Volkswagen Polo deschide o nouă eră: subcompacta germană va avea propulsie hibridă în locul motoarelor diesel

Publicat miercuri, 08.02.2017 13:17 de Daniel Popescu

Volkswagen va înlocui motoarele diesel de capacități mici cu hibrizi ușori fără încărcare la priză, ca urmare a normelor dure pentru emisii. Primul model care va beneficia de acest tratament va fi Volkswagen Polo în 2018.

Oficialii Volkswagen au anunțat în această săptămână că vor renunța la dezvoltarea unor motoare mai mici decât cele pe care le au deja în gamă, iar acum au dezvăluit că vor renunța practic complet la motoarele diesel de mici dimensiuni.

Decizia a fost luată ca urmare a costurilor suplimentare generate de respectarea viitoarelor norme de emisii, din cauza cărora prețul mașinilor ar crește prea mult. Frank Welsch, directorul de cercetare și dezvoltare, oferă și un exemplu concret pentru Polo.

"Costul adițional variază de la 600 la 800 de euro în privința costurilor doar pentru sistemul de tratare. Sistemul în sine este la fel de scump ca motorul. Pentru a adăuga un diesel pe Polo, motorul reprezintă 25% din mașina în sine", spune el.

De altfel, Volkswagen a decis să abandoneze proiectul dezvoltării unui nou motor diesel de 1.5 litri și anticipează că, într-un interval de timp de 3 până la 5 ani, modele precum Polo nu vor mai beneficia de propulsie diesel.

Aceasta propulsie va fi înlocuită cu hibrizi ușori, care presupun un motor pe benzină și un generator care joacă rol de motor electric și care va primi energia recuperată în momentele de frânare. "Într-un interval de timp nu prea îndepărtat, oamenii vor alege un motor pe benzină în combinație cu un hibrid ușor. Până la urmă, este mai ieftin și are aceleași emisii de dioxid de carbon, dar mult mai puține emisii de oxid de azot", adaugă Welsch.

Noua propulsie hibridă va fi disponibilă pe Volkswagen Polo începând din 2018. Decizia constructorului german nu reprezintă o premieră în industria auto. Anterior, presa internațională a relatat că Renault nu va mai oferi motoare diesel pe modele de segment B și din clasa compactă după 2020, din cauza costurilor prea mari necesare pentru a respecta normele de poluare.

Via Autocar

  • vianu, miercuri, 08.02.2017 13:26

    se intoarce lumea cu cracii'n sus....fanii hard core ai marcii au cuvantul

  • Pai da..., miercuri, 08.02.2017 13:31

    Ca tot ziceam eu zilele trecute despre motoare mici pe noile norme de poluare... :) @Vianu -> ce se face lumea fara TDI ? Pai le cumpara pe alea un pic rulate, model 2016 maxim :)

  • FAN HARD CORE DACIA 1100, miercuri, 08.02.2017 13:36

    @vianu, nu e primul model hibrid al grupului, doar ca treaba se extinde treptat la toate modelele, deci nu e o noutate sau in viziunea ta umeri-craci pe malul marii,

  • dan_grc, miercuri, 08.02.2017 13:44

    Ei @vianu, nu te grăbi, este vorba de Polo, fanii hard core de Tdi sunt la Passat :).

  • mishazaitev, miercuri, 08.02.2017 13:47

    @vianu Cu tot respectul, fanii hard core, nu ar putea exista fara hatteri hard core... In alta ordine de idei, nu inteleg de ce ca sa fii admirator al VW sau al altor branduri din grup, trebuie sa fie obligatoriu si iubitori de diesel... Ca pana acum 2-3 ani dieselul era la putere, e adevarat. Dar asta nu caracteriza doar Romania si doar VW.

  • gogu, miercuri, 08.02.2017 13:48

    Ori e traducerea gresita, ori producatorii de masini nu se mai satura de jecmanit. Ala spune ca un sistem de tratare modern e 600-800 de euro, la fel de scump ca motorul. Pai si atunci de ce diferenta dintre benzina si diesel e de aproximativ 2.000 de euro, daca motorul diesel cu totul costa doar 800?

  • Andy, miercuri, 08.02.2017 13:51

    In traducere, merg in directia luata de Toyota cu Yaris de ani buni. 3-5 ani e destul de mult insa, tinand cont ca destui producatori vor face aceeasi miscarea in 2-3 ani. Citeam intr-o publicatie americana ca Ford (inluzand Lincoln) va avea pana in 2020 apoape numai SUV-uri in portofoliu pentru piata americana. Daca ne gandim ca si in Europa SUV-urile au atins 25% cota de piata in 2016, depasind HB-urile din clasele mica si compacta, clase care vindeau cel mai mult pe batranul continent, vedem ca in scurt timp vom avea o piata dominata de SUV-uri cu propulsii eco (hibride non-plug-in, hibride plug-in si chiar electrice mai pe termen mediu) Asta apropo de tendinte "crazy" care acum 4-5 ani erau de neconceput. Nu mai zic 10 ani sau mai multi.

