Volkswagen a fost amendat cu un miliard de euro în Germania pentru trucarea emisiilor diesel: “Ne asumăm responsabilitatea pentru această criză și acceptăm amenda”
Volkswagen a primit o amendă de un miliard de euro în Germania pentru trucarea emisiilor diesel. Este una dintre cele mai mari sancțiuni impuse vreodată de autoritățile germane. Volkswagen a acceptat decizia și amenda, spunând că își asumă responsabilitatea pentru această criză diesel.
Industria auto din Germania continuă să primească lovitură după lovitură, la mai bine de 3 ani de la izbucnirea scandalului Dieselgate.
După miliardele de dolari plătite de Volkswagen în Statele Unite, nemții au primit acum o nouă amendă, de această dată în Germania. Un miliard de euro este sancțiunea dictată împotriva Volkswagen, fiind una dintre cele mai mari amenzi impuse vreodată de autoritățile germane.
“După o analiză amănunțită, Volkswagen AG a acceptat această amendă și nu va face apel la această decizie. Ne asumăm responsabilitatea pentru criza diesel și considerăm că acesta este un pas major în depășirea ei,” se arată într-o declarație VW.
Această nouă lovitură pentru Volkswagen și industria auto germană vine la scurt timp după ce grupul Daimler a fost acuzat de trucarea emisiilor diesel în cazul mai multor modele Mercedes. Deși nu au primit nicio amendă până acum, Daimler a primit ordin să cheme în service un total de 774.000 de mașini din Europa, pentru actualizarea softului motoarelor.
Via Reuters (înreg.)
-
@Tibi, joi, 14.06.2018 11:16
asa e tata, faceti o petitie, ceva, chiar nu se poate sa amendeze astia compania de la care iau romanii lumina. auzi la asta, ghinionul de a fi primul, ba baiatule ar fi trebuit sa le dea 10 miliarde amenda si nu numai in Germania, unde aia baga toate rahaturile astea pe cat posibil sub pres, si isi sustin industria cu orice pret, dar in toata lumea.
-
Kirotractor, joi, 14.06.2018 11:24
Merkeloaia îi obliga mai bine să cadorisească 2 milioane de bucureșteni *gazați* (și) de VW cu cîte 500 euro. :-) Glumesc, evident - și subscriu la teoria deloc fake / conspiraționistă a lui @Tibi, fără să mai intru-n detalii (a nu se uita însă că *acuzatorii primi* VW americani aparțin nației care a refuzat semnarea unor acorduri pro-ecologie, deși e cea mai poluatoare de pe planetă - împreună cu chinezii ce-i drept.) Plus că și Mercedes ar trebui să verse fro 30 miliarde (tot amendă, cf. directivelor UE, nu?) pt. milionul de dieseluri la fel de trucate. ...Un circ întreg, ce mai - în care doar amărăștenii-s păgubiți (ei plătesc doar *biletul*, politicienii încasînd pt *spectacol*...)
-
Hunter, joi, 14.06.2018 11:28
De bine de rau, nemtii isi sustin industria. Ca fac tertipuri si manareli si au ascuns atatia ani anumite detalii neplacute si ca toate se rasfrang asupra sanatatii oamenilor si mereu se urmareste profitul nu cred ca e nimic nou. In orice industrie se face asta. Profitul cat mai mare, victimele colaterale sa le ia naiba. Ideea este ca nemtii si alte natii, pentru ca au sange in instalatie, dicteaza. Au sindicate puternice care apara drepturile angajatilor. Noi nu suntem in stare sa ne aparam si sa ne cerem drepturile nu de munca, ci de trai decent in tara asta. Nu suntem in stare sa fim uniti si sa facem sa ne fie tuturor mai bine. Trec anii si tot mancam rahat. Si al nostru si al altora. Deci in ziua in care o sa ajungem pe jumatate pragmatici sau poate chiar japite ca nemtii, atunci poate o sa putem sa scoatem si noi capul din buda. Pana atunci, nu avem ce comenta.
