Range Rover Evoque și Land Rover Discovery Sport primesc versiuni plug-in hybrid: 309 CP și autonomie electrică de până la 66 de kilometri
Range Rover Evoque și Land Rover Discovery Sport sunt disponibile în versiuni plug-in hybrid. Ambele modele mizează pe un motor pe benzină de 1.5 litri cu trei cilindri și un motor electric amplasat pe puntea spate. Sistemul PHEV livrează 309 cai putere, iar autonomia comunicată de britanici ajunge până la 66 de kilometri.
Jaguar Land Rover a pregătit un nou sistem de propulsie plug-in hybrid pentru SUV-urile Range Rover Evoque și Land Rover Discovery Sport. Ambele modele echipate cu sistemul PHEV vor purta indicativul P300e, iar pe piața din Marea Britanie sunt deja disponibile.
Noul sistem de propulsie are la bază un motor pe benzină din familia Ingenium. Acesta are 1.5 litri și trei cilindri și livrează 200 de cai putere. Pe puntea spate, britanicii au integrat un motor electric capabil să livreze 109 cai putere. În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă 309 cai putere și 540 Nm. Totodată, britanicii au dezvoltat o nouă transmisie automată cu opt rapoarte pentru aceste versiuni PHEV.
Indiferent de modelul ales, motorul electric este alimentat de la o baterie cu o capacitate de 15 kWh (84 de celule aranjate în șapte module).
Noul Range Rover Evoque P300e poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6.4 secunde, în timp ce viteza de top în modul electric este limitată la 135 km/h. Autonomia în modul electric este de 66 de kilometri. Valoarea anunțată de producătorul britanic a fost calculată conform noului standard WLTP, însă a fost transformată într-o valoare conformă cu standardul NEDC, pentru ca o posibilă comparație cu un model aflat pe piață de ceva vreme să fie relevantă.
Land Rover Discovery Sport P300e poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 6.6 secunde, iar autonomia în modul electric ajunge până la 62 de kilometri. Și în acest caz, viteza de top în modul electric este limitată la 135 km/h.
Producătorul britanic spune că bateria de 15 kWh poate fi încărcată în 6 ore și 42 de minute atunci când este utilizată o priză de uz casnic. În cazul unui wallbox cu o putere de 7 kW, timpul pentru o reîncărcare de la 0 la 80% este de o oră și 24 de minute, iar la o priză rapidă de 32 kW, clienții vor avea de așteptat 30 de minute pentru reîncărcarea bateriei tot de la 0 la 80%.
Odată cu versiunile P300e, britanicii introduc și trei moduri noi de rulare: Hybrid (ambele motoare sunt utilizate pentru o eficiență sporită), EV (modelul va rula exclusiv electric) și Save (nivelul de încărcare al bateriei va fi menținut pentru a permite o rulare electrică la un moment dat).
S-a dus si Land Rover. Au bagat un amarat de 1.5 si 3 cilindrii, si un motor electric. Si-au batut joc de modelele si motoarele lor. Cu sistemul PHEV si bateria, o sa cantareasca peste 2 tone, si va fi ingrozitor de scump. Dar, vanzarile vor fi slabe. De ce sa iei ceva scump, cand la acelasi pret, exista ceva mai bun.