Primele imagini și informații oficiale pentru DS 9: sedanul de lux are o variantă pe benzină de 225 CP și trei versiuni plug-in hybrid de până la 360 CP

Publicat marţi, 25.02.2020 10:49 de Daniel Popescu, Foto: DS

DS a prezentat oficial noul sedan de lux DS 9, care va fi disponibil cu un motor pe benzină de 225 de cai putere și cu trei versiuni plug-in hybrid de până la 360 de cai putere, pe lângă numeroase sisteme de asistență.

DS, brandul premium al Grupului PSA Peugeot-Citroen, a publicat în această săptămână primele imagini și informații pentru DS 9, care devine astfel al treilea model al mărcii după SUV-urile DS 3 Crossback și DS 7 Crossback.

Dezvoltat pe platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2), noul sedan de lux are o lungime de 4.93 metri, o lățime de 1.85 metri și un ampatament de 2.9 metri.

Modelul iese în evidență prin designul proeminent al grilei frontale, în timp ce părțile laterale sunt "curate", iar în partea din spate stopurile au o formă angulară.

La interior, constructorul francez a preferat minimalismul, cu un sistem de infotainment cu ecran touch care va fi utilizat pentru cea mai mare parte a comenzilor.

Totuși, oficialii DS nu au precizat detalii despre diagonala acestuia, preferând să insiste pe poziția coborâtă la volan și pe scaunele cu tapițerie Alcantara, dar și pe sistemul audio cu 14 boxe.

Din punct de vedere tehnic, noul DS 9 va fi disponibil în patru versiuni. Prima dintre ele utilizează un motor pe benzină PureTech de 225 de cai putere, însă inițial DS 9 va putea fi achiziționat într-o versiune plug-in hybrid care generează în total echivalentul a 225 de cai putere.

DS nu a detaliat acest sistem de propulsie, însă cel mai probabil este similar cu cel prezent pe Citroen C5 Aircross Hybrid, care include un motor pe benzină PureTech de 180 de cai putere acompaniat de un motor electric de 80 kW (110 cai putere) cu un cuplu de 320 Nm.

Această versiune va avea o baterie cu capacitatea de 11.9 kWh care va oferi o autonomie electrică de 40-50 de kilometri pe baza standardului WLTP. Bateria va putea fi încărcată cu până la 7.4 kW, astfel că o încărcare completă va dura circa o oră și jumătate.

Ulterior, DS 9 va fi disponibil cu alte două versiuni plug-in hybrid. Prima dintre ele va avea 250 de cai putere și autonomie electrică sporită, iar a doua va avea 360 de cai putere și tracțiune integrală. Aceste versiuni vor fi detaliate ulterior, însă cert este că toate cele patru sisteme de propulsie vor fi acompaniate de o cutie de viteze automată cu 8 trepte.

De asemenea, DS menționează că DS 9 utilizează o suspensie activă capabilă să scaneze drumul pentru imperfecțiuni pentru a adapta automat setările. Evident, nu lipsesc nici sistemele de asistență, iar printre ele se numără Drive Assist, Park Pilot, Night Vision, Active LED Vision, Driver Attention Monitoring sau Smart Access.

DS 9 va fi produs exclusiv în China, însă va fi comercializat în întreaga lume. Livrările vor începe în a doua jumătate a anului în China.

Via DS

  • someone, marţi, 25.02.2020 10:57

    la naiba, nu credeam sa mai vad unurmas al lui C6, sau mai ales un sedan la curea citroen / ds, dar uite ce masina frumoasa au scos intr-o lume din ce in ce mai suprapopulata de suv-uri. e drept ca in anumite pozitii aduce putin a 508, doar e frate de concern, dar masina asta e frumoasa. pacat ca grupul, la masini de aproape 5M inca nu are un motor pe benzina de 2.0 simplu sau hybrid. ca sa nu ma intind si sa cer mai mult

  • fan skoda, marţi, 25.02.2020 11:03

    WOW ! Arata bine ! Cel mai mult imi place interiorul care se vede ca a fost lucrat foarte bine si are materiale bune. HMM, se pare ca a inceput avalansa de PHEV-uri. Foarte multe tehnologii ! Imi place forma subtila de Coupe.

  • jiji, marţi, 25.02.2020 11:14

    Un Passat dar mult mai banal cu un interior furat de la BMW,Porsche incearca sa prinda si ei putin acolo cu preturi astronomice si o fiabilitate sub 0. Mai bine incercau pe partea de electrificare sa faca ceva decat sa furi de la unu si altu si asa avem grupul Kia - Hyundai care cu asta se ocupa.

  • Basil, marţi, 25.02.2020 11:25

    Daca era produsa in Franta, il vedeam pe Macron ca si client, prin functia sa, in contextul unei traditii mai vechi. Asa, nu stiu ce sa zic, mi-e teama ca o sa-si gaseasca cam greu clienti.

  • c, marţi, 25.02.2020 11:28

    Mie imi aduce la exterior cu un A6 cu spate de Lexus/Bmw.. interiorul parca e de la ei din ograda.

  • cos, marţi, 25.02.2020 11:34

    Imi plac frantuzoaicele, am avut peugeot luat de nou si nu m-a dezamagit. Arata super DS9 asta, acum ca e nou and stuff, dar...cred ca 90% din vanzari vor fi numa in Franta iar design-ul asa se va rasufla peste cativa ani de n-o sa se revanda nici cu 20% din cat a costat initial. din pacate...

