Volkswagen: nu există piață pentru versiunea campervan a lui ID.Buzz

Publicat luni, 25.03.2024 11:12 de Tiberiu Safta

Potrivit informațiilor din presă, Volkswagen nu mai are de gând să lanseze o versiune campervan pentru monovolumul electric ID.Buzz în viitorul apropiat. Marca germană spune că nu există destulă cerere pe nicio piață pentru un asemenea model.

Volkswagen ID.Buzz, monovolumul electric al mărcii germane, trebuia inițial să primească și o versiune campervan, cel mai probabil cunoscută sub numele California. În schimb, marca germană nu va mai lansa o astfel de versiune, cel puțin până la sfârșitul acestui deceniu.

Potrivit lui Lars Krause, șeful departamentului de vânzări și marketing în cadrul diviziei Volkswagen Commercial Vehicles, nu există destulă cerere pe nicio piață pentru un asemenea model în acest moment. Cu această ocazie, Krause a dezmințit și zvonurile anterioare care sugerau că un asemenea model nu poate fi lansat din cauza problemelor de dezvoltare.

„Vă pot spune că noi începem întotdeauna din perspectiva pieței, iar privind atent cifrele pieței și clienții noștri, am constatat că nevoia pentru aceste tipuri de vehicule – campervan-uri electrice – nu există în acest moment din perspectiva noastră”, a declarat Lars Krause pentru publicația Autocar.

Totuși, Volkswagen și-ar dori să lanseze un astfel de model spre sfârșitul anilor 2020. „Ne așteptăm ca cererea să crească în a doua jumătate a deceniului și tocmai de aceea ne concentrăm asupra acestui interval pentru a veni cu o soluție, cu electricul ID.Buzz California”, a mai adăugat Krause.

Între timp, constructorul german a confirmat că noul Volkswagen California, bazat pe modelul cu motoare termice Multivan, va avea un propulsor hibrid cu încărcare la priză. Un asemenea motor reprezintă “un pas important către electrificare”, așa cum spune Carsten Intra, CEO-ul diviziei Volkswagen Commercial Vehicles.

via Autocar

  • Seriff, luni, 25.03.2024 11:31

    Nu exista piata pentru Id Buzz, asta e clar.

  • Trilulilu, luni, 25.03.2024 11:43

    Dacă ar fi avut duba asta un motor termic, ar fi rupt cu vânzările.

  • ^^^, luni, 25.03.2024 12:37

    E prea scumpa pentru cientii de camper.

  • Banditos, luni, 25.03.2024 12:56

    Ai vazut la cat te ajunge o "duba" de asta, termica, configurata "camper"?

  • Sak, luni, 25.03.2024 13:34

    Daca versiunea normala ajunge la 70000. Gtx pe la 80 cred. Un camper sare 100 cu siguranta. Normal ca nu exista piata. Buzz este extraordinar si GTX cu 4x4 e genial. Problema e pretul si autonomia din cauza formei.

    Dutz, luni, 25.03.2024 18:02

    Pe bune Sak… ce sa faci cu performanța la genul asta de caroserie?? Îți dai copii de pereți? Urlă nevasta la tine? Este clar o rețetă perfectă pentru un concediu de vis.

  • Diana Șosoacă, luni, 25.03.2024 14:07

    Atâţia cerbi prin preajmă, da' constat, n-am reusit sa identific nicio argumentatie fiabilă. Deviza actuală la Wolfsburg este: FĂRĂ COMPROMISURI în materie de șofat! Pentru ce să faci eforturi ca să poziționezi toate elementele grele pentru orice BEV taman între cele patru roţi, ca apoi să perturbi semnificativ tot echilibrul dinamic amplasând acel sistem masiv tocmai pe cupola mașinii, chiar si pe un monovolum destinat cu precadere vacantelor / escapadelor ? VW şi-a propus să afecteze cât mai puțin ţinuta de drum, un atu definitoriu pentru orice produs actual VW, chiar si pentru cele care nu sunt identificate cu deja celebrele declinari GTI, GTX. P.S. Blegi da' mulți, cerbilor!

  • Sak, marţi, 26.03.2024 08:45

    @Dutz Din cate vezi pe cifre GTX este mai mult un alt nivel de echipare si nu prea are treaba cu performanta. 4x4 consider ca este obligatoriu pe masinile electrice puternice datorita cuplului. GTX este singura varianta cu 4x4