu_bmw, marţi, 07.01.2020 15:10
@dan_ Spune tu cum crezi ca vor fi aceste motoare cu combustie interna in 2050?? Spune-mi tu ce motor ai vrea sa fie cum capota unui model BMW 320d an de productie 2049??(astept parerea ta despre evolutie)
-
netam-nissan, marţi, 07.01.2020 15:12
Da, la ce bun 1000 de cai electrocutati sau nu cand viteza va fi limitata la max 70 pe ora peste 30 de ani V. Franta cu 80 kmh pe dn-uri Olanda cu 100 highway ca sa nu locuiasca sub poduri cica sau certurile verzi nemtesti cu autobahn ne/limitat. Viitoru e sumbru deci pacat ca nu gasesc job de motostivuitorist in munti. Doar de tafist la schweighofer dar e pericolozo ca altfel m-as muta la tara cu cal caruta catel purcel etc.
-
PMC, marţi, 07.01.2020 15:55
.... io tot astept revolutia bateriilor ....
-
Tatraurs, marţi, 07.01.2020 16:04
Vor fi in viitor motoarele cu ardere interna atat de scumpe,nefiabile si gatuite de normele de poluare ca nu o sa isi mai ia nici dracu pe limuzine pentru ca nu o sa merite.Si din cauza costurilor vor fi si putine motoare de ales.Dau ca exemplu,Passat-b5 din 1996 aveai de ales intre 8 motoare diferite pe benzina(unele turbo si celebrul 4.0w) si 3 motoare pe motorina(1.9,2.0,2.5).Acum,Passat 2020,ai de ales intre 2 motoare amarate pe benzina(1,5,2.0) si 2 pe motorina(1.6-2.0) urmand ca cel de 1.6 sa fie scos din 2021 ca nu face fata noilor norme.Tot asa e si la ceilalti constructori,pur si simplu nu mai ai ce motoare sa alegi in afara de cele cu cilindreea cat sticla de lapte care par in viata de zi cu zi mai submotorizate ca dacia 1400.
-
astra_bunica, marţi, 07.01.2020 17:15
Posibil si 120-130 ani sa ramana pe felie ice-urile Poate nici ele ca-s burdusite cu electronica neecranata Alea civile zic E nevoie doar de inca un cme = coronal mass ejection masiv din taica soare ca ala de prin 1850 cand s-au prajit doar liniile de telegraf ca altceva nu era
-
Edikkk, marţi, 07.01.2020 20:18
Electricele sunt MULT, MULT SUPERIOARE termicelor 1. Cuplu instantaneu şi continuu 2. Partea fără motor şi baterie extrem de fiabile cablare mult mai simplă şi eficientă 3. Motorul electric mult mult mai fiabil decât la termică 4. Bateria azi garantată 10 ani cu folosire minim 20 de ani În viitor cu garanţie 1.000.000 km 5. Încarcarea 80% în 30-40 minute, în viitor 10-20 minute 6. Upgrade şi rezolvare probleme, parte din ele, direct over the Air (online) !! 7. Dacă încarci acasă preţuri cu 5-10 ORI MAI MICI (la 100 km) decât benzina / diesel !!! Şi între 3-7 ori mai mici cu încărcare din oraş (dar mai sunt încă staţii încercare GRATUIT) Singura problemă preţul, care va scade puternic. Deci despre ce vorbim ??? E ca şi cum ai avea Samsung S10 (electrica) şi să vrei să te întorci la Nokia E55 (termica) !!! Cât o fi fost E55 de frumos şi poate mai ieftin, nu se mai întoarce nici dracu la telefoanele vechi.
-
Rudolf D., marţi, 07.01.2020 22:15
edik. Nimic despre autonomie? Incarcarea vad ca e in viitor. Asa cum e si Imparatia Cerurilor. Ma rog, asta va veni totusi odata si odata, ar spune unii comentatori de pe aici.
-
facelift, marţi, 07.01.2020 23:04
Edikkk, tata, lasa-ne! Am priceput. Daca vrei, ia-ti tu o electrica si sa ai orgasme electrice mult si bine. Noi mai vrem masini cu suflet. Oare cum suna un V6, L6 sau un V8 fata de flatulatiile tale electrice? Iti spun eu, fabulos!
-
facelift, marţi, 07.01.2020 23:08
Eddi, ia auzi cum suna o electrica: https://www.autobild.de/artikel/vw-id.3-2020-sound-passantenschutz-klang-motorgeraeusch-16191669.html Hihi!
-
Edikkk, marţi, 07.01.2020 23:25
Autonomie?? Nu este nicio problemă! Sunt versiuni de 300-400 km și vor fi în viitor de 600-700 km Oricum cine conduce peste 300 km fără pauză e nebun. Sau şofer de TIR. la autonomie de 200 km majoritatea ar încarca maşina - O SINGURĂ DATĂ LA 10 ZILE dacă ar merge doar în oraş Dar sunt apoi tone de video despre falsa problemă a autonomiei. Lasă că ajunge şi România cu incendii ca în Australia, să vedem atunci iubitorii până la moarte de diesel v8 ce zic....
