Volvo verifica 150.000 de unitati in Europa din cauza unei probleme la motor
150.000 de clienti Volvo care detin autoturisme echipate cu un motor diesel cu cinci cilindri si filtru de particule au fost rugati sa isi verifice nivelul uleiului pentru a preveni acceleratia necontrolata a masinii.
Volvo ar putea anunta un recall de 150.000 de unitati in Europa din cauza unei probleme care ar putea duce la accelerarea brusca a acestora. Masinile din 30 de piete sunt afectate de aceasta potentiala problema, care este strans legata de nivelul de ulei al motoarelor diesel echipate cu fitrul de particule.
Suedezii au trimis deja scrisori de informare celor 150.000 de clienti din Europa care ar putea fi afectati. Spre deosebire de problema recenta a celor de la Toyota, accelerarea brusca a modelelor Volvo nu are legatura cu mecanica pedalei de acceleratie, avand loc doar daca nivelul uleiului din motor depaseste pragul maxim insemnat pe joja de ulei. Practic, daca utilizatorul are o interventie neautorizata asupra nivelului uleiului – cum ar fi o completare ce depaseste nivelul maxim, sau un schimb de ulei cu o cantitate prea mare de ulei, acesta ar putea avea probleme la motor.
Cei de la Volvo vor investiga indeaproape potentiala problema si vor lansa un recall in cazul in care aceasta reprezinta un risc de siguranta. Pentru moment, scrisorile trimise proprietarilor de Volvo cu motoare diesel care ar putea avea acest gen de problema ii avertizeaza sa verifice nivelul uleiului, lucru care trebuia efectuat oricum pentru o intretinere corespunzatoare. Motoarele care ar putea fi afectate sunt unitatile cu cinci cilindri si cu filtru de particule, iar cativa clienti au raportat anumite probleme in anul 2009, care i-au ingrijorat pe cei de la Volvo.
Specialistii Volvo le recomanda tuturor clientilor care descopera ca autoturismul lor are nivelul uleiului trecut de nivelul maxim sa se adreseze urgent celei mai apropiate unitati service. In cazul extrem in care un client are prea mult ulei in motor, acesta s-ar putea infiltra in admisie si ar putea fi ars ca un combustibil auxiliar. Cei de la Volvo subliniaza faptul ca potentiala problema tehnica poate fi evitata cu usurinta prin verificarea regulata a nivelului de ulei, iar acest lucru nu putea fi efectuat in cazul modelelor Toyota care aveau probleme cu pedala de acceleratie.
Via | AFP (inreg.)