Volkswagen vrea să renunțe la dezvoltarea cutiei automate DSG cu 10 rapoarte

Publicat luni, 21.09.2015 12:18 de Bogdan Mirică

Complexitatea și costurile ridicate de producție ale cutiei automate DSg cu 10 rapoarte, pe care Volkswagen o dezvolta, ar putea duce la oprirea proiectului.

În ultimii doi ani, Volkswagen a anunțat de mai multe ori că inginerii săi lucrează în laboratoarele grupului la o nouă transmisie DSG, capabilă să ofere 10 trepte de rulare. Se anunța ca o soluție revoluționară, fiind prima cutie cu dublu ambreiaj și 10 rapoarte pentru un automobil de serie,

promisă chiar și pentru viitorul Volkswagen Golf 8.

Planurile constructorului german nu s-au finalizat și par a fi sortite eșecului, semn că până și un gigant ca VAG preferă să cheltuiască banii chibzuit și doar dacă proiectul este unul fezabil.

La doi ani de când a anunțat începerea dezvoltării unui DSG cu 10 trepte, surse neoficiale din cadrul Volkswagen susțin că proiectul a fost oprit. Site-ul australian Motoring a reușit să stea de vorbă cu oficiali Volkswagen în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt și a aflat că o astfel de cutie DSG cu 10 rapoarte este un proiect extrem de complex și de costisitor.

La final a trebuit să evaluăm prioritățile în materie de transmisii. Am realizat că avem lucruri mai importante și urgente de rezolvat înaintea acestei transmisii”, a declarat pentru Motoring o sursă care a dorit să fie anonimă.

În prezent, cel mai avansat DSG al germanilor numără doar șapte trepte și este folosit pe o mulțime de mașini din gama constructorului și a celorlalte branduri patronate.

via autoblog

  • Marian, luni, 21.09.2015 12:42

    Proiectul a fost oprit pentru ca nici actuala cutie DSG nu functioneaza cum trebuie. Ar fi fost interesant sa vedem una cu 8 trepte, apoi cu 9 si in cele din urma una cu 10, doar de dragul de a scoate cate o stire si a-i tine ocupati pe fanii VW. Nici nu se pot compara DSG-urile de pe VW cu cele produse de Aisin, super fiabile si destul de bine facute. Dar e si normal pentru ca Aisin sunt japonezi si isi fac treaba cum trebuie, iar DSG vine de la germani si ei sunt faimosi pentru abureli, nu lucruri de calitate. Nu m-ar mira sa spuna ca lanseaza o cutie cu 10 rapoarte, care sa se descopere apoi ca ar fi doar cu 7, ca ei se pricep la minciuni la fel ca politicienii nostri. Fanii VW sa sara acum cu manutele rosii si sa-mi explice ei cum au DSG-uri de 10 ani si functioneaza perfect :)

  • qwerty, luni, 21.09.2015 12:50

    10 trepte sunt mult prea multe. Am condus un Lexus cu 8 trepte si m-a scos din minti cutia. In permanenta se razgandea, ba schimba in sus ba cobora 2 trepte peste 2 secunde urca o treapta si tot asa.

  • @Qwerty, luni, 21.09.2015 12:56

    Cred ca masina avea o problema in cazul asta, dar eu credeam ca Lexus are CVT, deci nu o cutie automata standard, ci variabila continuu. Eu am un Volvo cu o cutie automata cu 8 trepte si schimba foarte bine. La cea geartronic cu 6 trepte se mai simtea cand schimba, dar acum au facut pasi mari in directia cea buna. Teoretic cu cat are mai multe trepte o cutie de viteze este mai buna si se simte mai putin cand schimba + consum mai redus de carburant, deci nu cred ca 10 trepte ar fi prea multe, ci bine-venite, daca cutia e bine facuta.

  • TC1900, luni, 21.09.2015 13:27

    cred ca au renuntat , ca au nevoie de bani pt amenda...

  • verde, luni, 21.09.2015 13:29

    Ce rost are să mai dezvolte o cutie cu zece trepte? În curând vor fi pe străzi numai mașini electrice care au o singură treaptă.

  • a, luni, 21.09.2015 14:47

    e simplu. trebuie sa stranga cele 18 miliarde de dolari pe care le au de platit in america pt tdi care nu respecta normele de poluare cam 500.000buc. dar na aici pe automarket nu scrie. oricum ca tdi nimic nu e

  • Andy, luni, 21.09.2015 16:10

    Intrebari pentru cunoscatori legate de cutiile cu multe viteze : 1. Cutia cu 9 viteze folosita de FCA e cu dublu-ambreiaj? 2.Hyundai nu ziceau parca ca au in SUA o cutie cu 10 viteze? Poate ma lumineaza cineva. 10x

  • CCC, luni, 21.09.2015 20:11

    Trebuie sa rezolve problema cu achitarea amenzii, cu dezvoltarea unor DSG-uri mult mai fiabile, deoarece modelele cu 6 si 7 trepte cadeau prematur si inlocuirea lor dupa perioada de garantie era foarte scumpa. Mai au de rezolvat problemele motoarelor TDI de 1.6 si 2.0 care sunt foarte slabe (egr, injectoare, pompa de ulei, etc)

  • posache, luni, 21.09.2015 23:02

    "Cutii care cadeau prematur, fiabilitate scazuta, nu functioneaza cum trebuie" ...vreu sa vad si eu sursele voastre de informare (cu link frumos) sau vorbiti din haterala / discutii la colt de strada? pana una alta "DSG takes only about 8 milliseconds to upshift. In comparison, the sequential manual transmission (SMT) in the Ferrari F430 Scuderia takes 60 milliseconds to shift, or 150 milliseconds in the Ferrari Enzo" , cu stima!

  • Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 03:35

    @@Qwerty, Lexus LS460 are cutie automata cu 8 trepte, nu CVT, acum mai informeaza-te .