Primele imagini cu Skoda Enyaq iV: SUV-ul electric are până la 300 de cai putere și autonomie de până la 510 de kilometri
Skoda a prezentat noul SUV electric Enyaq iV, care este disponibil în cinci versiuni de motorizare cu până la 306 cai putere. În funcție de variantă, autonomia este de până la 510 de kilometri.
După o lungă campanie de promovare și dezvoltare desfășurată pe parcursul a aproape jumătate de an, Skoda a prezentat marți noul SUV electric Enyaq iV în cadrul unui eveniment care a avut loc la Praga.
Noul SUV electric este versiunea de serie a conceptului Vision iV și devine primul model al constructorului ceh care utilizează platforma MEB a Grupului Volkswagen. Skoda menționează că Enyaq iV are o lungime de 4.648 mm, o lățime de 1.877 mm și o înălțime de 1.618 mm, cu un ampatament de 2.765 mm, valori foarte apropiate de cele ale SUV-ului Kodiaq.
Astfel, Enyaq iV este încadrat în segmentul SUV-urilor electrice de segment mediu (D), în care printre puținii concurenți se numără viitorul Volkswagen ID.4 și Ford Mustang Mach-E, model care va ajunge în Europa începând din 2021.
DESIGN EXTERIOR ȘI INTERIOR
Din punct de vedere al designului, noul Enyaq iV iese în evidență în special prin grila iluminată, care a primit numele Crystal Face și care mizează pe puterea a 130 de LED-uri. Grila iluminată este disponibilă standard doar pe versiunea de performanță RS și pentru versiunea specială de lansare.
Standard, Enyaq iV mizează pe faruri și stopuri LED, însă clienții pot alege opțional și farurile LED Matrix. Versiunea de bază a lui Enyaq iV este echipată cu jante de oțel de 18 inch, în timp ce toate celelalte versiuni vor avea jante de oțel cu diametre care variază între 18 inch și 21 inch. În total, Skoda oferă 8 variante de jante pentru noul model.
Pentru interior, Skoda a anunțat o modificare importantă comparativ cu tradiția actuală: nivelurile de echipare clasice sunt înlocuite cu stiluri de design numite Design Selections.
Fiecare stil de design în parte oferă anumite elemente de tapițerie sau decorațiuni, iar în total sunt disponibile 10 pachete de design la care se adaugă și opțiuni individuale. Versiunea de bază oferă designul Studio, în timp ce restul versiunilor vin standard cu opțiunea Loft. Celelalte pachete de design sunt disponibile opțional, iar printre ele se numără Lodge, Suite sau ecoSuite.
O altă tendință adoptată de Skoda este realizarea unei tapițerii realizate parțial din sticle de plastic reciclate, dar și utilizarea unor procese de dezvoltare durabilă pentru numeroase elemente ale interiorului.
De asemenea, Skoda menționează că șoferul și pasagerii au un spațiu generos în Enyaq iV, în timp ce portbagajul are o capacitate de 585 de litri.
Enyaq iV este echipat cu un instrumentar digital de bord Digital Cockpit cu diagonala de 5.3 inch, în timp ce ecranul central are o diagonală de 13 inch. Acesta poate fi operat și prin gesturi sau prin comenzi vocale cu ajutorul asistentului vocal Laura.
Opțional, clienții pot alege și un head-up display cu realitate augmentată, tehnologie disponibilă și pe alte modele, inclusiv pe noua generație Mercedes-Benz Clasa S. Skoda menționează că sistemul de infotainment este compatibil wireless cu sistemele Android Auto, Apple CarPlay și MirrorLink, iar sistemul audio are un amplificator cu patru canale de 20 W.
Opțional, clienții pot alege și sistemul de sunet Canton cu 12 boxe. De la interior nu lipsește nici funcția de încărcare wireless a telefoanelor și nici integrarea unei cartele eSIM.
MOTORIZĂRI ȘI BATERII
Conform unor informații dezvăluite încă din primăvara acestui an, Skoda Enyaq iV va fi disponibil pe piața europeană într-o gamă variată de motorizări și baterie, în funcție de preferințele clienților: cinci versiuni de motorizare și trei variante pentru baterie:
● Skoda Enyaq iV 50: versiunea de bază va fi echipată cu un motor electric de 109 kW (148 CP) montat pe puntea spate și va avea o baterie de 55 kWh (capacitate netă de 52 kWh) cu autonomie de până la 340 de kilometri (WLTP);
● Skoda Enyaq iV 60: motorul electric poziționat pe puntea spate oferă 132 kW (180 CP), în timp ce bateria de 62 kWh (capacitate netă 58 kWh) oferă o autonomie de până la 390 de kilometri (WLTP);
● Skoda Enyaq iV 80: așa-numita versiune intermediară va avea un motor electric de 150 kW (204 CP) amplasat pe puntea spate, o baterie de 62 kWh (capacitate netă 58 kWh) și autonomie de până la 510 de kilometri (WLTP). Aceasta este versiunea care oferă și cea mai generoasă autonomie;
● Skoda Enyaq iV 80X: versiunea superioară are un motor electric suplimentar pe puntea față pentru a oferi tracțiune integrală. În total, sistemul generează 195 kW (265 CP), iar bateria de 82 kWh (capacitate netă 77 kWh) are o autonomie de 460 de kilometri (WLTP);
● Skoda Enyaq iV RS: versiunea de performanță mizează de asemenea pe tracțiune integrală cu două motoare electrice care oferă împreună 225 kW (306 CP). Skoda susține că și această variantă are o autonomie de 460 de kilometri (WLTP), în ciuda faptului că bateria este aceeași, de 82 kWh.
Constructorul menționează că Enyaq iV RS ajunge de la 0 la 100 km/h în 6.2 secunde, o viteză de top de 180 km/h și o capacitate de tractare de 1.2 tone.
Indiferent de versiunea aleasă, bateria lui Skoda Enyaq iV se poate încărca la stații de încărcare rapidă cu curent continuu (DC) cu până la 125 kW, caz în care o sesiune de încărcare a bateriei de la 5% la 80% va dura 38 de minute.
În absența stațiilor rapide, bateria poate fi încărcată și la stațiile de încărcare cu curent alternativ (AC) cu viteze de 2.3 kW (priză clasică) sau 11 kW (wallbox casnic). În cazul încărcării cu 11 kW, o încărcare completă durează până la 8 ore.
SISTEME DE SIGURANȚĂ
Așa cum era de așteptat, noul Skoda Enyaq iV oferă și numeroase sisteme de asistență. Printre ele se numără Proactive Crew Protect Assist, Adaptive Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Collision Avoidance Assist, Turn Assist, Exit Warning, Park Assist sau pachetul Travel Assist, care include Adaptive Cruise Control, Adaptive Lane Assist, Traffic Jam Assist și Emergency Assist.
Producția lui Skoda Enyaq iV va începe la sfârșitul anului 2020 la uzina de la Mlada Boleslav, iar lansarea pe piața va avea loc la începutul anului 2021. La vremea respectivă, modelul va fi disponibil într-o versiune specială "Founder’s Edition" limitată la numai 1895 de unități, care simbolizează anul în care a fost fondată Skoda.
Via Skoda
Din prezentarea online a modelului am inteles ca preturile vor porni undeva de la 35.000 Euro (probabil versiunea cea mai ieftina si fara specificarea tarii), cu vanzari incepand din prima jumatate a anului viitor. Un vehicul pur electric care ofera MULTE! BRAVOS SKODA!!!