Volkswagen Golf iese din topul celor mai vândute mașini din Europa în octombrie

Publicat joi, 25.11.2021 17:46 de Tiberiu Safta

Modelul compact al constructorului german a ieșit din topul celor mai vândute mașini în luna octombrie. Vânzările slabe ale acestuia se datorează, în mare parte, crizei mondiale de semiconductori.

Luna octombrie a fost o perioadă dificilă pentru majoritatea producătorilor. Criza mondială de semiconductori a dus la o scădere semnificativă a vânzărilor de automobile față de aceeași lună a anului trecut. Unele companii, precum Volkswagen, au înregistrat scăderi masive la acest capitol. Mai mult, grupul german a fost depășit de către Stellantis în luna octombrie, ceea ce confirmă perioada dificilă prin care trece concernul din Wolfsburg.

Dacă ne rezumăm la modelele vândute în luna octombrie, Volkswagen nu are nici aici motive de bucurie. Cel mai vândut și popular model, Golf, nu se mai regăsește în topul 10 al celor mai bine vândute mașini din luna a zecea. Astfel, au fost înmatriculate 11.174 de exemplare, ceea ce reprezintă o scădere de 60% față de octombrie 2020.

Motivele din spatele acestei scăderi masive în vânzările compactei germane se datorează crizei mondiale de semiconductori. Fabrica din Wolfsburg a fost nevoită să oprească producția de mașini în repetate rânduri. Mai multe exemplare, care sunt pe lista de comenzi, nu au putut să fie livrate la timp din cauza acestei situații. Șeful Volkswagen a declarat că numărul de comenzi pentru Golf este atât de mare, încât toată producția modelului este, practic, ca și vândută până în martie 2022.

Mai mult, actuala generație a lui Golf nu dispune și de o versiune electrică, față de predecesorul său. Odată cu lansarea pe piață a modelului electric ID.3, mai mulți clienți s-au orientat către acesta. Astfel, vânzările lui Golf au început, treptat, să scadă. Planurile de electrificare ale companiei ar putea însemna dispariția lui Golf în viitorul apropiat.

Cel mai bine vândut model în luna octombrie este Peugeot 2008 (18.109 exemplare, scădere de 5.2%). În urma sa vine Renault Clio (14.639 unități, scădere de 34%), iar pe locul al treilea se află Dacia Sandero (14.034 exemplare, scădere de 8.3%).

Topul celor mai bine vândute modele în octombrie este completat de: Peugeot 208, Ford Focus, Fiat 500, Fiat Panda, Opel Corsa, Volkswagen T-Roc și Renault Captur.

Dintre toate acestea, numai Fiat 500 a reușit să crească în vânzări față de anul trecut, datorită versiunilor electrice nou lansate.

via Profit.ro

  • ., joi, 25.11.2021 18:05

    Criza mondială de semiconductori i-a afectat pe toți, nu numai pe cârnățari. Când ieși din top 10 dovedești că ai mai multe probleme decât alții. Băiatul ăla cu față de pupăză din fruntea vw va pleca acasă în viitorul foarte apropiat.

  • dCi, joi, 25.11.2021 19:13

    Ma Mir ca a intrat in top la cum arata...

  • alex_cu_a_mic, joi, 25.11.2021 19:20

    Top 10 e dominat de masini de pana in 20k euro. Nu vad cum vreo electrica echivalenta care incepe de la 30-35k euro sa ajunga prea curand sa domine topul asta.

  • PMC, joi, 25.11.2021 19:36

    @Primul comentariu: sper sa te auda Providenta. Sper sa scape VW de individul ala (ca sa ma exprim elegant). Omul e o calamitate. Faptul ca ramane la carma arata ca toti ceilalti din Board sunt cam la acelasi nivel cu creatura. Si de acord, nu numai pentru ca e seceta de chipuri nu mai e Golf in top 10. Ci pentru ca practic si-au batut joc de masina asta, care era un simbol al industriei Auto din europa. Au pedepsit-o mai ales la interior. Acel bord e pur si simplu urat si oricat de mare fan VW ai fi, nu prea are cum sa-ti placa. Golful 7 era o realizare fulminanta pe langa actualul model, de care si-au batut joc INTENTIONAT. Ca sa favorizeze masinutzele cu baterii. Aceeasi creatura de care povesteam mai sus vorbea ca trebuie omorate niste vaci sfinte. La asta se referea. Omul e atat de fanatic si disperat sa se concureze cu Tesla incat isi omoara propriile produse. De altfel absolut toate modelele VW au fost uratite. In ce priveste cele pe baterii, alea au fost urate din start, tocmai din dorinta surda de a copia alti producatori cu design "futurist". E foarte greu de inteles de ce la un asemenea nivel (sefii celui mai mare producator auto mondial) se vrea reinventarea roatei: au impresia acesti domni ca clientii nu mai sunt interesati de masini care arata bine. Ca oamenii nu mai cauta frumosul, eticheta, esteticul. Ci doar "next thing". E uluitor ce se intampla.

    Dutz, joi, 25.11.2021 19:51

    Deșii sunt de acord, 1,3 milioane rezervări pentru cyber truck-ul Tesla arată ca unii cumpara orice… sau unii cred ca arată bine??? Chiar sunt un caz pierdut, recunosc!