-
Edikkk, miercuri, 08.01.2020 07:43
Ce urăsc eu oamenii nesimţiţi cu bună ştiinţă ! Voturi negative de la iubitorii de diesel cancerigen şi care ne f.... natura şi tot ce reprezentăm noi pe Pământ Şi pentru ce? Le-a mai rămas gică contra faţă de electrice că ce? Autonomia. Acum 30 de ani nici măcar o Dacia 1300 nu aveau sau aveau dar erau super fericiţi să o aibă, acum numai figuri numai BMW , Audi diesel să îi facă plinu să scrie acolo 600-900 km range să doarmă prostul fericit. Îi doare-n p... de viitorul nepoţilor lor pe acest pământ. Lasă că vine vara și surpriza cu căldurile enorme.
-
Edikkk, miercuri, 08.01.2020 07:49
Şi măcar dacă ar înclina spre PHEV (vorbesc de cei care au bani) dar alte mofturi de oameni nesimţiţi că e grea maşina, că nu pleacă mai repede (minciuni amandouă, chiar dimpotrivă cea PHEV e mai rapidă) că nu e V8 că e doar V6 .... Sau măcar, da domnule, am diesel nu am bani să o schimb, dar să nu ne minţim ce reprezintă petrolul şi maşina termică !! Cancer şi poluare ! Au dezvoltat lumea dar e timpul să trecem peste... OK??
-
PMC, miercuri, 08.01.2020 08:14
@Edică: delirul tau eco-planetist e pur si simplu savuros. :))) Da-i inainte băbăiatule... si lupta, si da-i! :)
-
VJ, miercuri, 08.01.2020 08:21
@tzenu_bmw Nu inteleg de ce ar trebui sa se mai imbunatateasca motoarele cu combustie interna, in ceea ce priveste puterea? De ce ar trebui sa se ajunga chiar si la 1000 cp? Eu cred ca este de ajuns cat de puternice sunt acum, adica iti ajunge maxim 600-750 cp, n-are rost/sens sa fie mai puternice. Si de ce sa-ti iei masini benzina sau diesel si in viitor? Pt ca nu-i tot una sa stai cateva minute pt a umple rezervorul, sau sa stai cateva ore pt a incarca bateria. Indiferent daca este pe placul unora sau nu, dar bateriile pe tehnologia actuala, nu au cum sa se dezvolte in asa fel incat, sa se ajunga ca incarcarea sa dureze 10, 15 sau 20 de min. Asta nu vrea sa intelega multa lume. Cine spune ca nu-i asa... va vinde doar niste iluzii. Poate daca se vor inventa baterii bazate pe alte tehnologi.... altfel nu vad cum se va putea ajunge la performante ca incarcarea sa dureze 10-20 de min.
-
PMC, miercuri, 08.01.2020 08:30
@Tatraurs: ceea ce spui tu cu paletele de motoare tot mai restranse si cu cilindree de motocicleta ESTE deja o realitate. Dar asta doar la noi, in UE-ul asta constipat. De ce? Pentru ca socialismul la asta duce, la o inrautatire a conditiilor de viata de zi cu zi pentru toata lumea, in mod egal, ca de aia e socialism. Noi nu putem avea masini puternice decat daca suntem hiperbogatani sau politicieni care fac afaceri cu statul si fura si-si permit. Oamenii de rand trebuie sa aiba motoare de un litru. Ca sa protejeze planeta. In timpul asta americanii insa nu au timp de prostii de-astea si bine fac. Ca un exemplu, Jeep US tocmai a introdus mi se pare ca pentru prima data un Diesel de 3 litri pe Wrangler-ul nou, model 2020. Acolo poti lua lejer masina puternica, nu trebuie sa-ti amanetezi casa pentru asta. La noi nu se poate, pentru ca trebuie sa protejam tot, mai putin viata si libertatile private ale individului. In numele binelui comun si universal, toti traiesc tot mai prost. Si inca ceva: numai in UE normele sunt centrate pe CO2, un gaz pe care il scoatem pe gura fiecare dintre noi. In US, normele vizeaza NoX, adica ceea ce e cu adevarat daunator pentru sanatate. Acolo, statului ii pasa de cetateni. Aici, statelor le pasa de planeta, migranti, apucaturile unor dezaxati, de orice numai de binele cetateanului nu. In fine... discutie lunga....
-
VJ, miercuri, 08.01.2020 08:38
@ Edikkk Da, motoarele electrice au cuplu instantaneu dar nu si continuu. Motoarele electrice dupa o anumita viteza, la peste 100 km/h, in jur de 130, 140 km/h prind greu viteza, adica acceleratia este greoaie. Cu cat au viteza mai mare, cu atat viteza va creste mai greu. Si de asemenea cu cat viteza este mai mare, cu atat bateria se va descarca mai repede. Stiu, asa este si la motoarele termice, cu cat viteza este mai mare, cu atat si consumul va fi mai mare. Dar nu-i tot una sa stai cateva minute ca sa umpli rezervorul sau sa stai cateva ore sa incarci bateria. Ahhh... si uite Edikk o informatie: Potrivit lui Kunz, directorul departamentului “Product Development” de la Mazda Europa, o baterie de capacitate mare nu ar fi "prietenos cu mediul” și, pe termen lung, ar fi mai poluant decât o mașină diesel. Pai ce facem ma nene mai... numai sunt masinile electrice asa eco?! Edikkk, tu din pacate esti o victima a manipularii ocultei mondiale, esti doar un del!rant.
