Volvo lansează un nou motor diesel: 2.0 litri şi 136 CP

Publicat joi, 12.04.2012 11:49 de Bogdan Mirică

Volvo a anunţat că introduce în gama modelelor S60, V60, V70 şi S80 un nou propulsor diesel, cu cinci cilindri, de 2.0 litri şi 136 de cai putere. Alături de el sunt introduse şi noi sisteme de siguranţă.

Volvo caută să îşi lărgească gama de motorizări diesel oferite în prezent în Europa şi anunţă introducerea unei noi unităţi pe motorină. Este vorba despre un diesel cu cinci cilindri, cu o capacitate de 2.0 litri, capabil să ofere 136 de cai putere şi 350 de Nm.

Unitatea primeşte indicativul D3 şi se poziţionează între D2 (115 cai putere) şi D4 (163 de cai putere). Disponibil fie cu transmisie manuală, fie cu transmisie automată, motorul se va regăsi pe modelele S60, V60, XC60, V70 şi nava amiral S80.

Odată cu noul motor, constructorul suedez va opera şi o serie de modificări pe modelele S60, V60, V70 şi S80, care vor putea fi echipate cu sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie (Road Sign Information), sistem de iluminare inteligent (Active High Beam) şi nu în ultimul rând cu tehnologia Tunnel Detection.

Alături de noile sisteme de siguranţă, Volvo oferă şi un levier iluminat pentru cutiile de viteză automate, în stilul celui regăsit pe noul V40. Un nou model de jante, cu 5 spiţe şi dimensiunea de 18 inch, va fi disponibil în gama de accesorii a modelelor S60, V60, V70 şi S80.

Pentru V70, suedezii au pregătit şi o grilă nouă, vopsită într-o nuanţă de negru, în vreme ce pentru S60 şi V60 nivelurile de echipare vor include acum şi finisajele din aluminiu regăsite pe XC60.

via l carscoop

  • danutz9393, joi, 12.04.2012 12:25

    Interesant motor, mai ales ca are un cuplu generos pentru 136 CP. Daca vor oferi si o cutie de viteze etajata corect atunci cred ca vor forma o pereche reusita. Mult Noroc!

  • 136, joi, 12.04.2012 12:54

    La motor de 2.0 diesel majoritatea ofera 350 Nm si peste. Mda, o adevarata "bijuterie" , ca sa fiu in ton cu comentatorul de mai sus...

  • mowgli, joi, 12.04.2012 13:56

    Alti costructori ofereau motoare similare la sfarsitul anilor 90

  • antonny, joi, 12.04.2012 15:08
    *****

    Traiasca chinezii !!!! Bravo Volvo.......

  • Andy.ro, joi, 12.04.2012 15:38
    e un motor entry level de 2000cmc

    pentru necunoscatorii de mai sus, motorul e un entry level de 2.0D, care e in 5 cilindrii conform celebrului D5 de la Volvo, dar vine in completare pentru 2.0D 163 cp, care btw, are 400 Nm. Bmw inca nu stie sa faca asta din 2000cmc pe noul seria 3 si nici Audi pe noul A4. 5 cilindrii vs 4 cilindrii = un rafinament aparte pe care multi nu il inteleg pana nu il aud cum suna.

  • dan_grc, joi, 12.04.2012 16:37

    Btw, are 400 Nm pt ca are 5 cilindri, nu 4, in rest ai dreptate, Bmw nu stie din astea cu motoare de 2 litri

  • ovi, joi, 12.04.2012 17:38
    volvo vs nemti

    pentru un posesor de volvo, o comparatie cu auto germane nu pleaca niciodata de la motor, ci de la stil/design si mai ales sisteme de confort. In plus, chiar daca exista "volvisti" mai sportivi, acestia ori au T5, T6, ori R... deci joaca in cu totul alta liga. Nici un iubitor de volvo nu se va cripa ca audiul vecinului are 50 Nm in plus, ci va zambi satisfacut de cofortul calatoriei cu propria masina...

  • mowgli, joi, 12.04.2012 17:59
    BMW

    Daca tot ati adus in discutie BMW, va ofer un paragraf de pe acest minunat site: "Tot o noutate în gama lui Seria 5 este şi introducerea versiunii 520d EfficientDynamics Edition. Acesta dispune de motorul de 2.0 litri cu patru cilindri capabil să producă 184 de cai şi 380 Nm. Consumul anunţat de producător pentru această versiune este de 4.5 litri la 100 de kilometri, iar emisiile de CO2 ajung la 119 g/km."

  • ScorpyonVAG, joi, 12.04.2012 18:08
    @

    L-au luat de la BMW E46 din 99 =)) 136CP + un nou soft + un cilindru aiurea (traditie).

  • mowgli, joi, 12.04.2012 18:24
    @scorpyonVAG

    Este un motor nou, mult diferit fata de vechiul M47TU ce echipeaza E46 dupa facelift sau E39.Performantele noului N47TU nu pot fi obtinute prin chiptuning, povestile care le scrii tu le-ai auzit poate la passat-uri fumegande care de la 115 cai TDI au ajuns la 300 cu cip si filtru. Aici discutam de lucruri serioase, nu de Cronicile din Narnia. Plus ca acelasi 2.0 N47TU este disponibil si in varianta bi-turbo twin-scroll oferind 204 cai si 400NM.Au pus turbo asa numa, de efect, ele de fapt nu se invart, totul e din cip tuning si abtibilde cu NOS. Ca sa fiu totusi on-topic, propulsoarele Volvo si Ford de 5 cilindri sunt foarte performante, nimeni nu cred ca poate contesta asta.

