Viziuni diferite: Nissan vrea să vândă fabrica de baterii pentru a reduce costurile de producţie pentru electricul Leaf
Nissan intenţionează să vândă participaţia de 51% pe care o deţine în cadrul fabricii care produce bateriile pentru modelul electric Leaf, în timp ce Tesla tocmai a inaugurat cea mai mare uzină de acumulatori.
Nissan Leaf este maşina electrică cu cele mai mari vânzări în lume, iar una dintre posibilele explicaţii este că producătorul japonez utilizează baterii realizate la propria fabrică.
Uzina de baterii a fost lansată în 2007 în parteneriat cu producătorul de electronice NEC, care deţine 49% dintre acţiuni. Botezată Automotive Energy, aceasta este a doua companie de baterii pentru maşini electrice din lume după veniturile anuale, însă Nissan consideră că utilitatea acesteia a scăzut.
În prezent, numărul producătorilor de baterii pentru maşini este semnificativ mai mare decât în urmă cu un deceniu, iar acestea au numeroşi clienţi şi îşi permit astfel să reducă costurile. Prin urmare, Nissan intenţionează să vândă participaţia de 51% pe care o deţine în cadrul Automotive Energy cu scopul de a reduce costurile cu bateriile, element care îi va permite să menţină un preţ competitiv pentru electricul Leaf.
Printre companiile care şi-au manifestat interesul pentru a cumpăra partea celor de la Nissan se află şi Panasonic, cel mai mare producător de baterii din lume, care în acelaşi timp este partener şi în cadrul fabricii Gigafactory a celor de la Tesla Motors.
De altfel, Tesla a adoptat o strategie complet diferită de cea a producătorilor tradiţionali de maşini, întrucât a optat pentru construcţia unei fabrici capabile să asigure bateriile pentru toate maşinile sale electrice.
Via Gas2
Cel mai probabil, decizia asta e a lui Mr. Cost Killer.