-
VJ, miercuri, 08.01.2020 08:50
@PMC Subscriu! Adevarat. vom ajunge sa predam libertatea noastra, doar pt niste iluzii. Obsesia asta pt a reduce CO2, in urmatoarele decenii vor duce la razboaie, vom ajunge sa pornim razboaie pt a ne omari intre noi, ca sa fim cat mai putini, ca sa nu mai poluam atat si sa scada nivelul CO2. De fapt asta este scopul principal, cel ascuns in spatele asa zisei lupte impotriva poluarii, dar prostimea, precum oamenii ca Edikkk nu pricepi asta.
-
VJ, miercuri, 08.01.2020 09:05
@Edikkk Tu din pacate lingi tot ce scuipa oculta mondiala. Daca oculta mondiala vin si iti zice sa sari in fantana, tu din pr0stia ta singur ai sarii. N-are nicio treaba poluarea cu incalzirea globala sau cu caldurile enorme,, asta-i doar o manipulare grosolana, pe acre tu din pacate o si crezi. Citeste niste informatii corecte si nu te mai lua dupa povesti inventate... https://evz.ro/incalzirea-globala-nu-e-din-vina-omenirii-iata-explicatia-pe-care-elitele-o-ascund.html
-
VJ, miercuri, 08.01.2020 09:14
@PMC Si inca ceva: Cred ca in urmatorul deceniu ma mut in Rusia, desi este criticata de multi, (fara sa inteleg de ce... probabil de cei care imbratiseaza ideologia impusa de oculta, de neo-marxisti), dar cred ca acolo in viitor oamenii vor avea mai multa libertate decat in UE, UE se va transforma intr-o tiranie. Oricum UE nu este altceva decat un nou Imperiu Roman. Imperiul Roman renascut.
-
chel, miercuri, 08.01.2020 11:46
Nu mai luati in serios astfel de declaratii. E doar o garantie morala pentru eventualii clienti de masini noi de la un producator nepregatit inca pentru ce va urma.Acum 15 ani cand au lansat modelul M5 E60 declarau ca Bmw nu va produce vreodata un motor turbo benzina, si acum ghici ce? Folosesc doar motoare turbo benzina.
-
Nică, miercuri, 08.01.2020 12:07
Pană în prezent am condus cca 150000 km maşină pe benzină, cca 100000 km pe gaz şi cca 100000 diesel. Nu am condus elecrtică, dar dacă peste 10 ani se ajunge la o autonomie reală de minim 400 km la o încărcare de 5 minute, sigur că asta o să-mi iau. Oricum viitoarea maşină va fi hibridă. Dacă costul/km e mai mic şi poluează mai puţin, de ce să nu merg pe electric? Vorbesc anumite persoane de V8, V6 , inima maşinii.... toate sunt fiare. A, că unii vor să moară vecinii când îi aud că-și turează el V-ul (că nu-l pot şi vedea de fum - asta e o altă problemă) e treaba lor, nu am asemenea dorinţe.
-
PMC, miercuri, 08.01.2020 12:39
@VJ: de acord cu tot ce spui mai putin cu mutatul in Rusia. Sa nu faci chestia asta si nici sa nu te gandesti la asa ceva. Statul acela nu are grija pentru cetatenii sai nici cat au statele din Europa. Aia nu e o solutie. In ce priveste UE, nu o sa le iasa pasentza. Ei nu-si dau seama ca zi de zi sunt tot mai insignifianti din cauza prostiei lor si a luptei continue pentru acapararea puterii tot mai mari in toate domeniile. Lumea se satura si deja sunt state care "ies din rand". Semnalul a fost dat din US si din UK. Lucrurile de aici inainte se vor imbunatati. E chestiune de timp. ;)
-
tzenu_bmw, miercuri, 08.01.2020 12:47
In 20-30 de ani......combustie interna
-
VJ, miercuri, 08.01.2020 13:17
@PMC Uite, eu am fost deja in Rusia. Am fost in vara 2018 cand a fost Campionatul Mondial. Eu cu prietena si cu un alt cuplu (prietenul meu cu vara-mea) am decis sa mergem in orasul Sochi, pt ca acolo am putea petrece vacanta facand si plaja, avand in vedere ca, are iesire la Marea Neagra si in acelasi timp sa participam si la CM. Ne-am zis ca n-ar fi rau sa facem plaja si pe partea cealalta a marii negre, pe partea estica, nu numai in partea vestica, adica aici la noi sau la bulgari. Am fost in Sochi si am ramas profund impresionat de acest oras, un peisaj frumos, inconjurat de munti, padure, de mare, si multe iahturi... si in acelasi timp este o zona in plina dezvoltare, acolo s-au organizat jocurile olimpice de iarna, se organizeaza curse de Formula 1, si au fost organizate si meciuri din CM. Acolo am fost la 2 meciuri: Portugalia - Spania, si Germania - Suedia. Iar in ceea ce priveste Rusia, rusii sunt un popor fericit, nationalisti, si din ce am vazut au aceeasi libertate ca si noi romanii in Romania. Nu am vazut nicio diferenta intre Rusia si Romania. Multi dintre cei care critica Rusia, habar n-au de aceasta tara, n-au fost nici macar o singura data acolo, dar se iau dupa tot feluri de propagande, si dupa aia se apuca de criticat. Numai o persoana care a fost acolo stie cum sta treaba pe acolo, si crede-ma ca orice om care ar vizita aceasta tara, si-ar schimba complet parerea, sigur si-ar dea seama ca toate lucrurile care apar in Mainstream Media despre Rusia, in majoritatea cazurilor sunt doar niste minciuni, manipulari sau exagerari. Mi-a placut foarte mult in Sochi, m-as intoarce oricand acolo, si de ce nu chiar de a ma muta acolo. Si inca ceva, acolo atat apa cat si plajele sunt mult mai curate decat la doi, chiar daca este aceeasi mare.