  • inexorabil, joi, 25.11.2021 20:04

    Doar în primul comentariu se poate remarca jignirea, Securilă! Cine îţi permite ţie să califici astfel un manager dintr-o companie atât de importantă? Dar ai uitat cum îi înnobilezi de obicei pe nemţi? “Corupţi”, “mafioţi”, “jegoşi”. Te smiorcăi că preferi dialogul “frumos” şi “civilizat”. M-hm! Cum? Cu nesimţirea groasă pe tine cât osânza balenei?

  • Mircea Badea, joi, 25.11.2021 20:24

    pe primul loc o magaoaie de suv?! dar chiar toti traiesc in padure? iar fiesta, swift, ibiza unde sunt?

  • @Dutz, joi, 25.11.2021 22:14

    Spre deosebire de altii care cumpara masini pentru frumusete, altii le iau pentru partea practica. Sa nu uitam ca multi romani inca sunt la nivel de luat sedan ca e masina frumoasa, nu break ca e mult mai practica... Deci ai vazut vreun review despre Cybertruck? Ia sa mai vezi altul si despre Rivian. Golf nu a iesit din top datorita crizei semiconductorilor, nu mai prezita interes, lumea se reorienteaza catre electricele id3, id4. E foarte simplu si normal in tarile evoluate. Romania inca importa de 3 ori mai multe sh-uri decat cumpara masini noi, deci e clar ca suntem mult in urma.

  • @Mircea a lui Badea, joi, 25.11.2021 23:05

    Daca si 2008 mai este o magaoaie... mai intra si tu printr-o reprezentanta ca sa o vezi de aproape.

  • mircea2, joi, 25.11.2021 23:31

    Indiferent de discutiile si simpatiile din jurul marcii si grupului VW,realitatea este( vezi Jato Dynamics,Automotive News,SMM) ca fabrica din Wolsfburg a fost oprita pentru un numar de zile,iar productia diminuata(cea mai redusa productie din 1958!) pentru modelul Golf,din ratiuni de profitabilitate. Componentele semiconductoare disponibile s-au dus la modelele cu rata mare de profitabilitate,de exemplu la familia ID,care a crescut numai in China cu 50% fata de luna anterioara. Asa cum luna trecuta,uzina VW din Portugalia(T-roc) a fost oprita temporar,luna octombrie a stat partial capacitatea de productie a modelului Golf.Evident, inclusiv Skoda si Seat sunt la fel de in groapa cu livrarile ,doar Stellantis a reusit sa limiteze pierderile si are 5 masini in top 10 Europa,iar Ford sta chiar mai rau decat VW in Europa. Pana si fabricile Hyundai din Europa sunt in intarzaiere cu livrarile desi grupul are cumpara prioritar cipuri de la Samsung. De ce unii s-au miscat mai bine decat altii in povestea semiconductoarelor, este alta poveste .

  • inexorabil, vineri, 26.11.2021 00:40

    @PMC, sincer acum, ai impresia că altcineva în locul lui Diess ar fi mai breaz? Cert este că a apus (ireversibil!) vremea caracterelor aparte, a personalităţilor. Vitregiile şi anomaliile prezentului nivelează TOT, cu prea puţine excepţii. Şi nici nu s-ar putea altfel, din moment ce minciuna este prezentată drept adevăr, întunericul drept lumină, hidoşenia drept artă, iar oferta drept cerere.

  • dan_grc, vineri, 26.11.2021 14:49

    Eu spun să ne relaxam, care este tragedia ? Trebuie să fie Golf în fiecare lună pe primul loc ? Oricum pe primele nouă luni, tot Golf este pe primul loc. Calitatea a mai scăzut la interior, dar nu cred că pentru a avantaja electricele, ID.3 are și mai multe plastice ieftine .

  • inexorabil, vineri, 26.11.2021 18:11

    Dane, dacă ţi-ai fi încheiat ultima propoziţie cu expresia “la fel ca Tesla”, fii sigur că până acum deja ai fi “acumulat” zece kg de vopsea roşie ;)

  • dan_grc, vineri, 26.11.2021 18:21

    Tesla este " luxury ", am mai spus, este o Tesla S în orașul meu, 40.000 euro la mana a doua, impresie de la proprietar : accelerație super, centrul de greutate jos, jucărie mișto, la drum mai lung nu depășește 110 sa nu pice autonomia în nas, la interior alcantara pe bord, parcă e prins cu prelandez, dar pe mijloc, nu la margine. Ăsta este vârful de gamă, la model 3 e și mai trist la calitatea fabricației.

  • LoL, sâmbătă, 27.11.2021 22:16

    Pun pariu ca e doliu in Romania ca nu mai Volksvagin pe primul loc.

  • andrei, luni, 29.11.2021 06:04

    de fapt in partile care conteaza calitatea a crescut. a scazut prin tot felul de laterale sau locuri unde oricum nu puneai mana. sigur, te seduce ideea ca sa fie cat mai bine peste tot, dar orice e un compromis. problema e alta: se scumpeste continuu, de la inceputul anului e cu peste 4k mai scump. si iti vine si dupa 1 an daca faci comanda azi.

  • ^^^, luni, 29.11.2021 19:54

    pai in Romania este pe locul intai. Ce se intampla in alte tari e treaba lor. Succesuri.