Proiect nou pentru circulația taxi-urilor în București: mașinile vor avea cel mult 5 ani vechime, iar cele înmatriculate în Ilfov vor fi interzise

Publicat marţi, 28.01.2020 12:49 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Mașinile utilizate pentru serviciile de taxi în București trebuie să aibă cel mult 5 ani vechime, iar cele înmatriculate în Ilfv vor fi interzise, potrivit unui proiect al Primăriei Capitalei.

Primăria Capitalei va dezbate miercuri, 29 ianuarie, un proiect care introduce schimbări majore în legea care reglementează circulația taxi-urilor în București.

Cea mai importantă schimbare este că mașinile folosite ca taxi în București trebuie să aibă o vechime de cel mult 5 ani, comparativ cu vechimea actuală de cel mult 10 ani.

Această schimbare este surprinzătoare în contextul în care serviciile de ride-sharing precum Uber sau Bolt, care au fost reglementate la finalul anului trecut, au posibilitatea de a utiliza mașini cu o vechime de cel mult 15 ani.

Mașinile noi vor primi mai multe puncte în cadrul procesului de autorizare, la fel ca și mașinile electrice și plug-in hybrid, în defavoarea mașinilor cu motoare termice care îndeplinesc normele de poluare Euro 5 și Euro 6, care vor primi mai puține puncte.

De asemenea, în cadrul procesului de autorizare vor fi favorizate mașinile cu un portbagaj mai mare de 551 de litri, în defavoarea celor cu portbagaje de cel mult 150 de litri. În plus, departajarea va fi făcută și în funcție de prezența unor funcții suplimentare precum instalația de aer condiționat, echiparea cu sistem GPS sau a unui perete despărțitor între șofer și clienții de pe bancheta din spate.

Printre noile condiții se menționează că firmele de taxi trebuie să aibă sediul în București, iar taxi-urile autorizate în alt județ nu vor putea practica taximetria în Capitală. Cu alte cuvinte, taxi-urile înmatriculate în Ilfov, frecvent întâlnite în prezent, ar urma să dispară.

Noile reguli au stârnit deja nemulțumirea Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), care susține prin vocea președintelui Augustin Hagiu că Primăria Capitalei intenționează să favorizeze apariția unui nou furnizor de servicii de taxi în București.

Via Primaria Capitalei (PDF), Adevărul

  • Anonim, marţi, 28.01.2020 13:09

    Masura foarte buna trebuie implementata in toata tara . Ca sunt unele cazane de masini cu, care se face taxi cu 800 de mii de km in bord

  • skoda, marţi, 28.01.2020 13:43

    Nu e vorba de cati kilometri are in bord, e vorba de vechime iar in Bucuresti sunt pe strazi taxiuri logan din 2004 jegoase si desifgur vechi. Trebuie sa facem ceva cu ele si sa se interzica pentru ca aceste masini vechi (logan) sunt foarte poluatoare. Sper sa sze tina de cuvant.

  • tzenu_bmw, marţi, 28.01.2020 14:15

    In jur de 15000 taxi-uri in Buc. 70% din masini cu o vechime mai mare de 5-6 ani mentinute extrem e prost...murdare, zapacite, clante rupte.. Apoi avem taximetristul de Bucuresti.... 60-70% din ei manelisti inraiti, extrem de violenti, vara inbracati la maieu cu ochelari de soare, circula cu geamurile deschise creaza curent ca doar AC-ul 'consuma', te ia de fraier ca client, depasiri neregulamentare...nu ofera nici o siguranta, bon fiscal mai rarut...tarif cum i iasa lui mai bine.. Imposibil de schimbat aceste aspecte la Taximetristi Bucuresteni...IMPOSIBIL!!!

  • ABC, marţi, 28.01.2020 15:01

    Sunt multe aspecte de discutat aici: - ce facilitati vor avea taximetristii care vor fi obligati sa isi schimbe masinile cu unele de max 5 ani? Vor exista asa ceva? - tot Bucurestiul a inmatriculat ani de zile aiurea masini pe Ilfov, pana sa aiba posibilitatea de a inmatricula cu noile format de numere de inmatriculare. Ce vina au oamenii aia? - daca cineva din Otopeni ia un taxi pana in Bucuresti, trebuie sa verifice sa fie musai cu numar de Bucuresti? - in Germania sunt si acum taxiuri Mercedes din anii 70, asa ca....

  • petrusian, marţi, 28.01.2020 15:27

    prostia cu ilfovul s-a mai discutat judetenii vor opri accesul bucurestenilor la aeroport.la podul otopeni se va face transbordarea dintr-un taxi in altul.

  • Edikkk, marţi, 28.01.2020 18:46

    Schimbarea la 5 ani nu există nicăieri în Vestul Europei ! Numai la tâmpiţii români poate exista aşa ceva. RAR ar trebui să facă controale la sânge şi Primăria... dar şpăgarii nu îşi fac treaba. Aia e.

  • zagado26, marţi, 28.01.2020 22:37

    @Edikkk - în Franţa, la Paris, exista de acum 20 de ani obligaţia ca taxi-urile să nu fie mai vechi de 5 ani, chestie spusă de un taximetrist.

  • inexorabil, miercuri, 29.01.2020 08:14

    @tzenu, “aprob pozitiv” rechizitoriul tău, dar cert este că Homo taximetrus subspecia bucurensis n-a apărut de ieri, de azi, ci a străbătut epoci/orânduiri sociale chiar “opuse ideologic” – nu voi uita vreodată frâna animalică şi “comunistă” (dar imperioasă) a tatălui meu în faţa (pe care ne-a luat-o) unui astfel de ipochimen, care rămâne fidel, cu orice preţ, propriului său cod rutier. La rândul meu… Excepţiile întăresc regula, dar, totodată, regulează întărirea.

  • Marky, miercuri, 29.01.2020 08:35

    Asta inseamna ca si autobuzele alea vor fi schimbate o data la 5 ani?

  • ROV, miercuri, 29.01.2020 10:09

    principalele probleme nu sunt atinse: 1. refuzarea sau supratarifarea curselor 2. comportamentul crauoperatorului de la volan Daca cele doua nu conduc la pierderea licentei, totul e in zadar

  • Edikkk, miercuri, 29.01.2020 15:08

    Exact dle ROV Există "organe de control" doar că, bu ştiu - datorită şpăgii poate - nu îşi fac datoria !

  • Ioeugen, miercuri, 29.01.2020 20:08

    @ABC...ne potidetslia te rog cum anume...” tot Bucurestiul a inmatriculat ani de zile aiurea masini pe Ilfov”?!?!?!

  • Ioeugen, miercuri, 29.01.2020 20:09

    A se citi “ne poți detalia”

  • George, vineri, 28.05.2021 12:10

    Adica cinevade la sat din Ilfov nu va mai avea cum sa vina cu taxiul in Bucuresti? Va trebui sa circule cu STB-ul infect si jegos si care e incubator de virusi?