-
Kirotractor, joi, 14.06.2018 11:39
De acord și cu voi (@Hunter & @@Tibi), dar treaba-i și mai îmbîrligată decît s-ar putea crede - în hățișul de interese globale cu nemții șefi de trib în UE, e adevărat, dar nu chiar de capul lor peste tot. Ex.: puțini se-ntreabă unde se duc de fapt amenzile astea - uriașe aparent, dar minuscule-n raport cu alte deturnări de trilioane din munca-viața *bizonilor* - fie ei și occidentali, invidiați de noi pentru nivelul de trai. Temă deloc ontopic aici, dar în timpul cît tastăm noi p-acilea Germania/UE mai primește niște mii de refugiați (și asta-i doar una din mișcările geopolitice parșive demult planificate...)
-
Vali, joi, 14.06.2018 11:42
Vw plateste amenda si recupereaza banii de la cei ce le cumpara produsele aparent bune si fiabile. Vw, Mercedes, Audi, porsche, BMW, isi fac reclama. Ati vazut evolutia vw dupa scandalul diesel? Progress semnificativ la vanzari. Deci reclama functioneaza.
-
Edikkk, joi, 14.06.2018 11:51
în SUA amenda de miliarde de dolari dată VW ajunge întrun fel ca beneficiu pentru TOŢI americanii !!! Dar în Europa dau doar Germania amenda, şi banii rămân în Germania. DAR CLIENŢII EUROPENI NON GERMANI CE IAU ??? UE iau. Proştii suntem noi care le cumpărăm hârburile (mă refer la cele noi inclusiv). Alte ţări sar peste cocalarism şi îşi cumpără hibride, electrice. Nu?
-
marian, joi, 14.06.2018 12:34
Doar mie mi se pare amuzanta amenda asta? Adica Mercedes pentru 774 000 masina isi ia 3.7 mld iar VW doar 1 mld? Probabil au zis astia de la VW, nu ne dati si noua sa nu iasa lumea in strada ca noi am scapat fara amenda? Dar sa fie ceva simbolic...
-
Rudolf D., joi, 14.06.2018 13:32
Pentru vw un mld de Euro reprezinta o suma mica si eu sunt convins ca ei au luat in calcul de multa vreme amenzi cu mult mai mari. Asa ca nu cred ca au mari dureri de cap. Cineva de mai sus ii plange pe "amărăștenii-s păgubiți" Nu cred ca clientii vw (si nu numai) se considera pagubiti si nu sunt nici amarasteni (nu-I iau in calcul pe cei care cumpara second hand). Dovada vanzarile, care au crescut. Si nici nu cred ca majoritatii clientilor le pasa de sloganurile ecologiste. Si-a luat masina cineva dintre noi sau dintre cunoscuti pe baza criteriului cate grame de CO2 emite respectiva motorizare? Eu cred ca nimeni. 99% nici nu inteleg ce inseamna cifrele alea. Deocamdata pe nici un certificat de deces nu scrie explicit ca persoana a murit din cauza emisiilor de NOx sau CO sau particule solide sau CO2. Asa ca grijile aste ecologiste ma lasa rece. Mult mai eficiente ar fi masuri de interzicere a masinilor vechi ale caror motoare prin nici un reglaj nu mai pot fi aduse la un standard decent de functionare si de emisii bineinteles. Si tragerea pe dreapta a imbecililor de la volan din cauza carora mor foarte multi oameni nevinovati si care culmea, respecta toate regulile. Dar asta nu e posibil din pacate.
