Volkswagen critică infrastructura precară pentru încărcarea mașinilor electrice: "Hibrizii vor juca un rol în industria auto pentru mult timp"

Publicat marţi, 26.11.2019 11:48 de Daniel Popescu, Foto: Volkswagen

Volkswagen consideră că hibrizii vor juca un rol important în industria auto pentru mult timp ca urmare a faptului că infrastructura pentru încărcarea mașinilor este în continuare precară.

Grupul Volkswagen are planuri ambițioase pentru lansarea de modele electrice sub sigla mai multor branduri din cadrul concernului, însă în același timp germanii au început o ofensivă puternică pentru a oferi și versiuni hibride pentru numeroase modele.

Hibrizii au rolul de a completa oferta de modele electrice pentru ca brandurile din cadrul Grupului Volkswagen să aibă posibilitatea de a respecta noile norme de poluare care vor intra în vigoare în 2021.

Teoretic, Volkswagen ar fi putut să "sară" peste etapa hibrizilor și să dezvolte exclusiv mașini electrice, însă CEO-ul Herbert Diess a explicat că acest lucru nu este posibil.

Diess susține că infrastructura actuală pentru încărcarea mașinilor electrice este încă precară pe continentul european, motiv pentru care constructorul are nevoie de hibrizi fără încărcare la priză pentru a respecta normele de poluare. "Trebuie să acceptăm că hibrizii vor juca un rol pentru mult timp", a explicat oficialul pentru publicația germană Automobilwoche.

De altfel, inclusiv noul Volkswagen Golf 8 (foto) include versiuni mild-hybrid, pe lângă cele două variante plug-in hybrid. 

Declarațiile lui Diess vin la numai câteva zile după ce Grupul Volkswagen și-a actualizat planul de electrificare pentru anul 2030, iar acestea includ o serie de referințe și la tehnologiile hibride. Astfel, Grupul Volkswagen își propune să ajungă la o flotă de până la 75 de modele electrice și 60 de modele hibride până la sfârșitul anului 2029.

Interesant este însă că previziunile cu privire la vânzări favorizează semnificativ mașinile electrice, întrucât germanii anticipează că vor comercializa aproximativ 26 de milioane de mașini electrice și 6 milioane de mașini hibride.

Via Automobilwoche

  • eu, marţi, 26.11.2019 12:12

    Ce amuzanti sunt unii oameni, dupa ce au dormit pe ei pana acum, dau vina pe altii ca nu s-a dezvoltat sectorul masini electrice si infrastructura in Europa. Pai ei sunt liderii de piata aici, ei trebuiau sa dicteze ritmul.

  • si eu, marţi, 26.11.2019 12:49

    Si inloc sa construiasca statii de incarcare, ei dezvolta hibrizi, ca sa mearga in continuare service-urile cu ulei, filtre si tot restul. Penibililor. Asta e din ciclul Duster, cand s-a lansat, strainii au zis cam asa: "Romanasii astia ar face orice altceva, numai sa nu repare drumurile!"

  • ACE - Craiova, marţi, 26.11.2019 13:55

    Dupa ce, in acest an, TOYOTA a pus la dispozitie GRATUIT toate patentele tehnologiei hibrid pe care o utilizeaza cu succes de foarte multi ani, compania VW incepe sa aiba, si ea, din ce in ce mai multe IDEI..... Reamintim ca TESLA a pus si ea la dispozitie de ceva timp - tot GRATUIT - patentele pe care le detine in domeniul dezvoltarii masinilor PUR electrice....

  • zamaraii, marţi, 26.11.2019 14:23

    Acum asteptam cu mare interes patentele pentru statiile de incarcare!

  • hazard, marţi, 26.11.2019 14:54

    marketing ieftin pentru hibride.

  • Adrian, marţi, 26.11.2019 16:35

    In stilul clasic al bogatasilor, ei vor din tot sufletul sa faca un bine populatiei, dar conditiile trebuie create de Stat. In nici un caz nu vor investi ei vreun banut din buzunar pentru contructia scenei. Ei doar vin ca sa cante. Capitalustii lu peste! Stati cu mana intinsa ca in comunism!

  • PMC, marţi, 26.11.2019 17:52

    Ati vazut? De aia spuneam eu intr-una demult p'aici sa nu va mai luati dupa declaratii. Azi decalaram una, maine alta, asa cum bate vantu', ca doar nu ne doare muzicutza, ce dreq? Adevarul ramane unui singur, si nu e discutabil si nici la mijloc, si acel adevar e ca masinile cu baterii n-au niciun viitor. NU cu baterii inventate in anii '70. Sa spunem ca daca adaugam niste baterii la masinile actuale si avem un 20 de km autonomie prin oras, putem face virtue signaling, dar la modul real, planeta nu e protejata absolut deloc. Pentru ca in viata reala, productia si distrugerea acelor baterii + productia de energie electrica aduc mica reducere a poluarii in utilizare spre 0. Sau poate chiar da cu minus. Dar vorba aia, cap avem, minte ce ne mai trebuie?

  • LauCalin, marţi, 26.11.2019 19:24

    "Hibrizii vor juca un rol în industria auto pentru mult timp" Asa e, her VW! Cand Toyota spunea asta, acum 20 ani, voi inca faceati fumigene TDI, cu tehnologie de nivelul anilor '80 si poluati in draci. Dar nu conta. Vanzarile erau f bune, banu' venea, petrecerea era in toi.

  • alex, miercuri, 27.11.2019 01:24

    Pretul de achizitie e o problema mai mare decat lipsa infrastructurii de incarcare. Sunt de 2-3-4 ori mai scumpe decat echivalentele termice. Stirile cu infrastructura de incarcare si timpii mari de incarcare sunt o ocolire a problemei fundamentale a electricelor care este pretul foarte mare.