-
VJ, miercuri, 08.01.2020 13:50
Corectare: *decat la noi, in loc de "decat la doi". Si as vrea sa mai adaug ca, Rusia sta mult mai bine la capitolul infrastructura decat Romania.
-
alex, miercuri, 08.01.2020 17:03
Motoarele termice or sa ramana in uz atat timp cat vor fi competitive ca pret cu electricele. Si momentan sunt extrem de competitive. Diferenta de pret intre o masina cu motor termic si o electrica echivalenta cu autonomie decenta este de 15-20-25k euro (Up! vs e- Up!: 10k euro vs 25k euro). E o diferenta greu de justificat chiar daca se pun pe hartie toate costurile in ambele cazuri. Si mai e si chestiunea costurilor de rulare.
-
mip, joi, 09.01.2020 02:04
@VJ ... de acord despre rusia ... va recomand sa priviti pe youtube despre rusia ... acum e in derulare o expeditie a unei familii din satu-mare spre oymyakon localitatea unde s-au inregistrat cele mai joase temperaturi ... nu doar din rusia ! aci aveti localizarea protagonistilor: https://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0vLYRn12IHi9KdjotFabYqOJOTDC4YXiy&fbclid=IwAR1OxxtVGgAtah0UTEy6qqJQ1NbIqv2i0zHqrayED9zEX96CO3L2WONLDY8 aci aveti legatura la canalul lor de yt ... https://www.youtube.com/channel/UC4hK6jhAbRpiHZSUeZRlvZw/videos veti observa ca VJ a avut dreptate cind a vb despre viata in rusia si despre dezinformarea din media ... @PMC ... prietene ... faptul ca s-a restrins oferta de motorizari era cv normal; daca te uiti la asiatici si americani vei vedea ca au in oferta mult mai putine motorizari raportat la producatorii europeni ... dar ! baga la cap ca peste ocean, chiar si europenii au o oferta f mica de motoare raportat la ce se prezinta in europa !!! oare de ce ? cit despre faptul ca ii lauzi pe americani ... mi-e fix-pix ... sunt de 19 ani in canada si vad cum gindesc ... daca ai trai aci ai intelege ce vreau sa zic ! dar nu e bine sa ii lauzi atit ca chiar nu merita ... doar un ex iti dau ... dupa cum sti, sua are o mare capacitate de productie de masini ... si vb aci de producatorii autohtoni dar au si multe uzine deschise de straini ... au motoare pt toate gusturile ... eu te intreb : la ce bun ? ce faci cu un mastodont de 5.7 sau 6.2 L ? capabil sa traga 10 tone, sa fuga pe autostrada cu 200 km/h ... si totusi ... nu ai unde sa o folosesti la capacitate !!! limitele de viteza sunt mici, in jur de 100 km/h ... daca ar fi avut libertatea oferita de autobahn'ul german ii intelegeam si pe ei si pe tine ... ce faci cu o masina care te poate servi cu un max de 25-30% din resursele ei ? pt ce platesti diferenta aia de pret ? am vazut aci la unii ca fac studii legate de impactul dimesiunii automobilelor din trafic, acuzind suv-urile ca-s mai mari si sporesc aglomeratia ... ai dat ex jeep-ul wrangler cu dieselul sau nou de 3 litri ... zici ca e de bun simt ? de curiozitate ai vazut ce pret are ? e la fel de scump cu grand cherooke ... care e mult mai luxos/fitos la interior ... sa fim seriosi ... nu-s ei chiar asa penibili ca europenii dar nici prea breji nu-s ... de vreo 12 ani incoace s-au introdus si aci modele mici si f mici cu motorizari in consecinta ... dar ei au alta conceptie despre o masina, conceptie ce s-a format in mult timp de prea mare abundenta a resurselor ... nu ai cum sa le-o scoti din cap peste noapte ... tin si aci constructorii auto o anumita conduita, tendinta ... chiar si europenii au adus modele consacrate cu motorizari mult mai mici si turbo si hibride si plug-in si asa mai departe ... cit despre motorizarile clasice ... vom trai si vom vedea ... e clar ca vor reducerea emisiilor de tot felul, problema e ca deocamdata e cam scumpa varianta electrica si ca ex iti dau provincia Ontario unde s-au scos subventiile pt masini electrice ... rezultatul e clar : nu se mai cumpara !!! drumuri bune tuturor !
