Volkswagen Arteon: alter ego-ul atletic al lui Passat se dezvăluie

Publicat luni, 06.03.2017 18:31 de Mircea Meşter

Cel mai nou model care intră în gama Volkswagen se numește Arteon și este un coupe cu patru uși care se va poziționa în gamă deasupra lui Passat.

Volkswagen a ridicat oficial cearșaful de pe cea mai importantă noutate a gamei proprii în acest început de an. Numele său de scenă este Volkswagen Arteon și-și propune să se așeze în gama mărcii germane deasupra actualului Passat, înlăturând astfel din portofoliul brandului din Wolfsburg un alt model considerat interesant: Passat CC sau doar CC, așa cum a fost el cunoscut în cea mai recentă generație.

Frate de platformă cu Passat, noul Arteon reprezintă viziunea Volkswagen legată de un coupe cu patru uși dedicat familiștilor care nu sunt convinși de aspectul "business" al modelului care reprezintă VW în segmentul sedanurilor medii. Cu un look frontal agresiv și cu o linie laterală care păstrează cele patru uși, dar plusează cu un plafon plonjat dinamic, noul Arteon va miza pe cartea sportivității.

Arteon este cu aproape 10 centimetri mai lung decât fratele spu sedan, fiind de asemenea mai lat (+4 centimetri) și mai scund (-2.8 centimetri) decât acesta. 

Look-ul general al lui Arteon nu este însă o noutate absolută pentru Volkswagen, fiind inspirat masiv din cel al conceptului Coupe GTE Concept, pe care germanii l-au prezentat oficial la ediția 2015 a Salonului Auto de la Geneva. De altfel, Volkswagen a împrumutat pe seria de fotografii oficiale chiar și nuanța galben-muștar a conceptului, pentru ca asemănările să fie aproape perfecte.

La interior, Arteon păstrează atmosfera, liniile generale și designul lui Passat, model cu care împarte de altfel și sistemul multimedia, pachetul de sisteme de siguranță și blocul de tehnologii.

La nivelul motorizărilor, noul VW Arteon oferă motoare cunoscute deja din gama lui Passat sau a noului Golf facelift. Noul 1.5 TSI de 150 CP este opțiunea de intrare în gamă, aceasta fiind acompaniată de un 2.0 TSI de 190 CP și de o versiune "nervoasă" de 280 CP a acestui motor, aceasta din urmă fiind dotată și cu tracțiune integrală 4Motion. 

În gama diesel, clienții vor putea miza pe trei versiuni ale motorului TDI de 2.0 litri: 150 CP, 190 CP și 240 CP, ultimul în variantă biturbo. Ultimele două primesc și tracțiune integrală.

  • dan_grc, luni, 06.03.2017 19:02

    Pentru un VW arata foarte bine, nu ma asteptam sa pastreze atatea elemente de la conceptul prezentat anul trecut. Chiar si prizele de aer din bara decupate de la Bmw, se integreaza perfect:).

  • Coco, luni, 06.03.2017 21:57

    Arta dusă la superlativ... în domeniul auto. Superb.

  • mihalache, luni, 06.03.2017 22:23

    dane ,lasa vrajeala e mai misto de 10 ori si ca vechiul 5 si ca noul 5,dragul meu si macar trage fata si numai ramai prin zapada cum am ramas eu cu 3-ul meu atentie aici,cauciucuri nokian ,made in finland ,adica de la mama lor unde 6 luni /an e zapada ,reinforced ,tot ce vrei noi noute ,si am intrat pe strada unde stau cu spatele ,asa trebuia sa cumpar x drive da de unde bani de xdrive cand xdrive era cu 5000 coco mai mult ,m-am multumit ca pot lua si asa ,audi ramane imbatabil in zapada ,recunosc jos palaria quattro sau sistem doar pe fata

  • unu, luni, 06.03.2017 22:48

    mihalace esti pe langa subiect, daca nu esti in stare sa conduci tractiune spate in cele 20 de zile pe an cand e zapada pe strada ta, mergi cu taxiul fiindca daca tot zici ca ai economisit 5000 euro de la varianta x drive, ai cu ce. xdrive controlat electornic de la bmw este peste quatro care este controlat mecanic. xdrive poate sa transfere 100% din putere pe una din punti, quatro nu, xdrive favorizeaza propulsia, quatro tractiunea. concluzia mea, daca nu esti in stare sa conduci propulsie nu inseamna ca este de kkt, ca daca era, vedeai supercarurile cu tractiune fata.

  • bebe, luni, 06.03.2017 23:20

    Talisman FL???

  • vianu, marţi, 07.03.2017 00:17

    deci n'arata rau deloc la exterior. Interiorul, in schimb, este parca blocat in timp :( PS. :) bine ca au venit acum cu galbenul ala, mustar. Cam tarziu, dar e bine. De "afumatura" aia se mai aude ceva, sau acum se fac..mici?

  • q, marţi, 07.03.2017 07:14

    Nu inteleg de ce nu vin si cei de la mazda cu ceva de genul ....chiar as fi curios sa vad ce ar scoate ...nu de alta dar in materie de design deja sunt peste tot ce produce vw....e clar ca le lipseste un coupe cu 4 usi.am venit cu ideea asta dearece consider ca mazda e cel mai... cel competitor ,momentan pt. vw.

  • nnn, marţi, 07.03.2017 08:43

    A7 cu haine de VW, arata bine dar cel putin la interior, asa cum VW ne-a obinuit, tot ieftin pare indiferent de cate dotari ar avea. Speram sa fie mai bun decat fratele sau geaman A7, care e o catarstofa de masina si care noua, costa exagerat de mult

  • Quarc, marţi, 07.03.2017 09:55

    un 2,5 tfsi de pe audi mergea pe masina asta......

  • dan_grc, marţi, 07.03.2017 12:02

    Apropo de Talisman, când a fost lansat, multă lume considera că aduce a Passat, din profil și față, acum Arteon aduce a Talisman. Eu cred că trebuie să vă hotărâți ce și cum, dar am o singură sugestie: Passat a apărut înaintea lui Talisman cu doi ani, deci da, Arteon este de fapt Talisman face-lift.

  • Andy, marţi, 07.03.2017 13:33

    Per total imi place ce le-a iesit. Singurul minus e partea frontala care e prea overdesigned, cum zice englezul. Le-a iesit ceva gen japonezilor de la Honda cu Civic-ul nou. Altfel, lateralul si spatele sunt foarte elegante, iar interiorul e excelent din toate punctele de vedere: https://www.youtube.com/watch?v=ddapqRu0a24 Imi place mai mult decat CC-urile din trecut. Ar fi interesant daca am vedea si o generatie noua de Scirocco...

  • bebe, miercuri, 08.03.2017 20:02

    @ dan_bg Passat B8 a fost lansat cu 6 luni inaintea lui Talisman si nu cred ca cei de la reno au avut timp sa regandeasca exteriorul si asemanarea intrecele doua exista, au patru usi. De ce alegem sa mintim este peste puterea mea de intelegere dar poate asta ne face fericiti.

  • Pulik, sâmbătă, 11.03.2017 15:05

    @beba Passat B8 a aparut la salonul auto de la Paris pe 19 octombrie 2014 iar Talisman si-a facut debutul pe data de 6 iulie 2015 . Am vrut doar sa te corectez , din datele mele rezulta ca ar fi 9 luni diferenta