Oficialii Renault neagă că SUV-ul electric de oraș Renault K-ZE va fi vândut în Europa sub sigla Dacia: "Prețul ar fi prea mare pentru clienții mărcii"

Publicat marţi, 21.01.2020 10:30 de Daniel Popescu, Foto: Renault

Oficialii Renault din Germania susțin că SUV-ul electric Renault K-ZE nu va fi comercializat în Europa sub sigla Dacia din cauza faptului că ar avea un preț prea mare pentru clienții tradiționalii ai mărcii.

Renault a confirmat la sfârșitul lunii octombrie că va aduce și în Europa SUV-ul electric K-ZE, care a fost lansat inițial în primăvara anului trecut exclusiv pentru piața din China.

Presa internațională a relatat ulterior în repetate rânduri pe baza unor surse neoficiale că SUV-ul va fi comercializat în Europa sub sigla Dacia

.

Cu toate acestea, informația a fost negată de Uwe Hochgeschurtz, CEO-ul reprezentanței Renault din Germania, în cadrul unei întâlniri cu presa locală în care a discutat despre planurile de viitor ale mărcii franceze în segmentul mașinilor electrice.

Oficialul Renault susține că Dacia nu vrea să lanseze o mașină electrică din cauza faptului că prețul de comercializare ar fi prea mare pentru clienții tradiționali ai mărcii. Anterior, presa internațională a speculat că SUV-ul electric va fi vândut în Europa sub un alt nume și că va avea un preț de pornire de aproximativ 15.000 de euro, mai mare decât prețul de bază al unui Duster.

În schimb, Hochgeschurtz afirmă că, cel puțin pentru moment, Dacia se va concentra pe dezvoltarea de versiuni cu GPL, așa cum este și varianta Duster cu GPL cu motor de 100 de cai putere care a fost prezentată oficial la începutul acestei luni. De altfel, pe piața din Franța, noua versiune GPL este disponibilă din această săptămână și pe Logan, Logan Stepway, Sandero și Sandero Stepway.

În paralel, presa franceză anunța la sfârșitul anului trecut că noua generație Dacia Sandero va avea o versiune Stepway cu motorizare mild-hybrid E-Tech preluată de la noul Renault Clio. În cazul hatchack-ului francez, sistemul hibrid generează echivalentul a 140 de cai putere, iar bateria integrată are capacitatea de 1.2 kWh.

Oficialii Dacia nu au confirmat aceste informații, însă toate detaliile vor fi probabil comunicate cel târziu în una septembrie, atunci când nouă generație Sandero va fi prezentată la Salonul Auto de la Paris.

Via Profit, Golem.de

  • ecosportivu, marţi, 21.01.2020 10:41

    Pai cum ar fi prea mare pretul cand la chinezi costa 8-9 mii euro?? Ce daca cu doar 45 cp si 105 kmh - pt urban e destul ca prea se merge cu sute de cai si multe tone la electricele in trend. A se cauta de ex. micul Peugeot VLV (facut in timp de razboi 41-45)... electric da cu doar 3 cai putere prindea numai vreo 40 la ora dar autonomie 80 km..... cu 4 baterii plumb banale. Acum fara 300 CP e cah.

  • tng, marţi, 21.01.2020 11:16

    Automarket spunea ca fabrica de la Pitesti este romaneasca si face si drege!Cercetarea romaneasca inventeaza, inoveaza, scoate modele noi! Cum este de fapt?

  • someone, marţi, 21.01.2020 11:22

    un duster full ajunge la 20k in romania. faceti acest model tot 20k cu un motor decent si autonomie reala de 150-200km si va fi cumparat in draci, mai ales ca in romania inca functioneaza ecobonusul, ceea ce face pretul final f accesibil clientilor marcii. iar in europa, la o astfel de autonomie, 20k e chilipir. parerea mea

  • ANV, marţi, 21.01.2020 11:48

    Cu alte cuvinte, clientii Dacia sunt niste sarantoci?!