-
vianu, joi, 14.06.2018 13:43
ma uit la poza si ma inspira... sa-mi cumpar un capac de WC
-
inexorabil, joi, 14.06.2018 16:09
Eh, abilă tactică. De ce nu mă miră oare? N-ar fi exclus să fi avut loc, în prealabil, o întâlnire de taină între Angela Merkel şi Herbert Diess, CEO-ul lui VAG, în care doamna cancelar să fi pus astfel problema: “Frăţiwhere, fiţi isteţi. Haideţi să subevaluăm drastic beleaua voastră, adică să admiteţi plata unei penalizări în valoare de un biet miliard de euro. Oricum ştim cu toţii că va fi floare la ureche să recuperaţi banii ăştia, mai ales că gălbejiţii sunt înnebuniţi după trotinetele voastre. Câştigul cel mai important va fi însă altul: procedând aşa, în maniera sugerată de noi, le veţi închide pliscul tuturor moraliştilor, ba chiar şi scepticilor cărora, iniţial, li se va părea suspect de anemică amenda, comparativ cu stilul american de abordare, dar care vor sfârşi şi ei ca nişte conformişti: las’ că-i bine şi aşa decât deloc! După aceea, garantat nu veţi mai auzi pe nimeni grohăind împotriva voastră. La o adică, ar fi chiar un sacrilegiu să vă mai scoată ochii careva. Facem analogie cu spovedania: odată ce te-ai pocăit, nimeni nu mai are dreptul moral să-ţi impute păcatele trecute şi iertate. Ei, ce zici? Îţi surâde propunerea asta trăsnet?”. Şi nici nu şi-a terminat bine Merkel discursul motivaţional, că Diess a şi scos smartphone-ul, ca să anunţe Consiliul de Administraţie VAG şi apoi să sune la bancă…
-
Adrian, vineri, 15.06.2018 00:20
Ma uit la voi ce lucruri destepte scrieti, despre strategiile astea murdare care ghideaza industrii din toate domeniile, despre strategii economice la nivel de stat, despre posibile aranjamente de culise, si nu-mi vine a crede cum v-a hipnotizat hashtagul si cum suntem condusi de barosanii de mai sus (noi si alte 180 de tari).
-
VJ, vineri, 15.06.2018 01:10
Iarasi se foloseste partialitatea si nu impartialitatea. In timp ce VAG este amendat, Daimler sta bine mersi, linistit, fara sa primeasca vreo amenda, atat timp cat nici macar nu si-au recunoscut vinovatia...
-
andrei, vineri, 15.06.2018 12:18
Edikk: dar de ce sa iti dea tie bani, ca si proprietar, bani, ca nu pricep? as intelege sa le dea celor ce au fost poluati, dar nu soferul a fost ala poluat. mai exact nu soferul acelei masini. poate aia din spate, sau pietonii din jur sau altii. asta e culmea, sa le dea bani tot proprietarilor. daca se rascumpara masina, da, inteleg, e logic. dar de ce sustii tu ca sa se dea bani proprietarilor?
Citeste si
-
INDUSTRIE | marţi, 12 noiembrieStellantis se pregătește să suspende din nou producția la fabrica Mirafiori din ItaliaStellantis se pregătește să întrerupă din nou producția la uzina Mirafiori din Torino, pe întreaga lună decembrie. Această fabrică produce modele precum Fiat 500e, Maserati GranTurismo și GranCabrio, însă în ultimele luni s-a confruntat cu provocări pe piață și în lanțul de aprovizionare. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 11 noiembrieTesla a ajuns la o valoare de piață de peste un trilion de dolariDupă ce Donald Trump a câștigat alegerile prezidențiale în Statele Unite ale Americii, Tesla a ajuns la o cotă de piață de peste un trilion de dolari. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 11 noiembrieChinezii de la Leapmotor ar putea construi mașini electrice la o uzină Opel din GermaniaCompania chineză Leapmotor ar putea să construiască mai multe mașini electrice la uzine din Germania sau din Slovacia. Marca chineză, împreună cu partenerul său principal, Stellantis, au renunțat la planurile de a construi un al doilea model electric în Polonia. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 10 noiembrieHyundai se întoarce la butoanele fizice: "Oamenii devin enervați de suprafețele tactile"Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 8 noiembrieNissan anunță măsuri de reducere a costurilor: 9000 de locuri de muncă, eliminateNissan a anunțat o serie de măsuri de reducere a costurilor pe fondul cererii scăzute. Marca japoneză va elimina aproximativ 9000 de locuri de muncă și își va micșora producția. Citeste tot
Ghinionul de a fi primul. Ghinionul de a fi selectat din multime pentru a fi dat ca exemplu. Cine are impresia ca trucajele nu erau cunoscute, e naiv. Doar ca a venit momentul in care s-a hotarat renuntarea la combustibilii fosili, incepand cu motorina. Cum facem? Dam in VW ca e mai mare si va avea impact. Acum vad ca si la Mercedes e aceeasi problema, dar nu mai lesina nimeni innecat de noxe, Fiat la fel, etc.