Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator

Publicat luni, 28.04.2025 11:15 de Tiberiu Safta

Mai mulți oficiali Volkswagen au precizat că urmează să lanseze în următorii ani modele electrice noi cu motoare termice pe post de generator. Astfel, motoare termice Volkswagen vor fi comercializate și în deceniul următor.

În urmă cu doar câțiva ani, Volkswagen anunțase că următoarea generație T-Roc, care urmează să fie lansată în 2026, va fi ultimul model nou al mărcii care va avea un motor termic. Acum, marca germană a decis să-și revizuiască planul său de electrificare din cauza ritmului de adoptare prea lent. Ca urmare a acestei schimbări, Volkswagen va lansa primul său model cu motor hibrid simplu, iar în viitor va pregăti și câteva modele electrice cu motoare termice pe post de generator.

La Salonul Auto de la Shanghai, Martin Sander, membru al consiliului de administrație Volkswagen pentru departamentul de vânzări și marketing, a declarat că Volkswagen investește în asemenea sisteme hibride, care sunt percepute ca o treaptă către mașinile pur electrice.

Întrebat dacă următorul Volkswagen T-Roc va fi într-adevăr ultimul model nou cu motor termic, Sander a răspuns: „Ce este un motor termic? Aici în China vom avea generatoare cu autonomie electrică de 250 sau 300 de kilometri, iar motorul termic este, practic, un generator pentru a încărca bateria. Eu cred că veți vedea motoare termice în vehiculele noastre pentru o perioadă lungă de timp care au un scop diferit.”

Același Martin Sander a mai spus că asemenea modele cu motoare termice pe post de generator vor fi disponibile inclusiv în Europa: „Noi credem că va fi loc în Europa pentru un range extender în calea către o mașină pur electrică.”

Un alt oficial al mărcii germane, Kai Grunitz, șeful departamentului tehnic, a explicat principalul avantaj al unei mașini cu motor termic pe post de generator: „Mașinile cu range extender nu sunt la fel de grele ca vehiculele pur electrice. Dacă te vei uita la ID.7, avem baterii de peste 80 kWh, iar cu un range extender ar însemna că poți să micșorezi bateria până la 30 kWh. Aici în China, noi punem motorul în față. Dar poți să-l montezi într-un mod diferit. Depinde de cererile clientului. Ai nevoie de același spațiu ca la un model hibrid plug-in, așa că nu este o diferență enormă”, a declarat Grunitz.

Deocamdată, Volkswagen nu a confirmat când va lansa primul său model cu range extender.

via Auto Express

  • corect, luni, 28.04.2025 11:58

    se pare că nemții și-au revizuit sentimentele și renunță la celebrul și insuportabilul lor „arroganz”. e un prim pas în direcția cea bună să recunoască faptul că au și lucruri de învățat. mai ales de la chinezi