  • netam-nissan, marţi, 21.01.2020 12:26

    dacia e romaneasca cam cit e si carfur al nostru. nu ca ar fi mai rau decit nimica dar bicicleta n-are lant nici ghidon pentru noi. cu daciile electrice sau nu habar nu am dar am auzit de la un coleg mai citit si f zanatic din cauza asta ca musk e estraterestru. nu prea cred dar mai stii? cica e pus sa ne electrifice pina in maduva oaselor ca cind vine valu galactic de energii sau curenti ce-or mai fi impreuna cu sefii lui cosmici sa ne controleze ca pe becuri stins-aprins cind vrea muschiu lor. drumuri bune sa aveti si motorina deoparte sa puneti cum cred ca face dl pmc.

  • Edikkk, marţi, 21.01.2020 13:20

    Nu o să existe Dacia full electrică înainte de un Clio, un Captur, un Megane full electrice !!! Nicăieri în lume, în orice industrie, nu se face deschiderea spre noutaţi cu marca low cost sau ridicată acum la Smart buy !! După cele 3 modele Renault o să apară şi Dacia PHEV şi BEV dar nu înainte.

  • Edikkk, marţi, 21.01.2020 13:20

    Dealtfel şi KZE este vândut ca Renault şi nu Dacia

  • mk8, marţi, 21.01.2020 13:40

    Prea multe paralele inegale strica, v. Kwid vandut in India cu 3500 ca Renault deci hiper-lowcost. Plus ca Zoe exista de 7 ani deci francezii nu au griji cu pozitionari si alte marafeturi. Canibalizarea in orice grup da e o problema de care fug toti nu cu succes mereu insa vezi Kadjar mancat de Duster.

  • alex, miercuri, 22.01.2020 00:04

    @someone E o aberatie sa faci un SUV/Crossover cu autonomie de 200km. Dealtfel, abia daca ar fi o autonomie pentru o electrica de oras. Pe Duster ar fi nevoie de o autonomie de 400 km ceea ce ar cere o baterie de minim 60kWh (65 cu ceva rezerva) ceea ce ar presupune un cost al bateriei cam de 12k euro. In restul pana la 20k euro ar trebui sa inghesuie si costul masinii si taxe si profit. E imposibil. Mi se pare ca unii au memorie de peste. Par sa uite cu fiecare nou articol in care vine vorba chiar si tangential despre masini electrice pe baterii cat este costul real al bateriei si repeta de fiecare data intrebarea "de ce producatorul X nu vine cu o masina cu autonomie de 500km si pret de Y euro?". Pai cum sa vina cu asemenea vehicul la asemenea pret cand Y costa doar bateria pentru masina aia? Si mai sunt o tona de alte costuri in construirea unui model pe care copilasii de pe forumuri nu le cunosc si nici nu-I intereseaza dar viseaza Tesle la 12k euro. Nu se poate copilasi ca daca se putea sigur se apuca Toyota sa le faca doar au experienta de vreo 20 ani cu electrificarea. 200$ per kWh asta-i costul bateriei pentru cine inca nu stie (~170$ in cazul Tesla dar sunt cam singurii sub 200).

  • cifre, miercuri, 22.01.2020 07:50

    https://www.greencarreports.com/news/1126308_electric-car-battery-prices-dropped-13-in-2019-will-reach-100-kwh-in-2023 nici vorba de 200 USD per kWh deci, doar cca 150 anul trecut.. si atentie vb. de battery packs deci nu doar de celule "brute". Iar Tesla e deja la vreo 110 dolari per kWh. V. diferenta pret intre Zoe de 40 kWh si 50 kWh, de numai 700 euro. Nu mai zapaciti deic lumea cu gogosi dle alex. desi producatorii se bucura cind cineva le justifica preturile umflate.

  • alex, joi, 23.01.2020 16:57

    Oau.. Fantastic. E cu totul altceva. Nu mai e 12k un batery pack ci 10k. La 10k sunt masini clasice complete rezonabile ceea ce in raionul bev se gaseste pe la 30k euro. Si daca Tesla e la 120$/kWh inseamna ca are un adaos de 15-20-15k$ pe fiecare masina.