Viitoarea generație Opel Corsa ar putea avea doar versiune electrică: "Până în 2025, nimeni nu va mai produce motoare diesel și pe benzină"
Viitoarea generație a hatchback-ului Opel Corsa ar putea fi disponibilă doar în versiune electrică, pe măsură ce constructorii vor renunța la motoarele diesel și pe benzină până în 2025, potrivit oficialilor mărcii.
Opel a adoptat o strategie inedită pentru lansarea oficială a noii generații a hatchback-ului subcompact Corsa din acest an.
Mai întâi, constructorul german a prezentat versiunea electrică Corsa-e înainte de a dezvălui versiunile tradiționale cu motoare cu combustie internă. Strategia nu a fost aleasă întâmplător, mai ales că oficialii Opel susțin că viitoarea generație, care va apărea cel mai probabil după anul 2025, va avea doar versiune electrică.
"Prin intermediul electrificării, mașinile de oraș și cele subcompacte vor deveni și mai relevante. Viitoarele generații, inclusiv Corsa, vor fi doar electrice", afirmă Stephan Norman, șeful Opel pentru piața din Marea Britanie.
Declarațiile sale vin în contextul în care noile norme de poluare care vor intra în vigoare în 2021 vor pune presiuni pe constructori să facă schimbări majore. Adaptarea motoarelor cu combustie internă la noile norme de poluare va genera costuri semnificative, care ar urma să se transfere în prețul final solicitat clienților.
Alternativa este reprezentată de lansarea modelelor din aceste segmente doar în versiuni electrice, ceea ce explică și afirmațiile oficialilor Opel. De altfel, Norman anticipează că, după anul 2025, constructorii auto vor renunța la dezvoltarea de motoare diesel și pe benzină.
"Va exista un punct critic (n.r - legat de infrastrutura de încărcare). Când se va lua o decizie în această privință se va întâmpla incredibil de repede. În 2025, niciun constructor nu va mai face motoare diesel sau pe benzină", a adăugat Norman.
Volvo a anunțat recent că anticipează dispariția motoarelor diesel din gama sa într-un interval de 5 sau 6 ani, care coincide astfel cu predicția celor de la Opel.
Via Autocar
-
ACE - Craiova, joi, 21.11.2019 13:43
Foarte putin probabil sa dispara, in doar 5-6 ani, toate ofertele de masini cu motoare pe benzina si motorina.... Masinile PHEV, cu o autonomie pur electrica de circa 100 km, vor putea asigura o perioada de tranzitie de cel putin 15-20 de ani asemenea hibridelor clasice actuale (gen TOYOTA Prius, Corolla, Yaris s.a.) daca vor avea si preturi destul de rezonabile... Sa nu fim naivi, INFRASTRUCTURA de incarcare este de fapt si cel mai important motiv pentru care nu se pot evapora pur si simplu TOATE masinile cu motoarele clasice.... Cine gandeste altfel, trebuie sa o lase mai incat cu apa de foc....
-
pipo, joi, 21.11.2019 14:32
@AM : de la "a produce" la "a dezvolta" este o diferenta majora. Hotariti-va inainte de a posta astfel de stiri .