  • vianu, miercuri, 08.02.2017 14:05

    si eu care ma asteptam la reactii din partea hard core-ului :) :( @fan dacia110...aha, hibrizii din grup au fost hibrizi cum am fost eu pana cum imbracat in straiele papei de la Roma. Ramanem, deci, la sportul pe malu' marii, k? @misha...voiam si eu un argument destept impotriva hibridizarii. Acu' fro 3-4 ani daca deschideam subiectul erau destui (culmea fani TDi aka fani marca) sa-mi sara'n gat si sa insire faze de genul: baterii prea mari, consumul e mai mare, n-am loc pentru porcu de la tara, fiabilitatea, garantia bateriilor... stii tu...d'astea romanesti de la capsunari citire. pe viitor, oare care va fi noul slogan, ma intreb?

  • tzenu_bmw, miercuri, 08.02.2017 14:07

    Ar fi mult mai bine sa faca hibridul plug-in...... Un ex. Eu locuiesc la 10 kilometri e Sibiu pana unde fac naveta la servici... pornesc cu masina pt cei 10 km cu motorul termic.....consum 500-600g benzina(drum national in afara orasului) pana la intrarea in Sibiu de acolo apas un buton si urmatori 3-5km pana la servici i parcurg in modul electric.... Cu toti stim ca in oras orice masina consuma si polueaza mult....porniri, opriri la semafoare, intersecti.... Motorul termic il folosesti in afara orasului....si cel electric in oras.... Eu cred ca e cel mai bun compromis....

  • mishazaitev, miercuri, 08.02.2017 14:14

    @vianu Nu stiu daca exista fan tdi, dci, hdi... Cred ca pur si simplu exista fani diesel si atata tot, dupa cum exista fani VW, Yoyota, Renault etc .... Daca ati fi tractat vreodata o rulota pe un drum de munte ati intelege de ce unii oameni chiar prefera dieselul. Si apoi este norma ca atunci cand o tehnologie este la inceput sa existe reticienti. Aveti idee cate turisme fabricate in Germania erau echipate cu motoare diesel in ani '50-60? O sa radeti..... trei! Dieselul a evoluat, s-a imbunatatit consumul, pornirea, nivelul de zgomot... si, cel putin in Europa, a devenit aproape mai raspandit decat benzina. Ca acum e pe val tehnologia hibrida, e adevarat. Dar, repet, dieselul mai are in opinia mea multe de spus in lumea auto.

  • vianu, miercuri, 08.02.2017 14:20

    @misha dieselul, nu e prima cand scriu asta, a fost PROMOVAT intens de statele europene. S-a mers pe ideea ca motorina e mai ieftina, apoi la pompa ACUM motorina inca este subventionata de catre statele comunitatii. Practic, tehnologia asta s-a ridicat ajutata. Nu contest performantele dar....vine un timp cand putem face un pas in fata fara sa ne mai agatam de un trecut construit artificial.

  • mm, miercuri, 08.02.2017 14:42

    exact sistemul microhibrid aflat deja la suzuki, curios cum a trecut total neobservat

  • dan_grc, miercuri, 08.02.2017 14:59

    Europa va rămâne ultima redută a motoarelor diesel, dacă la modele de clasă mică și compactă vor dispărea în următorii ani, la modelele mai mari și SUV -uri încă nu, motoarele de doi și trei litri vor rezista mai mult, încă se alocă sume mari pentru dezvoltarea lor.

  • FAN HARD CORE DACIA 1100, miercuri, 08.02.2017 15:04

    @vianu, n-or fi ei pionieri intra-le hibridelor ca altii, dar au cateva modele GTE in caz ca n-ai auzit, exact ce ti-am zis si mai sus: ca nu e o noutate atata tot, deci las-o mai moale ca ti se ridica sutana :)))))

  • vianu, miercuri, 08.02.2017 15:20

    hmm...intr-un an, doi sa vezi tu sutane ridicate pe toate site-urile si laude de prea marire a (re)descoperitorilor rotii si ale apei calde, pardon....a tehnologiei hibride. cam cum a fost si pana acum...pana la descalecarea lui Soft cel Mincinos

  • Andy, miercuri, 08.02.2017 15:23

    @dan_grc Exista posibilitati de inlocuire a motorizarilor diesel de 3 l cu hibride performante. Vezi ansamblul hibrid de pe Chrysler Pacifica, un minivan de aproape 2.3 tone in varianta respectiva, care de altfel a si castigat titlul de Van of the Year in 2016 in SUA: http://www.caranddriver.com/reviews/2017-chrysler-pacifica-hybrid-first-drive-review Consuma relativ putin si are performante bune. Repet, vorbim de aproape 2.3 tone pentru varianta hibrida, greutate pe care masinile europene, fie si SUV-uri full-size nu o prea ating (Q7 abia trece de 2 tone). Plus ca e plug-in.

  • Edik, joi, 09.02.2017 20:30

    Cea mai bună maşina este Nissan Note e-power care se vinde deja în Japonia În Europa va veni ca Nissan Micra sau Juke, dar nu se ştie când Orice altă maşină înafară de acestea, de Tesla care are un succes nebun în State, de Volt şi Bolt (care sunt scumpe însă) Sunt deja uzate moral !!! Viitorul deja este azi dar în SUA şi Japonia, Europa este de căruţă, săracă, ca întotdeauna.

  • @edik, joi, 09.02.2017 22:32

    buhahahahahaha!!!!