  • Curios, joi, 12.04.2012 18:40
    Motor nou D3

    Eu stiam ca vechiul D3 are o capacitate cilindrica de 2400, dezvolta o putere de 163 Cp si un cuplu de 420 NM. Deci ei il vor inlocui ?

  • ScorpyonVAG, joi, 12.04.2012 19:24
    @

    @mowgli: ai auzit de M47D20 cu 136cp ? Eu nu ma refeream la cel de 150cp ce sa pus pe facelift...

  • flavius, joi, 12.04.2012 21:39
    5D

    Au mai incercat acum 25 de ani si Mercedesul cu cu 240-300 D si Audi 100 5E.Rezultatul -esec.Asa cum Volvo reincearca de mult timp asa ceva,justifica picarea lor in anonimat.Pacat ,erau masini de cea mai buna siguranta si fiabilitate.

  • AndreiRN, joi, 12.04.2012 22:35
    5D

    Motorul 5D este de o fiabilitate fantastica datorita echilibrului special care apare la arborele cotit. Problema este ca sunt motoare fara moarte si asta ia bagat pe MBZ la intrebari de au renuntat si au trecut la motoare mai putin robuste. Eu sper sa folosesc aceste motoare tot restul vieti.

  • Devorattor, vineri, 13.04.2012 08:59
    Volvo for life

    Era de asteptat un asemenea motor echilibrat ca putere si foarte bun ca raport calitate/pret, sper eu! Felicitari inca o data Volvo!

  • Octavian, vineri, 13.04.2012 12:37

    volvo are un motor de 2.0 de 136CP din 2004, pe s40. Acesta este probabil un motor cu un consum foarte scazut de combustibil, etc

  • Curios, vineri, 13.04.2012 12:46
    Motor nou

    Ce va mai place sa va dati cu parerea. Si comparatiile astea cu Mercedesul de acum 25-30 de ani nu isi au rostul atat timp cat germanii mai au de invatat de la japonezi si suedezi sa faca masini. Deci daca Mercedes nu a fost in stare sa dezvolte un motor cu 5 cilindri performant, nu inseamna ca altii nu au sanse. Sa-l vedem pe piata si dupa 5-10 ani daca nu e bun atunci sa ne dam cu parerea. Nu mai luati ca etalon germanii, ca in tara lor Volvo si japonezele fac legea. Volvo for life !

  • mowgli, vineri, 13.04.2012 13:00
    @curios

    De Audi Quattro ce parere ai? Sau e facut in japonia de catre suedezi si n-am aflat...

  • Curios, vineri, 13.04.2012 15:04
    @mowgli

    Am facut testdrive cu Audi Q3 si Volvo XC60. Mi-a placut mult mai mult XC60-ul. Chiar nici nu m-as gandi o secunda daca ar fi sa aleg intre cele 2. Sper ca ti-am raspuns la intrebare. Si daca nu esti inca lamurit citeste si urmatoarul articol: http://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html Pa.

  • Gabi, vineri, 13.04.2012 15:12
    Motoare

    Pai sa-mi explice si mie cineva: un "expert" in automobile afirma ca MBZ-urile lui vechi de 20-30 de ani sunt cele mai bune. Acum vine si spune ca Mercedes a renuntat la dezvoltarea motoarelor cu 5 cilindri de la acea vreme pentru ca nu erau bune. Bravo mai AndreiRN, continui sa te contrazici singur si asta e bine ca vede si lumea ce personaj ipocrit esti. Stii de ce se zice “Volvo for Life” ? Daca nu ai aflat inca intreaba-i pe germani ca te lamuresc ei.

  • mowgli, vineri, 13.04.2012 15:58
    @curios

    Eu sincer n-as alege un Audi in favoarea unui Volvo, dar eu ti-am raspuns strict la comparatia ta intre producatorii care au folosit motoare in 5 cil pentru ca tu ziceai ca nemtii mai au de invatat.Ti-am dat exemplul de Audi Quattro ca model, nu ca tehnologie AWD, modelul la care fac referire fiind unul propulsat de un motor cu 5 cilindri.

  • AndreiRN, vineri, 13.04.2012 17:57
    Realitate

    Mercedes nu a renuntat niciodata sa produca 5D pe care si azi il are in productie si este un motor fantastic de bun. Pacat ca este din aluminiu. MBZ au fost criticati ca faceau motoare care nu se mai strica si asa isi taie singuri creanga de sub picioare si s-au adaptat pietei facand masini de consum din pacate. Volvo nu mai este firma suedeza de cativa zeci de ani buni. In prag de faliment a fost preluata de americani si in prad de criza de chinezi asa ca ......... suedezi doar cu surubelnita. Si tu gabitza ......... ia un covrig.

  • neolehel, duminică, 24.06.2012 01:08

    @Andy.ro -Bai asta,andy punct ro ,btw :)) ,daca tot esti tu mare cunoscator poate ar trebui sa stii ca se scrie ,,cilindri,, si nu ,,cilindrii,,.