Yamaha Motiv: primul model de oraş al companiei japoneze a fost prezentat la Tokyo

Publicat joi, 21.11.2013 12:53 de Sebastian Toma

Yamaha a apelat la celebrul Gordon Murray pentru a-i proiecta primul autoturism. Acesta se numeşte Motiv, este gândit pentru Europa şi a fost expus la Salonul Auto de la Tokyo.

Yamaha Motiv, conceptul primului autoturism al mărcii japoneze, a fost expus la Salonul Auto de la Tokyo. Exponatul a fost realizat de Gordon Murray, designerul cu o vastă experienţă în Formula 1, care a gândit modelul pentru piaţa din Europa. Dacă va intra în producţie, Yamaha Motiv va deveni principalul competitor al lui Smart Fortwo, citadina lansată de Daimler în urmă cu 12 ani

. Gordon Murray a realizat proiectul Motiv în doar 15 luni, graţie procesului său patentat de design, numit iStream.

Yamaha Motiv are o lungime de 2.690 milimetri la fel ca un Smart ForTwo. Spre deosebire de modelul realizat de Daimler, Motiv este cu 50 de milimetri mai îngust şi cu 60 de milimetri mai scund, pe lângă faptul că este cu 100 de kilograme mai uşor. Modelul va fi oferit atât în versiune electrică, cât şi în versiune cu motor cu ardere internă. Versiunea electrică va fi capabilă să depăşească pragul de 100 km/h. Motorizarea cu ardere internă asigură aproximativ 80 CP şi asigură un raport putere/greutate de aproximativ 100 CP/tonă. Citadina de la Yamaha are o suspensie independentă pe ambele punţi şi un centru de greutate scăzut.

Yamaha este o companie cunoscută pentru motocicletele pe care le construieşte, precum şi pentru motoarele externe pe care le furnizează pentru diverse ambarcaţiuni. Compania japoneză a colaborat cu mai mulţi producători de automobile de-a lungul timpului, cum ar fi Ford şi Toyota, dar nu a construit niciodată un autoturism, oferta sa cu patru roţi incluzând doar ATV-uri. Soarta versiunii de serie a lui Motiv va fi decisă de consiliul director al companiei japoneze, decizia finală urmând să fie anunţată ulterior.

Via Yamaha

  • vianu, joi, 21.11.2013 13:29

    ceva fresh air in designul auto...pacat ca nu se vad prea bine "umflaturile" laterale de la sistemul de iluminare acestea fiind, dupa mine, o caracteristica a micii masinute ca motorizare pare sa fie un pitic dopat iar suspensia independenta....sunt familiste europene ce au trecut in secolul XXI la punti semirigide (ca asa e "firesc"). Motiv(e) pentru care va ramane doar un exercitiu de stil si tehnica bun doar pentru un salon auto. Pacat.

  • ScorpyonVAG, joi, 21.11.2013 20:59

    Cred ca Yamaha ar trebui sa ramana la motociclete si atat. Modelele noi nu au succes pe piata precum cele cu istorie in spat, in clasa mica. Vedeti exemplul celor de la Toyota cu modelul IQ, care era o masina fiabila si buna dar un esec in vanzari.

  • tupi, vineri, 22.11.2013 12:53

    pare un smart modernizat ; yamaha poate sa se apuce si de masini la fel de bine ca honda de exemplu; principala problema ca sa dea "lovitura" insa este PRETUL ; cat timp la aceeasi bani gasesti una mai mare ,doar sefii care pleaca cu secretarele vor opta pt asa ceva ;

  • vianu, vineri, 22.11.2013 14:53

    dupa cum ai vazut, @tupi, buburuza asta are drept tinta o nisa de piata deschisa de Smart. Nu poate fi vorba despre "cat timp la aceeasi bani gasesti una mai mare" cand modelul asta este destinat unei foarte bine definite clientele. si mai interesanta este si oferta electrificata a lui Motiv, pentru a aborda si zona eco unde singura prezenta mai evidenta este i3 si poate Twizy Vorbim deci de microcaruri de nisa la care pretul nu e chiar cea mai importanta componenta.

  • tupi, vineri, 22.11.2013 18:01

    @vianu ,asa este deocamdata ; dar cred ca genul asta de masinute reprezinta una din solutiile pt inghesuiala din orase,si probabil ca yamaha vede la fel lucrurile ca altfel nu se apucau sa bage bani aiurea.... Cineva trebuie sa vina insa cu niste preturi mai rezonabile la ele ca sa nu mai fie doar o prezenta exotica pe strazi

  • vianu, vineri, 22.11.2013 18:34

    @tupi extrem de multa dreptate ai "Cineva trebuie sa vina insa cu niste preturi mai rezonabile". Dar din nefericire caracteristicile viitoare preconizate nu o recomanda ca pe o afacere pentru client. 80CP pentru un gandac ca asta? 100CP electrici? Mi-e teama ca tot va trebui sa bagi adanc mana in buzunar pentru asa ceva. Poate nu la fel de mult ca pentru un i3 dar sigur peste Twizy Si vezi comedie, xl1 e la un pret de peste 100.000EU. Ok, e fibra de carbon (nu pun ca e hibrid pentru ca asta e deja fumata) dar producatorii par sa stabileasca niste preturi pe care le-as numi nesimtite. Si cu toatea astea se gasesc cumparatori. Depinde acum si ceea ce vrea sa faca Yamaha. VW nu cred ca si-a propus sa vanda in masa XL1, poate ca nici Yamaha, dar nici sa fie o prezenta simbolica. raman la parerea initiala: as vrea sa vad Motiv prin Eu dar nu am motiv(e) sa sper.

  • lorinczi.thomas, vineri, 22.11.2013 19:21

    @vianu: i3 apartine clasei compacte (C european) ca dimensiuni!

  • vianu, vineri, 22.11.2013 19:54

    @lorinczi....ai dreptate alaturarea celor 2 o faceam la nivel de motorizare electrica.