-
inexorabil, joi, 09.01.2020 15:30
Delicioase comentarii…De la primul până la ultimul. Şi, din nou, adepţii (automat, şi mentorii…lor) e-Edenului au eşuat d.p.d.v. discursiv (pentru ignoranţi/comozi: acest termen nu se referă la discurs). Mi-am permis (dar numai cu această ocazie :D) să fiu mai mult observator decât să postez musai. Totuşi: @PMC, îţi propun să-l urmăm pe…@VJ în Rusia, deocamdată numai în scop turistic (bag mâna direct în reactorul nuclear că ţi-ai primeni din temelii opinia media-preconcepută despre Maica Rusie…). Eu încă n-am fost acolo şi deja validez impresiile lui, vorba aceea, generate la faţa locului! Nu ştiu dacă am mai povestit ceea ce urmează, dar mă voi încumeta acum: când eram copil (deci pe vremea lui “nea Ceaşcă”), am descoperit, întâmplător, în biblioteca familiei o carte foarte veche, datând din perioada interbelică. Ştiţi ce am găsit în paginile ei? Relatări şi chiar reproduceri grafice (ce-i drept, nu fotografii) legate de…genocidul bolşevic (incluzând o înfometare deliberată cumplită, incomparabilă ca dramatism în istorie, ajungându-se până la…canibalism de silă, de nevoie) dezlănţuit asupra stoicului şi ortodoxului popor rus, de pildă preoţi incendiaţi de vii…Vă daţi seama că am rămas…tablou. În atare condiţii, pentru mine, cel puţin, şocul “revoluţiei anticomuniste” n-a fost chiar şoc; “resurecţia social-politică” pe bază de evenimente obligatoriu violente, sângeroase, era cumva de aşteptat în mintea mea prin definiţie necoaptă în acel moment, infantilă, subjugată obsesiv (dar zăvorât tainic! – deja părinţii ne avertizaseră, fără menajamente, despre “ochii şi urechile” pe care Securitatea le plasase pretutindeni) de acele informaţii şi imagini cutremurătoare, parcă mai groaznice chiar şi decât Experimentul Piteşti (tip de “reeducare” acum reeditat, de data asta la scară largă, sub forme dinadins/prelucrat/rafinat “occidentale”, “democratice”, “evoluate”, “progresiste”, rezumând: “de Dreapta”, adică Noul EP fiind…foarte plăcut resimţit de cobaii/zombii planetari). Ceea ce vreau să subliniez este că, paradoxal, tocmai atunci (în urmă cu peste 30 de ani), când facultăţile lăuntrice nu prea mă ajutau, am realizat, totuşi, că năpasta inefabilă abătută asupra Rusiei NU AVEA CUM să se fi născut/izvorât din sânul acestei naţiuni…O asemenea idee m-a urmărit tot timpul, inclusiv în climatul/mirajul “libertăţii redobândite”. Desigur, răspunsul exact şi logic s-a conturat pe parcurs: Illuminati! Ei au fost, moralmente, autorii Holocaustului antirusesc, adică adevăratele bestii…Deranjaţi în primul rând, până la atac de apoplexie, de fiinţa, lucrarea şi biruinţa Ortodoxiei (cea mai dârză, neabătută şi acum: Biserica Rusă – în schimb, nu pot califica decât ca laşă, globalist-conformistă, non-misionară eshatologic, pro-fanariotă şi ecumenistă “Patriarhia Română” ! – nu mă tem de cuvinte; îmi asum declaraţiile publice, ca membru al Pliromei). Apropo, trag nădejde că, finalmente, v-aţi lămurit pe tema Rusiei…Dan (Grecu) şi PMC! Sau, din păcate, precum în desenele animate cu Tom şi Jerry, dacă vi s-ar ridica forţat pleoapele ochilor închişi, s-ar observa limpede un alb imaculat şi uniform, complet inexpresiv, şi mesajul categoric, ştampilat în centru: “out of control” ?... Ah, da, nu vă plac defel (şi detestaţi neîmpăcaţi) autoritarismul, autocraţia (nu putem invoca însă şi autarhia…morbul globalizării nu ocoleşte şi nu iartă pe nimeni!), plutocraţia, ba chiar dictatura (nu pun ghilimele, fiindcă este reală!) instaurată de fostul ofiţer KGB şi activist PCUS Vladimir Putin. Da, tati, ce “naşpa” (cu precădere împotriva “drepturilor omului”), dar liderul de la Moscova nu face altceva decât să răspundă cu aceeaşi monedă arhitecturii politico-financiare a “Occidentului” ! Ba încă orice pământean s-ar comporta identic în locul lui, oricât ar nega sau ar protesta “de pe margine” !! Instalat la “butoane” însă, ar pricepe imediat că trebuie să se lepede de “balastul” principiilor/viziunilor/dorinţelor personale şi să se supună, întru totul şi întocmai, caracteristicilor, intereselor şi cerinţelor naţiunii care l-a învestit în cea mai înaltă funcţie în stat !!! La naiba, trebuie să existe şi să fie acceptat (în mod unanim!) şi un contra-pol de Putere, oricât de nedigerabil le-ar părea moraliştilor/legaliştilor/pro-vesticilor. Fiindcă sunt sigur că voi înşivă admiteţi NECESITATEA NATURALĂ a antagonismului Putere-Opoziţie (sau Putere-Contraputere). În caz contrar, dacă vă pronunţaţi (başca în public!) pentru lichidarea Opoziţiei (sau a Contraputerii) – vezi Doamne, din raţiuni de securitate socială şi robiţi de patima unei "ordini morale impecabile” – atunci cum Dumnezeu să mai pretindeţi că îmbrăţişaţi valorile…democratice?!? Îmi pare