Volkswagen a fost cea mai bine vândută marcă în Europa, în 2023
Volkswagen a fost cea mai bine vândută marcă în Europa, în 2023. Constructorul german a vândut peste 1.3 milioane de mașini pe Bătrânul Continent.
Potrivit celor mai noi date furnizate de JATO Dynamics, Volkswagen a fost cea mai bine vândută marcă pe piața din Europa în 2023. Marca germană a vândut 1.343.740 de mașini în 2023, ceea ce înseamnă o creștere de 12% față de performanța atinsă în 2022.
Pe locul 2 se află Toyota, cu 819.544 de mașini vândute (+8%). Ultimul loc pe podium este ocupat de către Audi, cu 730.690 de mașini vândute anul trecut în Europa (+19%). Imediat în afara podiumului se află BMW, cu 725.083 de automobile vândute (+12%).
Topul 10 este completat de: Mercedes-Benz (702.886, +9%), Renault (678.236, +17%), Skoda (674.464, +26%), Peugeot (635.176, +3%), Kia (555.033, +4%) și Ford (551.939, +1%).
În afara primilor 10, clasamentul arată astfel: Dacia (550.889, +17%), Hyundai (528.646, +3%), Opel (455.762, +6%), Fiat (373.249, -3%), Citroen (368.973, -2%), Tesla (362.300, +56%), Nissan (291.178, +23%), Volvo (286.760, +16%), Seat (245.545, +21%) și MG (231.818, +105%).
via JATO Dynamics
-
@dan_grc, duminică, 18.02.2024 14:25
Dar dacă te uiți ca le-au crescut vânzările cu 16% realizezi ce dutz ești.
Dutz, duminică, 18.02.2024 17:40Manole… iară vorbești prostii, marș la ședință că-i weekend și se face spălare de creier gratis. Nu înțelegi cifrele, situația economică, piața samd. Cei care-ți spun câți ani ani zilnic se doar folosesc de tine. Și cum ești grămadă, le este foarte ușor. Tooot ce am spus, se întâmplă ;)))
-
dan_grc, duminică, 18.02.2024 14:32
Pentru tine, 16% din 280.000 înseamnă mai mult ca 12% din 1.3 milioane, analfabet propriu-zis, nu funcțional.
-
@dan_grc, duminică, 18.02.2024 16:09
VW e marca generalistă, volvo e premium. Iar în când vorbim de creștere sau scădere a vânzărilor numai procentul contează, nu numărul. După logica ta de gâgă Dacia sta de doua ori mai bine ca Volvo și mărcile exclusiviste sunt de mult în faliment. Știi tu, alea care vând o mica parte din cât vinde volvo: Rolls, Bentley, Aston, Lambo, Ferrari... Cât despre analfabet.... Mai bine stai în banca ta. Ca și Dutz pe cat ești de prost pe atât ești de ignorant și arogant. Vorba aia....
-
dan_grc, duminică, 18.02.2024 16:37
Am amintit de VW, nu c-ar fi rival direct pentru Volvo, ci pentru ca tot behaiti pe aici ca este pe făraș, în timp ce Volvo a fost atât de premium încât a ajuns la chinezi, altfel dispărea, știi de ce ? Pentru ca fani de tastatura ca tine au inundat mediul online cu " susținere ", dar fără sa cumpere vreodată, asa a dispărut SAAB, pentru ca era " exclusivist " .
-
unuldinmultime, duminică, 18.02.2024 16:47
Aici dan_grc are dreptate: toți înjurați VW, dar se pare că majoritatea îl cumpărați. Păi hai și cumpărați Volvo sau, dacă nu aveți prea mulți bani, cumpărați Kia, că și alea sunt minunate. Este ușor să dai sfaturi și să emiți pareri din tastatură, mai greu e când sunt banii tăi la mijloc.
-
@dan_grc, duminică, 18.02.2024 16:56
Neh, ai vrut sa zici fix ce ai zis: "Pentru tine, 16% din 280.000 înseamnă mai mult ca 12% din 1.3 milioane"
-
unulmairar, duminică, 18.02.2024 17:01
Pe tăpșan merge și volvo din spate, pseudomașina de la Mioveni pe dreapta. Cele mai periculoase drumuri și cele mai proaste mașini fac casă bună. : Hyundai-Kia cresc organic, sănătos, fără explozii și prăbușiri. Când e uzi tastatura, verifică să închizi bine gura.
-
Ambulanța, duminică, 18.02.2024 17:30
Ni-no-ni-no
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", duminică, 18.02.2024 18:19
"Se doar folosesc" Prostul care nu e și fudul parcă nu e prost destul.
-
Octavian, duminică, 18.02.2024 21:29
După cum arată cifrele aș zice că Stellantis e pe topogan. Majoritatea sunt pe plus, iar Stellantis mai mult pe minus.
-
Matei, duminică, 18.02.2024 23:07
Stellantis: Net revenues of €189.5 billion, up 6% compared to 2022, with consolidated shipment volumes increasing 7% Net profit grew 11% to €18.6 billion. Adjusted operating income(1) rose 1% to €24.3 billion, with AOI margin of 12.8% Industrial free cash flows(2) of €12.9 billion, an increase of 19% compared to 2022 Strong balance sheet, with Industrial available liquidity at €61.1 billion LEV sales up 27% in 2023, with PHEVs at #1 in U.S. and #2 for LEVs in U.S.(3); 21% increase in global BEV sales in 2023 Returned €6.6 billion in cash to shareholders in 2023 through dividends and share buybacks, an increase of 53% compared to €4.3 billion in 2022 Dividend proposed of €1.55 per common share, increase of approximately 16% compared to prior year, pending shareholder approval
-
Andrei, luni, 19.02.2024 00:15
Cifrele de mai sus trebuie puse în context. In primul rând anul 2022 nu a fost grozav, deci cifrele asta, pozitive la prima vedere, nu sunt chiar atât de pozitive. In schimb Stellantis e la final de ciclu al platformelor. In industria auto performanta financiară se calculează pe ciclu, nu anual. De ce? Durata de viata a unui model e de 7-10 ani. Vânzările variază în timpul asta. La început sunt mai puternice pentru ca e un model nou, cu design nou, cu tehnologie noua. După 7 ani e perceput ca model vechi, sunt deja altele mai noi pe piața. Asta e valabil și mai mult la grupurile care folosesc aceleași platforme pe multe modele. O platforma are durata de viata și mai lunga, 14-20 de ani. Se fac de obicei 2 modele succesive pe aceeași platforma. Contează câte au vândut pe toată durata de viata a modelului/platformei. Stellantis abia acum trece la noile platforme. 3008, care încă nu e la vânzare, e primul model pe STLA Medium și nu cred ca e nimic pe noua STLA Large. Sunt posesor de 208 dar nu aș fi luat nimic de la Stellantis în 2023 știind ca în 2024 apar modele pe noile platforme. Așa că nu are foarte mult rost sa vorbim de fluctuațiile anuale. Cu atât mai puțin de cele lunare, cum face dutz. Aplauda in fiecare luna când scade Tesla și se simte dator sa vina cu explicații stupide în lunile când creste.
-
@cârnat, luni, 19.02.2024 22:38
La un moment aveai 3 electrice, acum ai rămas la 208, nici măcar e-208. :)))))))))))
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Pe primul loc în Europa, pe locul doi mondial, VW pe făraș. Pe ultimele locuri, bătălie între chinezi, MG și Volvo, știu, ultima este pentru cunoscători, va fi și mai " exclusivistă " când peste câțiva ani vor rămâne doar pe electric.