Mașinile electrice ar putea fi scutite de plata TVA-ului în Europa: măsura ar reduce prețurile în România cu 19%
Uniunea Europeană analizează posibilitatea de a elimina TVA-ul la cumpărarea de mașini electrice, ceea ce ar înseamnă ca prețurile de pe piața din România să scadă cu 19%.
Uniunea Europeană pregătește un amplu pachet financiar pentru a sprijini economiile statelor europene în urma pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.
Pachetul financiar va include o componentă majoră pentru industria auto, însă aceasta va fi gândită în special pentru a promova vânzarea de mașini electrice și dezvoltarea infrastructurii de stații de încărcare, potrivit unui document aflat în lucru obținut de agenția de presă Bloomberg.
Cea mai importantă prevedere a documentului este propunerea ca mașinile electrice să fie scutite de plata TVA-ului în toate statele Uniunii Europene. Practic, aceasta măsură va conduce la scăderea prețurilor la mașini electrice în România cu 19%, valoarea TVA-ului aplicată în prezent în țara noastră.
România oferă în prezent prin programul Rabla Plus și un bonus de 45.000 de lei (circa 9.375 de euro) la achiziționarea unei mașini electrice, în limita a cel mult 50% din prețul vehiculului. Prin urmare, prețurile finale ale mașinilor electrice ar urma să scadă semnificativ în România.
De exemplu, prețul unui Skoda Citigo-e IV, teoretic cea mai accesibilă mașină electrică din România, ar urma să scadă de la 19.990 de euro cu TVA la numai 16.800 de euro fără TVA, la care se poate adăuga și un bonus guvernament de 8.400 de euro, astfel că prețul final ar urma să fie de numai 8.400 de euro. Totuși, întreaga cotă de Citigo electric alocată pentru România a fost deja epuizată, iar pentru moment modelul nu mai este disponibil în țara noastră.
Între timp, prețul unui Renault Zoe, unul dintre cele mai populare modele electrice din România, ar urma să scadă de la 33.550 de euro cu TVA la 28.193 de euro fără TVA și la 18.818 euro prin programul Rabla Plus.
Nissan Leaf, un alt model electric popular în țara noastră, ar urma să coste doar 21.465 euro fără TVA și prin Programul Rabla Plus sau 30.840 de euro fără TVA dacă nu este cumpărat prin Rabla Plus.
De asemenea, în cadrul documentului sunt menționate și alocarea unui fond de 20 miliarde de euro la nivel european în următorii doi ani în cadrul programului "Purchasing Facility for Clean Vehicles" pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, precum și alocarea unui fond de investiții de 40 sau 60 de miliarde de euro pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie electrice.
Nu în ultimul rând, documentul propune dublarea fondurilor pentru construcția a două milioane de stații publice de încărcare pentru mașini electrice până în anul 2025.
Pentru moment nu este clar dacă și când vor intra în vigoare aceste măsuri.
Binevenită măsură... dar, după mine, numai de-ar fi aplicată tuturor cutiilor pe 4 roți, nu doar mașinuțelor cu baterii (@PMC -- vine ea și redevența pe copyright, promit, dar pe moment sînt cam crizat. :-P) Ceva mai serios acu, nașterea The (e)Brave New World trebuia grăbită cumva și ocazia a picat la țanc... ce coindicență, domle ! P.S. Site-uri gen Caradisiac trec periodic în revistă reducerile-bonusurile-pomenile-discounturile tuturor mărcilor -- care, deloc întâmplător, văz că se-ndreaptă rapid spre 35-40% din prețurile de listă. Poate că și AM ar trebui să (re)vină cu știri din astea. n.b. Vb. de reduceri ale dealerilor oficiali, concurând cu succes pe cele ale *mandatarilor* (băieți deștepți hexagonali cu rol de gunoieri ai stocurilor.) Concluzie: vin vremuri interesante...care nu țin cont de zicala aia chineză -- să nu-ți dorești neapărat vremi PREA interesante.