rău, dar în politică nu sunt valabile normele (ne)scrise ale creştinismului şi, in extenso, ale vieţii, prin urmare Răul îl contrabalansezi/contracarezi tot cu Rău! Altfel…rişti să te încalece, să te stăpânească, să te manipuleze şi să te devoreze (de ce oare? păi de ce credeţi? pentru că, invariabil, “puterea absolută corupe absolut” – Montesquieu, nota bene, un occidental! – dar ce ziceţi de următoarea afirmaţie a dumnealui: “Roma a oferit spectacolul unei fascinante pervertiri a firii umane, al unei patologii la care republicile sunt extrem de vulnerabile” ? – Imperiul Roman, recte premergătorul Noului Imperiu Roman sau mai degrabă al Noului Imperiu Romano-German, cu duzina lui de stele în cerc; cercul – simbolul vrăjitoriei, al ocultismului, al “Marelui Arhitect al Universului”). Cu repercusiuni nefaste şi pentru viaţa creştină, şi pentru viaţa viaţă…De fapt, ca magnum argumentum, deşi Dumnezeu iubea poporul Său ales din vechime (recte evreii), totuşi El a îngăduit coexistenţa popoarelor înconjurătoare şi păgâne, cu care evreii se încleştau deseori (ca şi acum…doar că atunci nu le venea în ajutor Unchiul Sam :D). Tocmai în virtutea noimei balansului reciproc Putere-Opoziţie. Care – indiferent că aprobaţi sau nu verdictul în cauză – a asigurat, ca parabolă cu sens istoric (sau invers!), inclusiv…prosperitatea “de invidiat” (şi de râvnit de către “înapoiaţii din Est” precum câinele ademenit cu osul, nu?) a Vestului euroatlantic şi a Centrului european (ca să nu uitaţi niciodată de locul cuvenit Germaniei – d.p.d.v. geopolitic, fireşte). Eh, nu vom reuşi noi vreodată să ne luminăm pe deplin în privinţa…raţionamentelor divine, chiar şi dacă (fie şi numai în anumite conjuncturi şi încă doar fulgerător, aşa cum eu însumi am constatat pe viu de nenumărate ori) acestea ni s-ar părea…bizare, nedrepte, dacă nu revoltătoare. Se cuvine, în schimb, să fim de acord că: “O, adâncul bogăţiei şi al înţelepciunii şi al ştiinţei lui Dumnezeu! Cât sunt de necercetate judecăţile Lui şi cât sunt de nepătrunse căile Lui! Căci cine a cunoscut gândul Domnului sau cine a fost sfetnicul Lui?” (Romani 11:33,34). Dar nicio axiomă n-o poate depăşi nicicând în străşnicie ideologică pe următoarea, care închide ca la “Fazan” orice gură contestatară, bogată, dizarmonică: “Pentru că fapta lui Dumnezeu, socotită de către oameni nebunie, este mai înţeleaptă decât înţelepciunea lor şi ceea ce se pare ca slăbiciune a lui Dumnezeu mai puternică decât tăria oamenilor” (1-Corinteni 1:25). La urma urmei, doar tâmpiţii sadea şi iremediabili cred cu tărie în “fericirea” pe care ar presupune-o consensul absolut, omnilateral şi perpetuu…Aşa că mucles cu ura antirusească nefondată, deplasată, absurdă! PS. @PMC, eu am dedus mai demult că fondul tău sufletesc se traduce drept “brânză bună în burduf de câine”. Ţi-au pătruns în inimă (şi n-ai băgat de seamă!) colţii înfipţi de vampirii mediatici via EMOL, axaţi pe şablonul penibil “Ciuma roşie = mafia PSD + conspiraţia Moscovei”, atâta tot…Şi să nu-ţi fie ruşine să păşeşti cu temeritate pe tărâmul…Adevărului, din cauză că, vezi Doamne, ar râde de tine cei care deja se află acolo, pe motiv că ar fi fost ei mai “precoci” decât tine! Eu, unul, te asigur că nu mă simt unul dintre aceşti fanfaroni găunoşi (dacă ar exista şi specimene de acest fel), auto-amăgiţi că ei ar fi gata-mântuiţi, înainte de termen (recte ultima suflare), aducând mai degrabă cu protestantismul decât cu creştinismul, acesta din urmă echivalând cu o luptă neîntreruptă inclusiv cu propriul eu, chiar şi spovedit în mod regulat !! Prin urmare, consider ferm că nu contează timpul săvârşirii unui gest imperios, ci gestul în sine !!! Mai ales în veşnicie nici nu se va socoti printre mântuiţi cine pe cine a învăţat (dintre oameni, bineînţeles) sau cine s-a “dovedit” mai rapid, mai rodnic, mai bun…Totalmente irelevante şi chiar eretice asemenea abordări! Şi sigur nu aşa trebuie conceput duhul dreptei credinţe…Căci nu m-am născut direct cu Sf. Scriptură în braţe; am traversat/suportat şi eu (ani la rândul chiar) îndoielile, debusolările şi rătăcirile mele, mai grave sau mai scuzabile, ca orice creştin botezat…
-
inexorabil, joi, 09.01.2020 22:37