  • tzenu_bmw, marţi, 25.02.2020 11:43

    Linile exterioare aduc prea mult cu actualul 508....La aproape 5m lungime acest model deja intra tare pe segmentu E ceea ce e o problema pt. acest DS9 Nu poti intra in acest segment cu motorizari de pe compacte....chiar daca modelele hibride ofera si peste 300-350hp Un V6 de 3L fie el benzina sau diesel era necesar in clasa asta La dotari masina va fi invincibila in pretul ei insa cam aici se termina chestiile bune la ea....pt. ca la materiale, performante, stabilitate, spatiu, lux, prestanta.....masina va fi depasita...

  • hyhy, marţi, 25.02.2020 11:53

    @cos: si eu am avut 2 frantuzoaice, peugeot 407 break si renault captur am acum si contrar a ceea ce croncanesc unii sau altii masinile ambele au mers ireprosabil, foarte multumit de ele.

  • fanica, marţi, 25.02.2020 12:11

    Probabil ca nimeni nu observa un detaliu( poate ca sunt prea multe poze si numai intereseaza textul). Masina fabricata EXCLUSIV in China. Putem presupune rezonabil ca modelul asta este facut cu gandul la piata chineza unde sedanurile mari se vand foarte bine.

  • 1465454, marţi, 25.02.2020 12:37

    desi e sedan, in principiu un tip de caroserie depasit in anul 2020, nu neaparat ca design ci ca practicalitate, DS-ul asta arata foarte bine, e fresh, e original, cu mici tuse care amintesc de lexus. e premium in fiecare detaliu, interiorul este premium, iar pentru cei care comenteaza ca nu are motoare mari clasice.... nu conteaza, atat timp cat cifrele de putere sunt decente. altfel, masina asta nu ar fi putut sa existe, vedeti ce efort de electrificare face chiar tripleta premium germana, care pana acum 10 ani impresiona cu motoare uriase de 5 litri, 6 si chiar peste. nu se mai poate altfel in prezent, incadrarea in limitele de noxe forteaza producatorii sa vina cu solutii alternative, ceea ce nu e rau deloc. inca ceva: ca e facuta in china....cum sa va zic.... cam 95 % din tot ce atingeti in fecare zi e facut in china, atat timp cat exista control al calitatii si furnizori ce livreaza piese cu specificatiile cerute, faptul ca se fabrica exclusiv in china e o problema de blocaj mental din partea noastra, nu de ordin ingineresc. in rest, pot sa zic ca masina asta surprinde. niciodata sa nu va indoiti de originalitatea si puterea de inovatie a francezilor in domeniul auto si nu numai , care de multe ori ii prind pe picior gresit si pe nemti. am colaborat cu francezii si au stilul de a te pune la pamant cand te astepti mai putin, in sensul bun zic, de putere creatoare.

  • Andrei, marţi, 25.02.2020 14:33

    Un nou esec marca PSA: motoare mici pe benzina, platforma de masina de duzina (508), bling-bling si gata concuram cu A4. Si punem preturi de Audi. La fel ca 508 va fi inexistenta in vanzari, dar va fi laudata pe forumuri.

  • alex, marţi, 25.02.2020 15:30

    Cam slabut designul. Fiind DS puteau merge pe ceva mai indraznet. Are elemente de Ford Mondeo si de Lexus. Deloc impresionant desi ar fi trebuit sa fie. Dar sigur designul vine din analize ale pietei chineze asa ca nu-i mult de comentat aici. Interiorul insa e superb.

  • @Andrei, marţi, 25.02.2020 17:38

    Nu cunosti dar te afli in treaba. Audi, VW, Skoda au pierdut cota din piata europeana in 2019. Dar ghici ce a facut Peugeot cu 508!

  • OVIDIU, marţi, 25.02.2020 18:49

    MA ASTEPTAM LA UN EXTERIOR MULT MAI INDRAZNET INTERIORUL, TEHNOLOGIA SI MOTOARELE LA MODUL SUPERLATIV ESTE O MASINA CARE SE V-A VINDE FFF BINE CE POT SPUNE INTERIOARELE LA DS DIN CE IN CE MAI REUSITE MA REFER LA MATERIALE SI CULORI DEOARECE CALITATEA A FOST MEREU LA INALTIME CRED CA IN CURAND ALATURI DE CELELALTE MARCI DE LUX ALE FRANCEZILOR MASERATI SI PARTIAL ALFA ROMEO SI JEEP CEI DE LA PSA VOR LUA O FELIE BUNA DIN PIATA AUTO DE LUX SI VOR INTRA SI IN SUA

  • dan_grc, marţi, 25.02.2020 21:10

    Arata bine, dar vine intr-un context nefavorabil, sedanurile pierd teren chiar si la producatorii premium consacrati, ii doresc succes.

  • Cool, marţi, 25.02.2020 21:44

    Arata premium , acum ramane de vazut daca si chiar poate fi o varianta pentru clientii care vor si platesc pentru o bucata de "premium". Dar un lucru e sigur , passat sau audi a 4 arata "dated" rau pe langa aceasta limuzina .

  • @@Andrei, miercuri, 26.02.2020 08:26

    ce a facu pejo cu 508? Lumineaza-ne. A deposit Audi, VW, Skoda si noi n-am aflat?

  • @Andrei, miercuri, 26.02.2020 13:46

    Singurul orbete, se vede treaba, esti doar tu Cum dracu sa depasesti pe Audi, Skoda sau VW cu un model abia lansat? Tu esti intreg la creier? Ai ciit mesajul? Unii au pierdut din piata altii au castigat, pe un segment in scadere. As putea sa te intreb cat fac 2+2 dar sigur mi-ai cere raspunsul (sa te luminez) la ce neuroni ai.