-
PMC, joi, 21.11.2019 15:24
Foarte incantat sa vad ca cititorii sunt mai ancorati in realitate si mai inteligenti decat bo$$ii unor mari producatori auto. Pana una-alta, abia astept sa vad noul Corsa "decat" electric. Asta cu baterii proaspat-lansat la 30.000 de eur am inteles ca nu se vinde tocmai "ca pita calda". :D
-
PMC, joi, 21.11.2019 15:28
Intre timp, pana se hiperventileaza tree-hugger-ii p'aici, cu noile avansuri in tehnologia masinilor cu baterii, uitati cum se ingrijesc altii de planeta si cat de tare le pasa gusishtilor de la UE (ca nu i-am auzit pe niciunul sa comenteze ceva in front): https://www.afp.com/en/news/826/china-adds-coal-power-despite-climate-pledge-report-doc-1md9es1 ;)
-
PMC, joi, 21.11.2019 15:33
*gurishtilor
-
ignis, joi, 21.11.2019 16:14
Pe site-ul AM nu am spațiu și nici timp să explic diferențele de conversie a energiei în lucru mecanic (cu referire la automobile, desigur). Majoritatea nici nu bănuiește de fapt de unde vine energia transformată în lucru mecanic în motoarele termice. Din combustibil - doh! Adică din benzină, motorină, kerosen, păcură, gaz natural alea alea. Alții mai docți o să zică, din energia chimică (energia de legătură dintre atomi) din substanțele organice care compun combustibili fosili. NOPE! Dragii mei sunteți în eroare. Mașinile nu funcționează cu benzină și nici cu motorină. Mașinile funcționează cu oxigen! Energia de legătură din molecula de oxigen, care se rupe și formează legături carbon-oxigen și carbon-hidrogen, este ceea care asigură bilanțul exoterm al reacției de oxidare (ardere). În principiu molecula de oxigen nici nu ar trebui să existe, doarece este metastabilă, are energie mare. Din cauza asta se rupe ușor ori de câte ori are ocazia în timpul reacțiilor redox. Îi trebuie numai alți atomi cu care să se combine. De ce există molecula de oxigen? Din cauza bilogiei și a soarelui. Pe Terra nu exista oxigen molecular în amosferă, atunci când era complet anorganic. Pe Terra era atmosferă numai dioxid de carbon și azot (ca pe Marte)! Citiți despre "the great oxidation event" și o să înțelegeți despre ce vorbesc! Pe scurt plantele au stocat energia solară în molecula de oxigen, care acum zburdă în atmosferă și ne asigură nouă energia ca să trăim și energia automobilelor termice ca să ne deplasăm. Revenind la combustibili. Reacția de oxidare se produce între un carburant și un comburant, care în cazul nostru este chiar oxigenul pur din atmosferă. Cum am zis, în cadrul bilanțului energiilor, energia de legătură din oxigen asigură un bilanț exotermic a reacției de ardere. De ce zic bilanț. Ruperea legătrurilor este întotdeauna endotermă, consumă energie, astfel ,ca să rupi legăturile chimice îți trebuie energie din afara sistemului. Adică scântei, plasmă (foc). Sau folosești energia termică din mediu utilizând catalizatori (și atunci avem oxidare spontană). Apoi se formează alte legătruri, cu degajare de energie (electronii de legătură tind spre starea de energie mai joasă). Dacă bilanțul energetic este pozitiv, exoterm, produșii de reacție (sub formă de gaze) se încălzesc, temperatura crește, presiunea crește, volumul crește, (pV=nRT) e voila! gazele împing pistoanele și producem lucru mecanic în motorul termic. Pentru bilanțul de masă să luăm cel mai simplu caz, arderea gazului metan: CH4 + 2 O2 -> CO2 +2 H20 + energie Adică, dacă am o mașină care funcționează pe metan, teoretic (randament 100%) la arderea a 16 kg cu gaz metan lichefiat, se consumă 64 (!) kg de oxigen din atmosferă, producându-se 44 kg de dioxid de carbon și 36 de kg de apă. 80 kile bagi, 80 de kile obții. Numai că tu în rezervor ai 16 kile de metan! Pe ăla dai banii. Și culmea, metanul ăla nu conțiene energia care face ca mașina să se miște! Metanul (carbon + hidrogen) ăla este acolo numai să asigure atomii la care să se lege atomii de oxigen, după ce se rupe molecula de oxigen. De ce am bătut câmpii aici? Ca să înțelegeți ce a scris Kirotractor în primul post. Dacă încă n-ați înțeles vă zic acum. Mașinile termice nu-și cară după ele energia. O iau din aer! Pe când mașinile electrice trebuie să-și care energia după ele! Păi cât cântărește energia? Nu asta e întrebarea! Întrebarea este unde putem să stocăm atâta energie fără să dea pe afară aiurea. Tot în energie chimică de legătură. De data asta în substanțele chimice din baterii. Deci nu aveți molecule de oxigen (pe care oricum nu le cărați), cărați compuși de litiu plus electroliții aferenți. Mai mult, energia aia trebuie produsă (în mare parte tot din oxigenul din aer în centrale) și transortată prin conductoare până la prize. Adică o cantitate enormă de energie SUPLIMENTARĂ care trebuie produsă și injectată în sistemele de distribuție a energiei electrice. Sper că ați înțeles acum cum stă treaba cu mașinile electrice, cu acumulatori chimici și ce voia Kirotractor să spună.