Şi să vă mai sugerez o temă, la fel de importantă. Cu care mi-am terminat domeniul “războiul ideologic” (n-aş mai avea ce să adaug ulterior – eventual aş relua, iar repetiţia este mama învăţăturii, însă uneori poate plictisi, ştiu…). Cine va mai întâmpina vreodată vreo dificultate de înţelegere, poate apela cu încredere la…arhiva AM. Chiar este timpul să revin definitiv la pasiunea mea pentru “putoarea fosilă” în general, “americane” în special, şi atâta tot…Că oricum realizez prea bine că “urlu ca surdul în clopote” pe marginea aspectelor culte, fie şi clasificate “off topic”. Din fericire, nu toată lumea este bătută în cap cu maiul NWO, ceea ce mă unge pe inimă – depistându-i pe temerari aici, pe AM! Pe care trebuie să-i asigur: câtă vreme nu vă veţi trăda crezul (inclusiv cu sens de credinţă creştină), veţi avea, neîndoielnic, preţuirea, afecţiunea şi încurajarea mea deplină, băieţi! Chiar şi dacă nu le-aţi vedea exprimate în mod expres şi/sau continuu. “Like”-uri vă voi acorda însă cu generozitate, parol! Acum, înapoi pe frontul dezbaterii. Este indubitabil faptul că hidra oculto-marxistă a atacat…lumea (nu doar un stat sau o confesiune) pe două planuri aparent independente (dar sigur succesive) : 1) calea (anti)economică – dovedită un eşec de proporţii (vezi URSS şi întreg blocul est-european “comunist”, chiar dacă pe urmele foştilor coloşi industriali “energofagi” calcă astăzi corporaţiile “vestice”, înspăimântate însă că-şi pot diminua profitul mizând pe calitate totală. Repet: socialismul = realitate Globală, comunismul = utopie “regională”. Chiar şi într-un sistem utopic egalitarist, unii vor fi întotdeauna “mai egali” decât alţii (de fapt, decât ceilalţi!), adică decât cei pe care îi exploatează propovăduindu-le, culmea neruşinării, “desfiinţarea exploatării omului de către om”, astfel petrecându-se geneza deloc paradoxală a…burgheziei de Stânga, penalizată de EMOL în ’89 pentru “derapaj” către socialism “naţionalist”, adică ieşit, treptat, de sub controlul Internaţionalei Socialiste, zbirii “roşii” locali fiind cuceriţi de perspectivele…locale, unele chiar cu iz…capitalist (precum atelierele manufacturiere, care au produs întotdeauna bani frumoşi), ajungând să ignore, astfel, recomandările şi ordinele obişnuite ale Marilor “Roşii” de la Centru, recte Illuminati, pentru această “crimă” fiind consideraţi de aceştia din urmă drept “deviaţionişti”, deci vrednici de înlăturare sau chiar de moarte; 2) calea (anti)sufletească – cu subramurile: intelectuală, culturală, morală şi religioasă. În acest sens, nu mă îndoiesc că aţi auzit cu toţii de faimoasa…Şcoala de la Frankfurt, corifeii acesteia clocind “corectitudinea politică” de mai târziu, alias pandemia morală menită să pulverizeze în neant, pe parcursul unor decenii atent planificate, profesiunea de credinţă, sensul ontologic consfinţit şi tradiţionalul modus pensandi/operandi/vivendi caracteristice celor două entităţi percepute de titanii “nevăzuţi” ai secularei “taine a fărădelegii” (2-Tesaloniceni 2:7) drept duşmanii de moarte ai stăpânului lor din tenebre (alias potrivnicul lui Dumnezeu): Ortodoxia şi…Occidentul (evident: cel real, nedenaturat, constatabil!). Iată doi “O” care, aparent, n-au nimic în comun (din niciun punct de vedere), ţinând cont şi de Marea Schismă din 1054, nu?...NU! Deşi apostaţi (de secole!) în raport cu dreapta şi unica credinţă mântuitoare, totuşi catolico-protestanţii (şi prin definiţie, şi prin excelenţă calificabili drept occidentali “pursânge”) păstrează permanent (cât timp vor respira) SANŞA (putând beneficia oricând de ea, cu condiţia să vrea în mod clar, hotărât şi constant să se creştineze!) revenirii (ireversibile!) în staulul oilor Domnului – dar în niciun caz în stil ecumenist actual, vecin cu pierzania “bisericilor surori” Constantinopol şi Vatican. Problema este că le trebuie neapărat (şi, din păcate, le lipsesc) îndrumătorii ortodocşi de ispravă…Cu clericii noştri care dorm efectiv în front (mulţumiţi să tragă şi să ţină cu dinţii de ciozvârta lor lumească, profană, frivolă, deşartă) n-ar ajunge însă nicăieri, dacă, vorba aceea, ar veni moara la sac, adică dacă ar apela cei care au nevoie (de oriunde de pe Glob) de înviere din moartea sufletească la cei care s-ar cuveni (şi teoretic, şi practic) să-i ajute, din nefericire ei înşişi depărtaţi (conştientizând sau nu) de…Adevăr. Şi nu uitaţi: adevăratul Occident nu se întemeiază nicicând pe patima materialistă şi nici pe teribila arghirofilie (care “ucide”, nesătulă, tot mai multe suflete în ziua infamă de astăzi, pretutindeni…), ci pe austeritatea de inspiraţie…creştină (sau ortodoxă – termeni oricum sinonimi!). Dacă nu mă credeţi, cercetaţi faptele, pur şi simplu! A îmbrăţişat, ce-i drept, dezvoltarea firească a societăţii umane (dar numai sub oblăduirea şi cu binecuvântarea Unicului inventator şi descoperitor din istorie: Dumnezeu Însuşi!), însă porcăria de “modernitate” a fost introdusă (insinuată) – ca mentalitate “nouă”, “promiţătoare”, “irezistibilă” – tocmai de către alde Illuminati (prima victimă a abilei tactici nu putea fi decât…Occidentul – iar ortodoxia, cu “o” minusculă, a căzut în mrejele “perfecţionate”, adică…consumeriste, mai spre zilele noastre), odată cu declanşarea…programată a primei lor “probe de foc”, vizând “botezul” praxiologic sau aplicarea în practică a “sublimelor” teorii pre/pro-milenariste: Revoluţia Franceză. Tendinţa care se manifestă în prezent le provoacă frisoane emolarilor, dar ei n-au cum să prevină sau să zădărnicească fenomenul în cauză şi anume: cei doi “O” se…apropie unul de altul. Mai timid, mai discret şi poate că va dura decenii, dar se întâmplă cu siguranţă! Cel puţin eu ştiu concret cazul unui fost bancher american de calibru, care a avut însă forţa mentală de a lăsa totul baltă pentru a deveni…călugăr ortodox în România. Garantează cineva că nu-i vor urma exemplul şi alţii? Dar faptul că se înmulţesc parohiile ortodoxe peste Ocean nu vă relevă nimic?...Sau imaginaţi-vă un monument precum Kaiser Wilhelm Memorial Church (din City West, Berlin) transformat la un moment dat în…catedrală ortodoxă. Iar celebrul bulevard Kurfürstendamm, simbolul rezistenţei antibolşevice de odinioară, ar putea să fie apoi simbolul luptei antiecumeniste şi antimilenariste, în pofida strălucirii lui consumeriste actuale…Şi s-ar întâmpla “infamia” taman în “inima” UERSS! Cutezanţa supremă…Disperaţi (nepermiţându-şi dumnealor, propagandiştii şi apărătorii “libertăţilor” de tot soiul, deci inclusiv ai celor spirituale, să se preteze, în manieră vizibilă, la distrugerea lucrurilor/stărilor/persoanelor “intolerabile”), tartorii ar putea ridica din nou Zidul Berlinului (că tot profeţise fostul lider est-german Erich Honecker că “graniţa dintre lumi” va dura 100 de ani). Dacă sovieto-socialiştii l-au justificat drept “zid de protecţie antifascistă”, euro-globo-socialiştii l-ar putea descrie drept “zidul unui spital de nebuni periculoşi”. Pare că fabulez, dar am o presimţire…spectaculoasă referitoare la capitala neoficială a mastodontului europeist (mai ales de când am citit pe internet o analiză intitulată “The Iron Curtain is gone, but Europe’s East and West are again divided”…autorul neprecizând însă că, de data asta, nu se mai desfăşoară conflictul regiunilor geografice şi nici măcar al ideologiilor, ci al…credinţelor, UE constituind, de fapt, noul Est…ocult-ateist-bolşevic, îndeosebi sub raport…judiciar). Partea sa vestică a fost, pe timpul Războiului Rece, o oază de libertate autentică şi de conservatorism pilduitor, realmente o feerie de Dreapta. De obicei, istoria se repetă…Desigur, în alte împrejurări şi pentru (relativ) alte motive, dar aproximativ în aceleaşi locuri. Şi când nimeni nu s-ar aştepta…De altfel, World Economic Forum subliniază: “Noaptea de 9 noiembrie 1989 (n.m. : când regimul est-german a permis deschiderea completă a tranzitului între cele două părţi ale metropolei separate de Zid) a fost un moment de referinţă pentru libertate şi democraţie în Europa. Iar astăzi Europa însăşi se află într-un alt punct de cotitură”. Păi de ce, din moment ce s-a prezumat că, mai departe, vor curge numai lapte şi miere (cel puţin pe străzile Germaniei reunificate) ?...Eh, scrie mai sus, în articol, ce se cere, grosso modo: “an EU that is more sustainable, competitive and inclusive”. Ba chiar s-ar fi lansat “New Manifesto for Europe, urging leaders to deliver on the *original promises* of Europe – to guarantee security and stability, facilitate economic prosperity and safeguard the rights and freedoms of its citizens”. Cum, bre, nici până astăzi, după atâta amar de vreme (30 de ani), nu s-au obţinut, în mod palpabil şi echitabil pentru cetăţenii “Europei Unite” (din Vest sau din Est, nu contează de unde), GARANŢII?! Păi cum pana corbului, dacă “burghezia neagră” (EMOL) a reuşit să concentreze 99 % din averea lumii în mâinile sale?! De prostimea visătoare de confort personal “salvgardat” de iluzia supremă a “drepturilor şi libertăţilor fundamentale” îi pasă ei, măcar cât negru sub unghie?... Mă rog, revenind la subiectul răspândirii Ortodoxiei, totul este posibil (deci nu vă grăbiţi să etichetaţi drept fantasmagorice, aberante, anumite scenarii) – sataniştii “occidentali” Îl desconsideră, în mod fatal pentru ei, tocmai pe Dumnezeu, implicit tăgăduiesc puterea Lui…”Vă spun (Eu, Hristos) că Dumnezeu poate şi din pietrele acestea să ridice fii lui Avraam” (Matei 3:9).
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Asa cum ma asteptam si cum am spus aici de N ori, lucrurile nu sunt asa simple cum vor electrificatzii in cap. Asadar, ca oficial, nu poti decat sa "nuantezi". :) 20 de ani de Diesel de acum inainte. Ohooo.... numai sa ne tina Dumnezeu sanatosi si cu bani in buzunar. Dieselul o sa zburde fericit pe sosele inca muuuuult de acum inainte. :) E clar ca cluburile auto din toata lumea le-au transmis inteligentilor industriasi sa nu se joace prea mult cu bateriile. Lumea in general e interesata in continuare de motoarele cu combustie interna.