Viper Smart Start, primul sistem de pornire a motorului prin smartphone, a debutat pe piaţa din România

Publicat miercuri, 07.12.2011 14:14 de Sebastian Toma

Importatorul alarmelor Viper în România, Falcon Electronics, a lansat modulul Smart Startîn România, element care permite pornirea motorului de la orice distanţă prin intermediul smartphone-ului.

Viper Smart Start, sistemul de pornire a motorului prin intermediul smartphone-ului, a debutat astăzi pe piaţa din România. Acesta este compatibil doar cu anumite alarme Viper, cea mai ieftină costând 749 de lei, iar preţul modului Smart Start DSM250I este de 400 de dolari. Produsul are un singur importator autorizat -

Falcon Electronics, cel mai mare furnizor de accesorii auto de pe piaţa din România. Modul de funcţionare este simplu: clientul cumpără o alarmă Viper şi modulul Smart Start, primeşte un cod de activare şi autorizează smartphone-ul său, utilizează telefonul mobil pentru a afla în orice moment poziţia şi starea automobilului său.

FUNCŢII DE BAZĂ

Sistemul Smart Start de la Viper oferă pornirea motorului direct din aplicaţia de pe smartphone, de oriunde din lume, cât timp există semnal GSM, posibilitatea de a descuia sau încuia automobilul, precum şi posibilitate de a descuia portbagajul, funcţie la care a fost adăugată o întrebare de verificare înainte de efectuare, pentru a împiedica descuierea accidentală a portbagajului. Funcţiile avansate ale sistemului includ monitorizarea traseului abordat de un vehicul, aflarea poziţiei curente a acestuia, stabilirea unui perimetru permis şi a unor perimetre interzise, cum ar fi raza unui oraş, dar şi alte funcţii conexe legate de vehicul şi poziţia sa. Posesorul va fi avertizat la fiecare acţionare a alarmei, la fiecare mutarea neautorizată a vehiculului, dar şi la depăşirea limitei de viteză impusă anterior (dacă este cazul).

LIMITĂRILE SISTEMULUI

În cazul în care un automobil este furat, clientul nu îi poate opri motorul hoţului şi imobiliza complet vehiculul, singura posibilitate fiind imposibilitatea de a mai porni motorul odată ce vehiculul a oprit. Explicaţia din spatele acestei limitări este de ordin juridic, posibilitatea opririi motorului din mers putând duce la unele accidente. Este de apreciat faptul că sistemul nu are o limită de automobile pe care le poate monitoriza şi faptul că un automobil poate fi monitorizat de mai multe smartphone-uri.

Smartphone-ul nu poate fi folosit drept cheie pentru vehicul, fiind necesară cheia furnizată de producător pentru a conduce vehiculul. Mai precis, deşi sistemul permite descuierea automobilului şi pornirea motorului, un utilizator nu va putea să plece prea departe cu maşina, motorul fiind oprit fie la eliberarea frânei de parcare, fie la cuplarea treptei D (pentru transmisiile automate). În cazul în care avem de a face cu o transmisie manuală şi şoferul demarează cu frâna de parcare aplicată, la prima aplicare a frânei de serviciu se va opri motorul. Aceasta este o măsură de siguranţă, în cazul în care clientul îşi pierde telefonul sau i se fură telefonul, dar există şi în cazul sistemelor cu pornire a motorului din telecomandă. De asemenea, sistemul nu poate funcţiona dacă nu există semnal GSM în zonă, în timp ce o telecomandă convenţională era limitată la maximum 1.6 kilometri în câmp deschis.

Totodată, sistemul funcţionează pe iOS (de la iPhone 3 în sus), pentru 25 de versiuni de BlackBerry şi pentru toate telefoanele compatibile Android 1.6 sau mai nou. Telefoanele mobile ce utilizează sistemele de operare Symbian sau Windows Mobile nu sunt compatibile cu acest sistem. Sistemele de operare iOS şi Android au fost alese de dezvoltator deoarece sunt mai populare decât Symbian şi Windows Mobile, iar integrarea aplicaţiilor a fost mai uşoară.

PREZENTARE (VIDEO)

SMART START ÎN ROMÂNIA

Cei de la Falcon Electronics estimează că vor comercializa aproximativ 1.000 de unităţi Viper Smart Start în următoarele 12 luni. Sistemul este de interes atât pentru clienţii persoană fizică, cât şi pentru companiile care deţin flote auto, fiind o alternativă interesantă la monitorizarea prin GPS, dat fiind posibilitatea monitorizării unui vehicul în permanenţă. Cu o tabletă conectată la internet (doar prin WiFi, în cazul tabletelor), managerul unei flote poate să pornească fiecare automobil din parcul său auto şi poate să le descuie/încuie pe rând în vederea efectuării unor verificări. În plus, şoferilor care au maşini de companie li se pot impune anumite restricţii, cum ar fi cea de a nu depăşi un anumit perimetru sau viteza legală, iar managerul parcului auto va fi înştiinţat îndată ce acest lucru are loc, şoferul putând fi admonestat rapid în cazul unei încălcări a regulamentului intern.

Aplicaţia este relevantă pentru piaţa din România, deoarece o estimare recentă afirma că există aproape 2.5 milioane de smartphone-uri în România, iar piaţa este în creştere. Sistemul necesită plata unui abonament, care costă 10 dolari pe lună. Abonamentul pe primul an este acoperit de preţul de achiziţie.

  • anti-aifon, joi, 08.12.2011 14:46

    Si pentru cei care isi cumpara un telefon din orice alt motiv decat carcasa?