-
Ics, joi, 21.11.2019 16:39
In Germania numarul de Benzinarii a scazu constant de la 46.000 in 1969 la 14 000 in 2019. Numarul de statii de incarcare electrice a crescut de la 6700 in Q1 2018 la 16.700 in Q3 2019. De asemenea 43% din energia produsa e din surse regenerabile si inca 13% atomica. I Romania cele 2 sunt aprox 50% Zic acestea pt ca multi cred ca toata lumea asta seamana cu Romania, ca nu sunt perspective de infrastructura si ca de fapt curentul care e bagat in masina a fost generat cu carbuni.
-
khal drogo, joi, 21.11.2019 16:46
Unde sunt Edikkk si Ace - CRAIOVA ??? Ne lipsesc cand e mai mare nevoie de ei... :)
-
X, joi, 21.11.2019 16:51
S-a mai scris aici ca, in Romania, la ora actuala doar 20-22% din energia electrica produsa provine din arderea carbunilor. Cautati site-ul Transelectrica si va convingeti singuri.
-
@khal drogo, joi, 21.11.2019 17:44
Sunt la INCARCAT ...
-
Kirotractor, joi, 21.11.2019 18:15
@ignis: Mare răbdare ai, prietene ! Eu mi-am cam gătat rezervele pe AM, da-i bine că puținele minți limpezi nu dispar la *ordine pe unitate* planetar înghițite pe nemestecate. Mă miră doar că n-ai încasat și mai multe mânuțe roșii. Fiindcă nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită prin deal-valea noastră. :-P ...Nu doar a noastră de fapt, premizele de bază ale mega-eco-disputei actuale fiind sărite cu replici teatral-emoționale atent regizate, tip: *How dare you ??!!* Și aproape nimeni nu se prinde că profitorii *schimbării de paradigmă* sînt... tot ăia. Adică cei 1.600 tartori veniți la Davos cu Learjet-uri fumegânde ca s-o pupe-n eșapament :-) pe Greta Thunberg.
-
Elvira, joi, 21.11.2019 19:04
La cate stiri sunt cu masinile electrice, probabil cam acesta este viitorul. Vom trai si vom vedea.
-
Edikkk, joi, 21.11.2019 21:22
Bravo Ignis, impresionat. Mai puţin concluzia. Maşinile termice NE MĂNÂNCĂ OXIGENUL la greu !!! Miliarde tone de petrol anual, miliarde tone oxigen transformate în CO2 Şi am tăiat atâta pădure că nu există nimic să contrabalanseze spre a reface oxigenul. Omul CEO are dreptate. Din 2025 nimeni (mai puţin diviza de lux sport) nu va mai dezvolta motoare termice. Va vinde încă 5-7 ani acele motoare pe maşini apoi deloc. Toate vor fi electrice, cel puţin în SUA, UE şi China, parţial Canada, Rusia. Nu credeţi, vi se pare termenul prea aproape? Vă asigur că are dreptate. Cât timp a rezistat Nokia în faţa smartphone urilor Apple şi Samsung? 5-7 ani ? PS că producem şi din cărbune, nu pentru mult timp. 10-20 ani maxim şi cărbunele va fi aşa de scump să produci curent că va fi eliminat. Polonia mare producător de cărbune şi curent din cărbune pune la bătaie 60 MILIARDE EURO pentru centrale nucleare noi ca să renunţe complet la cărbune. Vorbim de o ţară care are mari rezerve de cărbune ,enorme şi o tradiţie foarte veche în exploatarea cărbunelui, care renunţă, darămite România sau alte ţări.
-
ignis, joi, 21.11.2019 22:12
Hai să mai detaliez un pic :) Așa cum a zis Kirotractor, până la urmă e o problemă de logistică. Energia nu se mai produce local, în motorul termic. Energia trebuie să fie produsă ALTUNDEVA, trebuie transportată de acolo și apoi trebuie stocată chimic în bateriile mașinii. ALTUNDEVA-ul ăsta e problema. Și drumul energiei de altundeva până la transformare în lucru mecanic în motorul electric. Pentru că la momentul de față, mașina ia energia imediat de lângă ea, din oxigenul din aer. Ești liber atâta timp cât bagi un combustibil în mașină. Energia e în jurul tău. Nu contează de unde vine combustibilul fosil, cine-l produce și cum faci rost de el. Poți să-l cumperi și de la ISIS din Irak. Combustibilul stă inert, nu se strică, până când intră în contact cu oxigenul. Poți stoca combustibil pe termen nedefinit. Cu energia electrică e altă treaba. Energia electrică este produsă pe măsură ce se consumă și se consumă pe măsură ce se produce. Este un circuit reactiv. Apoi trebuie să te mufezi la rețea. Rețea pe care o deține (sau o va deține) CINEVA. ALTUNDEVA + CINEVA va hotărâ prețurile și modul în care te vei deplasa. Dacă numai asta ar fi problema! Hai să facem un calcul sumar. De dragul estimării vom folosi cifre rotunde. Să zicem că în București și împrejurimi vor fii în viitorul apropiat, la un moment dat 1.000.000 automobile electrice. E o cifră rezonabilă zic eu. (sau nu e, la 30 de mii de coco, ar însemna vreo 30 miliarde de coco valoare mașini electrice) Să zicem că fiecare are o baterie de 50 kW (media). Asta înseamnă o capacitate (putere) de 50.000.000 de kW. adică 50.000 MW electrici. Știți ce capacitate (putere) instalată are România la momentul de față? 20.000 MW! Adică dacă toate centralele ar funcționa simultan într-o oră s-ar produce o energie de 20.000 MWh. Să zicem că numai 1 din 100 de mașini se va afla la încărcat la rețea la o anumită oră din zi. Asta înseamnă că 10.000 de mașini vor suge din rețea 50 kW, asta înseamnă o putere de 500 MW electrici, care trebuie să curgă prin rețeaua Bucureștiului. Dacă încărcarea se va face din prize rapide de 50 kW, trebuie 10.000 de prize (ei și ce, sunt niște prize). Energia consumată într-o oră va fi de cca. 500 MWh! Știți câtă putere are un reactor nuclear de la Cernavodă? 650 MW! La mometul ăsta centrala nucleară are două reactoare, deci o putere instalată de 1300 MW. Deci un reactor nuclear de la Cernavodă produce într-o oră 650 MWh energie electrică. Deci poate să încarce 13.000 mașini într-o oră la o priză rapidă de 50 kW!!!! Un reactor nuclear! Și vorbim de energie care trebuie produsă SUPLIMENTAR! Mai zic de trasnsportul acestei energii SUPLIMENTARE până în București? Mai zic de transformarea de la înaltă la joasă tensiune? Mai zic de ce înseamnă distribuția ecestei energiei electrice SUPLIMENTARE în planul urban? Aveți idee cât costă o asemenea infrastructură de producere, trasnport și distribuție care trebuie construită SUPLIMENTAR? Și asta numai ca să încarci 10.000 mașini electrice simultan, la o priză de 50 KW. Mai sunt mașinile electrice cu acumulatori viitorul? Poate sunt. Poate de aia d-na baronesă Arielle Malard de Rothschild a activat o vreme în consiliul de administrație al Electrica SA. Poate lucrurile se pregătesc dinainte. Să primim lumină!
-
VJ, vineri, 22.11.2019 03:41
@Edikkk Romania nu are 1 miliard euro ca să facă o autostradă ca lumea, d-apoi 60 de miliarde.
-
Kirotractor, vineri, 22.11.2019 09:09
N-am susţinut vreodată că producţia de curent românească ar fi preponderent "carboniferă", fiindcă avemm destule surse hidro- şi nucleare. ...Doar că-i mult prea mică pentru un procent serios de BEV-uri în perspectivă. Să mai repet a mia oară că vorbim de numai cca. 7.500 MWh, suplimentaţi prin importuri (mai ales vara) de 1.300--1.500 MWh ?? Adică echivalentul încărcării cu doar 7,5 kWh zilnic (30-40 km rulaţi) a cca. 6-7% din parcul auto actual (spre 8 milioane maşini) absorbind JUMĂTATE din curentul produs... Nu mai zic că trecerea pe centrale nucleare atât de lăudată nu doar p-aici e total anti-ecologică, fie doar dacă ne gândim la Cernobâl sau Fukushima. Şi fără accidente însă, centralele nucleare rămân "bombe cu ceas" -- asta dacă nu cumva Greta Thunberg a descoperit printre răcnete :-) vreo metodă de neutralizare a deşeurilor nucleare.
-
Fanyk, vineri, 22.11.2019 14:41
WTF?!? Cine m-o fi pus sa lipsesc de la orele de fizica si chimie !?! Acu' nu mai stiu ce masina sa imi iau, poate una pe OXIGEN, ca am auzit ca tanti Firea ne da ceva la ele... sau ca ne ia?!? Mai bine raman la spart semintze la mine in garsoniera si ma joc in continuare cu astea de la pufuletzi... PS: JOS... HUOOO...MRRR...
-
Edikkk, vineri, 22.11.2019 15:37
Dle Ignis şi dle Kiro ! https://www.capital.ro/productia-de-energie-sub-ceausescu-in-1980-produceam-cat-japonia-178699.html Când există cerere vine şi oferta. Staţi liniştiţi, o să fie curent electric pentru toată lumea. Vă faceţi griji de-aiurea. România producea şi transporta mult mai multă energie decât acum. Când va fi nevoie vom produce oricât este necesar.
-
khal drogo, vineri, 22.11.2019 17:51
Eu zic sa nu ne inflamam degeaba. Daca revolutia electrica vine, atunci o sa vina "pe cale naturala", cand oferta va fi convenabila din TOATE punctele de vedere pentru cei mai multi dintre consumatori. Eu unul o sa imi cumpar o masina electrica atunci cand: (1) va avea o autonomie REALA de cel putin 500 km, in conditii de utilizare NORMALA (deci fara restrictii la utilizare de niciun fel si indiferent de temperatura exterioara); (2) cand incarcarea completa va dura, hai sa zicem nu 1 minut, ci macar nu mai mult de 10 minute; (3) cand infrastructura de incarcare va fi disponibila pe scara larga, atat in urban cat si in extraurban. Nu am nici timp nici dispozitie sa imi planific deplasarile in oras sau in extraurban in functie de cat timp imi ia sa incarc electrica sau de unde gasesc o statie de incarcare sau... In fine, ati prins ideea. Cand se vor intampla toate astea, va asigur ca toata lumea va face "saltul" si motoarele cu combustie interna vor muri natural, fara chinuri si fara regrete.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Lol, rofl etc., ca să fiu în trend cu #-epoca... Norman ăsta nu-i deci cumva reîncarnarea comicului britanic f. haios c-o gură cât o şură ? :-) Aşa pare din declaraţiile lui absolut paralele cu realitatea -- deloc surprinzător de fapt din partea unui marketing-boss fără vreo noţiune tehnică-n tărtăcuţă. ...Fiindcă hopul decisiv pentru "punctul de inflexiune BEV" (ăla real în perspectivă, adică... în jos după o creştere artificial stimulată) nu va fi "legat de infrastrutura de încărcare", ci de limitele producţiei de curent. Asta bineînţeles dacă se va fi rezolvat până atunci un alt factor limitativ, legat de resursele necesare mega-producţiei de baterii. Mai vorbim în orice caz "la concret", că 2025 nu-i aşa departe...